Regulamin Świata Prywatnego Asylum
1. Postanowienia ogólne
1.1 Każdy Gracz jest reprezentantem świata Asylum i powinien godnie go reprezentować.
1.2 Obywatele świata Asylum podlegają Zasadom Światów Prywatnych oraz regulaminowi Świata Asylum, których mają obowiązek przestrzegać.
1.3 Zarządca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie, uprzedzając o tym Graczy przynajmniej 14 dni wcześniej.
1.4 Świat ma na celu łączyć Graczy w jednym klanie, stawiając na ścisłą współpracę Graczy na wybranym wcześniej przedziale.
1.5 Każde złamanie któregokolwiek z punktu niniejszego regulaminu powinno zostać zgłoszone w odpowiednim temacie na Forum Gry.
1.6 W przypadku, gdy w wyniku przeprowadzenia postępowania sprawdzającego zostanie ustalone, że do naruszenia postanowień regulaminu Świata doszło w wyniku logowania osoby trzeciej poprzez system zastępców, sankcja, w wymiarze przewidzianym dla danego naruszenia, jest nakładana również na Konto zastępcy, jeżeli posiada on Postać na tym Świecie. Jeżeli naruszenie regulaminu Świata z użyciem danego Konta zostało dokonane przez inną osobę niż Użytkownik (zastępcę - nawet jeżeli nie posiada on Postaci na tym Świecie), nałożone sankcje mogą zostać cofnięte lub zmniejszone.
1.7 Na Świecie mogą być przeprowadzane eventy z elementami losowymi, tj. konkursy, loterie i inne, w których wygraną lub nagrodą za udział są elementy Serwisu dostępne na danym Świecie, w szczególności dobra wirtualne możliwe do zdobycia lub nabycia w Grze. Dozwolone jest także oferowanie/zapraszanie do udziału w wyżej opisanych eventach.
2. Zakładanie Postaci
2.1 Gracze otrzymując zaproszenie na Postać, zobowiązani są na wbicie wcześniej ustalonego poziomu doświadczenia w wyznaczonym czasie. Wszelkie potrzebne informacje dotyczące wybranego przedziału zamieszczone są w Blogu Technicznym Świata Asylum.
2.1.1 Każda Postać powinna zostać wbita na wyznaczony przedział w czasie podanym na Blogu Technicznym Świata Asylum. Brak subordynacji karany będzie zabiciem pozostałych Postaci na okres 72h, w tym czasie Gracz powinien skupić się na uzupełnieniu brakujących poziomów.
2.1.2 Jeśli Gracz nie uzupełni brakujących poziomów przed upłynięciem 72h, wszystkie jego Postacie zostaną zesłane na Syberię.
2.2 Nick musi zaczynać się wielką literą, nie może być w żaden sposób wulgarny, dwuznaczny oraz obraźliwy wobec innego Gracza. Nick nie może zawierać znaków interpunkcyjnych lub być pisany "FaLą".
2.2.1 Zarządca zastrzega sobie możliwość nakazu zmiany Nicku, jeśli jest uzna go za nieklimatyczny. Postać zostaje zabita do momentu zmiany Nicku za SŁ lub resetu Postaci. Brak subordynacji w ciągu 48h od kontaktu z Graczem karany będzie zesłaniem wszystkich Postaci na Syberię.
2.3 Po założeniu Postaci każdy Gracz ma obowiązek dołączenia do klanu Zarządcy, nie później niż w 48h od założenia.
2.3.1 Odejście z klanu bez zgody Zarządcy karane jest zesłaniem wszystkich Postaci Gracza na Syberię.
2.4 W przypadku gdy którykolwiek z Graczy świata wyrazi chęć ustawienia zastępcy nieposiadającego bezpośredniego dostępu do świata Asylum, wymagane jest zatwierdzenie przez Zarządcę, poprzez zamieszczenie prośby o akceptację w wyznaczonym do tego temacie na Forum Gry.
2.4.1 W przypadku kiedy Zarządca nie wyrazi zgody lub nakaże zmianę zastępcy, Gracz ma 24h na dokonanie zmian, na ten czas wszystkie jego Postacie zostają zabite.
2.4.2 Brak subordynacji do punktu 2.4.1 karany jest zesłaniem na Syberię.
2.5 Każdy Gracz ma obowiązek posiadania 4 Postaci na wyznaczonych przedziałach, przedziały wyznaczone są w Blogu Technicznym serwera. Brak subordynacji karany będzie zesłaniem ze świata.
2.5.1 Dostęp do 4 wymaganych oraz 2 dodatkowych Postaci jest darmowy, po zaproszenie na Postać należy zgłosić się do Zarządcy poprzez pocztę w grze.
2.5.2 W przypadku kiedy jedna z 4 wymaganych Postaci zostaje z jakiegokolwiek powodu zesłana na Syberię lub usunięta, 5 oraz 6 Postać tego Gracza zostaje również zesłana jako ponadprogramowa. Zarządca zastrzega sobie możliwość odstąpienia od kary w szczególnych przypadkach.
3. Rozgrywka
3.1 Głównym założeniem świata jest wzajemna pomoc w każdym aspekcie rozgrywki.
3.2 Zabroniony jest handel przedmiotami za złoto oraz aukcje, każdy Gracz jest zobowiązany do oddawania lub wymiany przedmiotów, jeżeli są mu zbędne, a inny Gracz ich potrzebuje. Złamanie punktu karane jest zesłaniem wszystkich Postaci na Syberię.
3.3 Każdy Gracz ma obowiązek traktować innych z szacunkiem, zabrania się prowokacji i obrażania siebie nawzajem. Pierwsze złamanie punktu karane jest zabiciem wszystkich Postaci na czas 72h, kolejne złamanie punktu karane jest zesłaniem wszystkich Postaci na Syberię. Zgłoszenia może dokonać wyłącznie osoba, której złamanie punktu dotyczy.
3.4 Na czacie lokalnym obowiązuje kultura wypowiedzi, zakaz używania słów powszechnie uznanych za wulgarne oraz ich cenzurowanie, a także spamu oraz rozpowszechniania treści erotycznych. Pierwsze złamanie punktu karane jest zabiciem wszystkich Postaci na czas 72h, kolejne złamanie punktu karane jest zesłaniem wszystkich Postaci na Syberię.
4. Herosi/Tytani/Elity II
4.1 Każdy Gracz ma obowiązek poinformować o znalezieniu herosa poprzez dodatek serwerowy lub czat klanowy/globalny. Brak subordynacji karany będzie zesłaniem Gracza na Syberię.
4.2 Po zawołaniu, Gracz powinien odczekać przynajmniej 1 minutę na informację od pozostałych Graczy, którzy mogą wyrazić chęć uczestniczenia w walce. Brak subordynacji karany będzie zesłaniem Gracza na Syberię.
4.3 Zakaz solowania herosów, wyjątkiem są momenty, kiedy żaden inny Gracz nie wyrazi chęci przybycia lub znalazca herosa jest jedynym Graczem online. Brak subordynacji karany będzie zesłaniem Gracza na Syberię.
4.4 Każdego Gracza obowiązuje „LISTA E2, HEROSI”, która zawiera informacje o zajmowaniu zdobyczy z Elit 2 oraz Herosów.
4.4.1 Gracz, który zdobędzie item zajęty przez innego Gracza zapisanego w liście, jest zobowiązany do oddania danego itemu.
4.4.2 Jeśli Gracz nie podporządkuje się do punktu 4.4.1 w ciągu 24h, jego Postacie zostaną zesłane na Syberię.
4.4.3 Wgląd do listy jest ogólnodostępny. Lista jest przypięta do czatu w grze poprzez panel zarządcy.
4.4.4 W celu dopisania swojej Postaci do Listy, należy skontaktować się z Zarządcą lub SMC odpowiedzianym za jej prowadzenie. Jeśli do danego itemu, elity 2 lub herosa zapisany jest inny Gracz, potrzebna jest jego zgoda.
4.5 Gracz ma obowiązek dążyć do utworzenia jak największej grupy, dodając każdą osobę, która przybyła na tytana lub herosa. Brak subordynacji karany będzie zabiciem wszystkich Postaci na 72h.
4.5.1 Jeśli Gracz, który wyraził chęć uczestniczenia w walce nie wykazuje oznak aktywności w grze, należy zaczekać przynajmniej 2 minuty od jego wiadomości na czacie klanowym. Dowódca grupy ma obowiązek pilnowania punktu. Złamanie punktu będzie karane zabiciem wszystkich Postaci dowódcy oraz osoby atakującej na 72h.
4.5.2 Pierwszeństwo w grupie mają osoby grające na własnych Postaciach, Zastępcy dodawani są do grupy w drugiej kolejności. Dowódca grupy ma obowiązek pilnowania punktu. Złamanie punktu będzie karane zabiciem wszystkich Postaci dowódcy oraz osoby atakującej na 72h.
4.6 Zakaz dublowania legend z tytanów. Punkt nie ma zastosowania, gdy wszyscy Gracze danej profesji w grupie mają dany przedmiot lub Gracz walczy samotnie. Brak subordynacji karany będzie zesłaniem Gracza na Syberię.
5. Zgłoszenia
5.1 Każde złamanie regulaminu powinno zostać zgłoszone w temacie Wyrocznia.
5.2 Zgłoszenie Gracza polega na zrobieniu zrzutu ekranu oraz napisaniu odpowiedniego postu, uzasadniającego zgłoszenie na Forum Gry.
5.2.1 Zrzut ekranu powinien obejmować pełne okno Gry i zawierać dokładną datę i godzinę.
5.2.2 Zrzuty ekranu podlegają przedawnieniu po upływie miesiąca od ich zrobienia.
5.2.3 Pod uwagę będą brane tylko zrzuty ekranu umieszczone na platformie Imgur.
5.3 Zarządca ma prawo zesłania Konta ze stałą blokadą na świat wyrzutków po upływie 30 dni od jej nałożenia, dając tym samym Graczowi czas na ewentualne wyjaśnienie sprawy z Administracją Margonem.
6. Forum Gry
6.1 Do założenia tematu na Forum Gry potrzebna jest zgoda Zarządcy, prośbę o zgodę należy zamieścić w wyznaczonym do tego temacie na Forum Gry.
6.2 Na Forum Gry obowiązują zasady poszczególnych tematów oraz zasady obowiązujące na Forum Gry Margonem.
7. Eventy
7.1 W trakcie trwania wydarzeń eventowych ograniczonych czasowo, pozwalających na zdobycie wyjątkowych przedmiotów, obowiązują zasady dotyczące podziału łupów.
7.1.1 Zakaz dublowania legend z tytanów eventowych oraz herosow eventowych. Punkt nie ma zastosowania, gdy wszyscy w grupie mają dany przedmiot lub Gracz walczy samotnie. Brak subordynacji karany będzie zesłaniem Gracza na Syberię.
7.1.2 Wszystkie przedmioty legendarne muszą zostać niezwiązane do zakończenia wydarzenia w celu podziału. Brak subordynacji karany będzie zesłaniem Gracza na Syberię. Istnieje możliwość odwołania, warunkiem jest odwiązanie danego przedmiotu.
7.1.3 Podział przedmiotów odbywa się w porozumieniu z Graczami, którzy brali udział w wydarzeniu.
7.1.4 Na podział przedmiotów wpływ mają różne czynniki (m.in. ilość bić danego Gracza, aktywność Gracza w trakcie wydarzenia).
7.1.5 Przedmiot powinien zostać oddany wskazanemu Graczowi w ciągu 24h od udostępnienia informacji o podziale. Brak subordynacji będzie karany zesłaniem Gracza na Syberię.
7.2 W trakcie trwania wydarzenia eventowego prowadzona jest lista zdobytych przedmiotów legendarnych. Lista bazuje na lootlogu klanowym, do którego każdy z Graczy serwera ma dostęp. W przypadku zdobycia przedmiotu legendarnego bez lootloga, Gracz jest zobowiązany do poinformowaniu o zaistniałej sytuacji Zarządcę lub SMC prowadzącego listę. Brak subordynacji karany będzie zesłaniem Gracza na Syberię.
8. Utrzymanie serwera
8.1 Każdy Gracz zobowiązany jest do pomocy w utrzymaniu serwera, wydając Smocze Łuski w obrębie Asylum.
8.1.1 Osoby posiadające 6 Postaci na serwerze zobowiązane są do wydania 1600 SŁ każdego miesiąca. Osoby posiadające 4 lub 5 Postaci zobowiązane są do wydania 2400 SŁ każdego miesiąca.
8.2 Każdy Gracz ma obowiązek udokumentowania swoich wydatków, poprzez wstawienie screena z zakładki „Logi wydatków” w przeznaczonym do tego temacie na Forum Gry.
8.2.1 Smocze Łuski powinny zostać wydane do ostatniego dnia każdego miesiąca, dowody wydatków powinny zostać przesłane w tym samym terminie lub wcześniej.
8.3 Zarządca może zwolnić z opłaty na prośbę Gracza, maksymalnie 3 razy w ciągu roku.
8.4 Smocze Łuski wydane ponad wymaganą ilość mogą zostać przekazane na korzyść innego Gracza, poprzez wstawienie odpowiedniego postu w przeznaczonym do tego temacie na Forum Gry.
8.5 Gracz, który nie przedstawi dowodów wydania Smoczych Łusek w wyznaczonym terminie lub wyda mniej niż wymagana ilość, zostanie zesłany na Syberię.
8.6 Każda próba oszustwa karana będzie zesłaniem na Syberię.
8.7 Zarządca zastrzega sobie prawo do zwolnienia całego serwera z opłat w danym miesiącu. Zwolnienie tego typu nie wlicza się w zwolnienia wydane na prośbę gracza.
9. Okres próbny
9.1 Każdy Gracz, który dołącza do serwera podlega okresowi próbnemu trwającemu 60 dni od założenia pierwszej Postaci.
9.2 Każde złamanie któregokolwiek punktu regulaminu w trakcie trwania Okresu próbnego, karane jest nieodwołalnym zesłaniem wszystkich Postaci Gracza na Syberię.
10. Aktywność
10.1 Graczom zaleca się aktywne uczestnictwo w życiu świata.
10.1.1 Aktywne uczestnictwo w życiu świata sprowadza się do uczestniczenia w grupowych walkach z potworami typu: tytan oraz kolos.
10.2 Zarządca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia wymogu aktywnego uczestnictwa w życiu świata. Wymóg ten musi zostać ogłoszony poprzez post Zarządcy w temacie przeznaczonym do dokumentowania walk przed rozpoczęciem miesiąca, od którego zaczyna obowiązywać.
10.2.1 Wymóg aktywnego uczestnictwa w życiu świata może zostać wprowadzony na dowolną ilość miesięcy wprzód. Zarządca ma prawo wycofać uprzednio wprowadzony wymóg, informując o tym poprzez post w temacie przeznaczonym do dokumentowania walk.
10.2.2 Wymóg aktywnego uczestnictwa w życiu świata dotyczy wyłącznie 4 postaci wymaganych zgodnie z punktem 2.5. Walki dodatkowych postaci (5. oraz 6.) nie są brane pod uwagę.
10.2.3 Aby spełnić uprzednio ogłoszony wymóg aktywnego uczestnictwa w życiu świata, gracz powinien udokumentować zrzutami ekranu uczestnictwo w co najmniej 5 wygranych walkach grupowych z tytanem oraz co najmniej 5 wygranych walkach grupowych z kolosem w danym miesiącu. Jeśli gracz posiada komplet przedmiotów legendarnych z danego potwora, wówczas za udokumentowaną aktywność przyjmuje się zrzut ekranu, na którym widoczna jest wiadomość na czacie globalnym/lokalnym/klanowym informująca o oddaniu miejsca w grupie.
10.2.4 Zrzuty ekranu służące dokumentacji aktywności muszą zawierać pełne okno gry, datę oraz godzinę, oraz być zamieszczone na platformie Imgur. Komplet zrzutów ekranu należy umieścić do ostatniego dnia miesiąca w temacie przeznaczonym do dokumentowania walk stosując się do wzoru umieszczonego w pierwszym poście tego tematu.
10.2.5 Gracz, który mimo obowiązywania wymogu aktywnego uczestnictwa w życiu świata w danym miesiącu, nie udokumentuje swoich walk do ostatniego dnia tego miesiąca, zostanie zesłany na Syberię.
10.2.6 W przypadku, gdy gracz zgłosił nieaktywność dłuższą niż 21 dni i została ona zaakceptowana przez Zarządcę, zostaje on automatycznie zwolniony z ewentualnego obowiązku dokumentowania aktywności w miesiącach, których dotyczy zgłoszona nieaktywność.
10.2.7 Gracz ma możliwość złożenia prośby o zwolnienie z wymogu dokumentowania aktywności w danym miesiącu, mimo obowiązującego wymogu oraz braku zgłoszonej nieaktywności. Taką prośbę należy zamieścić w temacie przeznaczonym do dokumentowania walk. Zarządca zastrzega sobie prawo do odrzucenia takiej prośby. Zwolnienie nie może być wykorzystane więcej niż raz w roku.
10.3 Nieaktywność postaci dłuższą niż 7 dni gracz powinien zgłosić Zarządcy w odpowiednim temacie na forum świata.
10.3.1 Niezgłoszona nieaktywność dłuższa niż 7 dni karana jest zesłaniem wszystkich postaci gracza na Syberię.
10.3.2 Niezgłoszona nieaktywność dłuższa niż 14 dni karana jest zesłaniem wszystkich postaci gracza na Syberię bez możliwości odwołania.
10.3.3 Gracz musi uzyskać zgodę zarządcy na nieaktywność powyżej 21 dni. Po uzyskaniu zgody zarządcy, należy zgłosić nieaktywność w odpowiednim temacie na forum świata. Nieaktywności powyżej 21 dni nie można zgłaszać więcej niż raz w roku.
11. Odwołania
11.1 Gracz ma prawo odwołać się od nadanej kary w przeznaczonym do tego temacie na Forum Gry, jeżeli powód kary tego nie zabrania.
12. Postanowienia końcowe
12.1 Zakładamy świat, aby się odciąć, więc róbmy to jak należy, szanujmy siebie nawzajem, grajmy "fair play" i wspierajmy się.
Akcje
Data: -
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: -
Data: 31.10.2018
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 14.11.2018
Data: 08.08.2022
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 22.08.2022
Data: 13.02.2023
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 27.02.2023
Data: 02.08.2023
Zmiana w punktach: 3.4, 4.1.
Obowiązuje od: 16.08.2023
Data: 26.10.2023
Dodanie punktów: 1.6, 1.7.
Obowiązuje od: 09.11.2023
Data: 13.01.2024
Zmiana w punktach: 10.1.8, 10.1.9. Dodanie punktu 8.7.
Obowiązuje od: 27.01.2024
Data: 06.10.2024
Zmiana w punkcie 10 i jego podpunktach oraz w punkcie 8.7.
Obowiązuje od: 20.10.2024