Regulamin Świata Prywatnego Legion
1. Postanowienia ogólne
1.1. Regulamin Świata obowiązuje Gracza zarówno w Grze jak i na Forum Gry na świecie.
1.2. Zarządca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. W takich sytuacjach Gracze będą informowani z minimum 14-dniowym wyprzedzeniem.
1.3. Zarządca zastrzega sobie prawo do zmiany statystyk serwera jak i kolorów map (godziny Hard-PvP oraz Non-PvP). W takich sytuacjach Gracze będą informowani z 24-godzinnym wyprzedzeniem.
1.4. Gracze są zobowiązani do przestrzegania regulaminu Świata, Regulaminu Serwisu i Gry Margonem i Zasad Światów Prywatnych.
1.5. Utworzenie Postaci na Świecie Legion wiąże się z akceptacją regulaminu, tym samym Gracz oznajmia, że zapoznał się z regulaminem serwera.
1.6. Administracją Świata Legion są MC (Moderatorzy Czatu), SMC (Super Moderatorzy Czatu) oraz Zarządca. Zarządca sam ustala z kim współpracuje oraz czy dana osoba powinna przejść okres próbny na swoim stanowisku. Zarządca może w dowolnej chwili nadawać rangi dowolnym wybranym przez niego Graczom.
1.7. Radą serwera Legion są SMC (Super Moderatorzy Czatu) oraz Zarządca.
1.8. Zarządca może odbierać rangi MC/SMC bez podania przyczyn. Tylko Zarządca decyduje o tym, czy dana osoba powinna pozostać na konkretnym stanowisku.
1.9. Zarządca ma prawo do zapraszania na serwer kogo chce według własnego uznania.
1.10. Każdy Gracz jest zobowiązany do utrzymania nieujemnej reputacji. W przypadku jej posiadania Gracz ma 7 dni na odrobienie jej przynajmniej do minimum poziomu 0 od momentu wpisu z powiadomieniem do tematu Księga Zgłoszeń, w przeciwnym wypadku zostanie wydalony na Syberię. W przypadku odrobienia reputacji w wyznaczonym terminie Gracz jest zobowiązany do powiadomienia o tym Zarządcy w temacie Księga Zgłoszeń. Niepowiadomienie Zarządcy o odrobieniu reputacji wiąże się z zesłaniem Postaci na Syberię.
1.11. Na serwerze obowiązuje okres próbny w wysokości jednego miesiąca. Lista nowo dodanych Graczy znajdować się będzie w temacie "Okres próbny". Osoby, które nie przejdą okresu próbnego na serwerze, zostaną o tym poinformowane w poście ostatniego dnia okresu próbnego. Zarządca zastrzega sobie prawo do zesłania Graczy bez podania przyczyny. Okres próbny może zostać wydłużony do 2 miesięcy - informację o tym Zarządca umieści w temacie "Okres próbny" wraz z ostateczną datą zakończenia przez Gracza okresu próbnego.
1.12. Na Świecie mogą być przeprowadzane eventy z elementami losowymi, tj. konkursy, loterie i inne, w których wygraną lub nagrodą za udział są elementy Serwisu dostępne na danym Świecie, w szczególności dobra wirtualne możliwe do zdobycia lub nabycia w Grze. Dozwolone jest także oferowanie/zapraszanie do udziału w wyżej opisanych eventach.
1.13. Każdy Gracz jest zobowiązany, aby comiesięcznie wspomagać serwer w wysokości 1500 SŁ - niezależenie od ilości posiadanych postaci. Maksymalnie ostatniego dnia miesiąca należy udokumentować wydatki w temacie "Wydatki SŁ". Brak dokumentacji w temacie jest równoznaczny z brakiem obowiązkowej opłaty. Brak opłaty wiąże się z zesłaniem wszystkich postaci Gracza na Syberię. W przypadku odwołania od zesłania i pozytywnego rozpatrzenia prośby Gracz ma 7 dni, aby udokumentować w temacie wydane zaległe SŁ. Z obowiązku wydawania SŁ zwolnieni są: Zarządca, SMC, MC oraz Grupa Eventowa.
1.14. Każdy Gracz zobowiązany jest do znajomości tematu "Blog Techniczny", w którym zamieszczane będą nowości oraz ustalane różne zasady, do których należy się stosować. Nieznajomość tematu nie zwalnia z jego przestrzegania. Wszelkie zmiany zawsze będą publikowane z minimum 24-godzinnym uprzedzeniem w tym temacie.
2. Zastępcy
2.1. W przypadku, gdy w wyniku przeprowadzenia postępowania sprawdzającego zostanie ustalone, że do naruszenia postanowień regulaminu Świata doszło w wyniku logowania osoby trzeciej poprzez system zastępców, sankcja, w wymiarze przewidzianym dla danego naruszenia, jest nakładana również na Konto zastępcy, jeżeli posiada on Postać na tym Świecie. Jeżeli naruszenie regulaminu Świata z użyciem danego Konta zostało dokonane przez inną osobę niż Użytkownik (zastępcę - nawet jeżeli nie posiada on Postaci na tym Świecie), nałożone sankcje mogą zostać cofnięte lub zmniejszone.
2.2. Zastępca bez Postaci na Legionie nie może logować się na tym Świecie. Naruszenie tego punktu - 100h/kill.
3. Dowody
3.1. Prawidłowo wykonany screen to:
- Screen całego ekranu z widocznym zegarem systemowym (godzina i data). W przypadku gry w trybie pełnego ekranu na NI wystarczy posiadanie wbudowanego dodatku "Zegar", natomiast w przypadku gry na SI akceptowalny jest dodatek "Zegarek by cLAsick".
- Godziną na czacie (najechanie myszką na Nick Gracza w przypadku gry na Starym Interfejsie).
- Rozwinięty pasek czatu tak, by czat znajdował się po lewej stronie ekranu.
- W przewinieniach np. o wybicie E2/zaatakowaniu ze zbyt dużą przewagą poziomową wymagany jest dowód, na którym widać zarówno mapkę, jak i koordy, na których doszło do złamania zasad.
3.2. Zakazuje się modyfikowania screena w jakikolwiek sposób, tj. zamazywanie złota, EQ, itp.
3.3. W sytuacji, gdy Gracz gra na urządzeniu mobilnym i nie ma możliwości wykonania poprawnie dowodów, zobowiązany jest do zrobienia jak najdokładniejszego zrzutu ekranu przedstawiającego opis zdarzenia. Zrzut w dalszym ciągu musi zawierać datę, godzinę oraz pełne okno gry.
3.4. W przypadku braku małych szczegółów na dowodach Zarządca może uzupełnić je o logi z panelu Zarządcy. W sytuacjach, gdy Gracz nie przedstawi dowodu/dowodów, które dadzą podstawy Zarządcy do uzupełnienia dowodów o logi, zgłoszenia będą odrzucane.
3.5. Wszelkie dowody (np. posty na Forum Gry) są ważne 3 dni od momentu złamania regulaminu. Wszelkie screeny starsze, niż 3 dni są nieważne i nie mogą być użyte jako dowód - zasada ta nie dotyczy Zarządcy. Dowody wykonywane przez Zarządcę oraz ich ważność opisana w punktach niżej.
3.6. Wszelkie dowody (np. posty na Forum Gry) wykonywane przez Zarządcę mają ważność jednego miesiąca (od momentu złamania regulaminu).
3.7. Dowody w temacie Wydatki SŁ mają ważność do 2 dnia każdego miesiąca (Zarządca dokłada wszelkich starań, aby wydatki SŁ były sprawdzane pierwszego dnia każdego miesiąca, natomiast sytuacje losowe mogą mu to uniemożliwić). W sytuacji przesunięcia terminów ważności Gracze zostaną o tym poinformowani w temacie Blog Techniczny.
4. Postacie
4.1. Na serwerze możliwe jest posiadanie 6 Postaci. Pięć z nich dostępnych jest dla Graczy do kupienia, natomiast Postać 6 dostępna jest tylko dla SMC oraz Zarządcy. Informacje, jak zakupić Postaci, zamieszczone są na Forum Gry w temacie Kupno/reset Postaci za złoto oraz w temacie Septimy.
4.1.1. SMC po utracie lub rezygnacji z rangi jest zobowiązany do usunięcia 6 Postaci. W przypadku gdy Gracz sam nie usunie Postaci, zostanie ona zesłana na Syberię przez Zarządcę.
4.1.2. Zarządca, SMC oraz MC otrzymują zaproszenia na kolejne postaci za darmo. Reset ich postaci również jest zwolniony z wszelkich opłat.
4.2. Resetowanie Postaci należy zgłaszać w odpowiednich tematach. Po zgłoszeniu chęci resetu na Postać nakładana jest Syberia, a do Gracza wysyłane jest nowe zaproszenie. Syberia nakładana jest w ramach resetu Postaci, więc nie ma możliwości odwołania się od niej w celu jej zdjęcia. Postać zresetować można również w tradycyjny sposób tzn. poprzez usunięcie Postaci i wykonanie dowodów na to, że Postać była oraz, że została skasowana (opcja ta jest dużo bardziej czasochłonna niż ta z zesłaniem na Syberię).
4.3. Każdy Gracz jest zobowiązany do wpisu nazw swoich Postaci w temacie "Rejestr Postaci". Każda z Postaci musi zostać tam zgłoszona łącznie z opcjami zmiany Nicku. Gracz na wpis do rejestru ma 24h od momentu założenia postaci. Niewpisanie postaci do rejestru = 72h/kill.
4.4. Nicki:
4.4.1. Nick musi zaczynać się z wielkiej litery.
4.4.2. Nick nie może posiadać znaków specjalnych np. "xxNICKxx" lub z dołączonymi "xd" itp.
4.4.3. Zakazuje się:
- tworzenia Nicków na cześć postaci komunistycznych, nazistowskich, rasistowskich itp.,
- tworzenia Nicków związanych z religiami np. tworzenie Nicków na cześć papieży czy księży itp.,
- tworzenia Nicków związanych z polityką np. dotyczących prezydentów, posłów itp.,
- tworzenia Nicków bezsensownych, złośliwych i nieklimatycznych (Nick, który zaczyna się od słowa "klimatyczny", "ładny", "piękny", "poprawny" nie jest Nickiem klimatycznym),
- tworzenia Nicków wulgarnych bez względu na język, w jakim zostaje on zapisany,
- tworzenia Nicków z błędami ortograficznymi,
- tworzenia Nicków naruszających godność innych Graczy.
4.4.4. Zarządca serwera zastrzega sobie wyłączne prawo do decydowania o tym, czy dany Nick jest klimatyczny/poprawny/zgodny z regulaminem serwera.
4.4.5. W przypadku złamania któregoś z ww. punktów na Gracza zostaje nałożone zabicie Postaci do czasu zmiany Nicku, ale nie dłużej niż na 14 dni. Po tym czasie Postać będzie zsyłana na Syberię.
4.5. Gracz, który otrzyma zaproszenie na Świat, jest zobowiązany na wbicie 40 poziomu doświadczenia w ciągu miesiąca od założenia Postaci na serwerze. Zasada dotyczy także 2, 3, 4, 5 oraz 6 Postaci. Niewbicie wymaganego poziomu wiąże się z zesłaniem Postaci na Syberię.
4.6. Gracz, który wykupi zaproszenie dla znajomego za walutę serwerową/złoto lub poleca go w rekrutacji dla przyjaciół, bierze odpowiedzialność za jego czyny i w wypadku popełnienia przez niego wykroczenia dostaje 50% kary, którą otrzymuje osoba polecana. Zasada obowiązuje w ciągu sześciu miesięcy od założenia Postaci.
4.7. W przypadku zmiany Nicku przez Gracza jest on zobowiązany do poinformowania o tym Zarządcy serwera w temacie "Rejestr postaci" w ciągu 24h od momentu zmiany Nicku. Niepoinformowanie Zarządcy o zmianie Nicku = 72h/kill.
4.8. W przypadku usunięcia lub zesłania na Syberię Postaci przez Gracza jest on zobowiązany do wypisania jej z Rejestru Postaci. Niewypisanie się z rejestru w ciągu 24 godzin od zesłania postaci na Syberię (nie od momentu oznaczenia) lub jej usunięcia = 72h/kill.
5. Czaty
5.1. Zakaz obrażania Graczy na czacie globalnym, lokalnym, handlowym oraz prywatnym. = 72h/mute.
5.1.1. Kary za używanie przekleństw na czacie prywatnym nie będą nakładane, wyjątkiem są sytuacje, w których występuje obrażanie Graczy za pomocą wulgaryzmów.
5.2. Czat klanowy i czat grupowy nie będzie podlegał karze z wyjątkiem sytuacji, gdzie obrażane będą osoby funkcyjne (Zarządcy, SMC, MC). Obrażanie osób funkcyjnych na czacie klanowym lub grupowym wiąże się z zesłaniem wszystkich Postaci Gracza na Syberię.
5.3 Zakaz używania wulgaryzmów w jakimkolwiek języku = 72h/mute.
5.4. Ocenzurowane przekleństwo to nadal przekleństwo. Cenzurowanie wulgaryzmów = 72h/mute.
5.5. Obrażanie członków rodziny Gracza = 72h/mute.
5.6. Zakaz pisania zdań wielkimi literami, "FaLą" bądź tzw. "p0k3m0n3m". W przypadku jednego zdania - ostrzeżenie od Moderatora, natomiast jeśli Gracz zignoruje upomnienie będą nakładane kary = 24h/mute.
5.6.1. Każde tego typu ostrzeżenie należy umieścić w temacie Księga Zgłoszeń. Na każdego Gracza przypada jedno takie ostrzeżenie. Ostrzeżenia nie zerują się ani nie tracą swojej ważności.
5.7. Zakaz żebrania (żebraniem nie jest napisanie grzecznego pytania o możliwość dania/sprzedania np. teleportów czy mikstur lub pożyczenie złota) = 12h/mute.
5.8. Zakaz jakiejkolwiek formy spamu, np. wklejanie ciągle tego samego tekstu czy zaśmiecanie czatów (np. pomyłka czatu = zaśmiecenie czatu) = 24h/mute.
5.9. Handel na czacie handlowym jest ograniczony do jednej oferty kupna/sprzedaży na godzinę. Za ofertę handlu uznaje się zarówno wiadomość pisemną jak i wstawienie zrzutów ekranu w linku na czacie. Handel na pozostałych czatach jest całkowicie zabroniony z wyłączeniem czatu prywatnego/grupowego/klanowego = 24h mute.
5.9.1. Zakazuje się wszelkich prób negocjacji/zadawania pytań oraz obgadywania szczegółów transakcji na czatach handlowym, lokalnym oraz globalnym. Osoby zainteresowane wystawioną ofertą powinny kontaktować się ze sobą poza czatem handlowym/lokalnym/globalnym = 24h/mute.
5.9.2. Czat handlowy służy jedynie do wystawiania ofert handlu i każda wiadomość, która nie będzie ofertą handlu będzie traktowana jako spam. Spam = 6-24h/mute.
5.10. Treści antysemickie, rasistowskie oraz obrażanie pracowników instytucji państwowych - 336h/kill.
5.11. Prowokowanie do kłótni na czatach lokalnym/globalnym = 100h/mute.
5.12. Przenoszenie prywatnych sporów i próby urządzania kłótni na czatach lokalnym/globalnym = 72/mute.
5.13. W przypadku gdy Gracz niestosownie się zachowuje, a jego działania nie są opisane w taryfikatorze, Moderator ma prawo nałożyć na Gracza ostrzegawczą karę nie większą niż 6-godzinne wyciszenie. Takie ostrzeżenie powinno zostać zamieszczone wraz z dowodami i opisem sytuacji w temacie Księga Zgłoszeń, a w przypadku gdy Gracz zignoruje ostrzeżenie od Moderatora, ma on prawo nałożyć na Gracza karę według własnego uznania oraz stosownie do popełnionych czynów.
6. Elity II
6.1. Walki PvP przy Elitach 2 mogą odbywać się z maksymalną przewagą 5 poziomów (nie dotyczy specjalnych wydarzeń) = 48h/kill.
6.2. Poprzez "przy Elicie 2" rozumie się obszar 7 kratek wokół oryginalnego respu Elity 2 -> grafika podglądowa.
6.3. Elitę 2 można zajmować tylko i wyłącznie w obszarze 7 kratek wokół oryginalnego respu. Zajęcie Elity 2 poza obszarem = 24h/kill.
6.4. W momencie losowania Elity 2 między Graczami nie można jej zająć. Takie zajęcia będą uznawane za nieważne.
6.5. Gracz zajmuje Elitę 2 poprzez napisanie tego na czacie lokalnym. W razie problemów wymagany będzie screen z godziną wiadomości z czatu. Aby zajęcie było uznane za aktualne musi być ono w kolorze jasnym (w interesie Gracza leży, aby ponawiać swoje zajęcie za każdym razem, kiedy zmieni ono kolor/zniknie). Dowodem musi być cały zrzut ekranu. Wszystkie dowody z zajęciami w wygaszonych kolorach będą uznawane za nieważne. Dodatkowo dodając Graczy do wrogów należy pamiętać, że nie widzi się ich wiadomości na czatach, w związku z tym dodawanie Graczy na listę wrogów nie zwalnia Gracza z przestrzegania regulaminu, wszelkie wybicia E2 będą w tym wypadku traktowane jako normalne złamanie regulaminu.
6.6. W przypadku zajęcia Elity 2 przez Gracza X i zniknięcia informacji o zajęciu z czatu lokalnego jest on zobowiązany do pokazania Graczowi Y zrzutu ekranu z dowodem na to, że zajmuje on Elitę 2. Dowód musi być wykonany, w momencie gdy Gracz zostanie o niego poproszony. Odmowa pokazania dowodu na zajęcie owej Elity 2 jest równoznaczna z brakiem zajęcia Elity i Gracz Y może ją zająć.
6.7. Gracz, który chce zająć Elitę 2, w momencie gdy ktoś się na niej znajduje, prosząc o dowody potwierdzające zajęcie Elity 2, nie może jej zwolnić po 5 minutach nie bicia jej ze względu na to, że nie ma pewności czy Elita 2 należy do niego. W takiej sytuacji zajęcie pozostaje w zawieszeniu do momentu otrzymania dowodów przez Gracza znajdującego się na niej. Zawieszenie zajęcia nie oznacza, że można wybijać Elitę 2 przed okazaniem dowodów na swoje zajęcie. Jeśli osoba oczekująca nie otrzyma dowodów na zajęcie Elity 2 wtedy jej zajęcie uważane jest za ważne. W takich sytuacjach będą wymagane dowody na: zajęcie Elity 2, oczekiwanie na dowody i ewentualnie dowody na regulaminowe zwolnienie Elity 2 (np. niebicie Elity 2 przez 5 minut od czasu zrespienia się jej).
6.8. Gdy jeden z członków grupy zajmie Elitę 2, wtedy cała grupa ją zajmuje i każdy członek grupy ma prawo ją bić (będąc w grupie), do momentu, kiedy grupa zostanie rozwiązana przez dowódcę lub kiedy Gracz zajmujący ją zwolni. Po rozwiązaniu grupy, Gracz który ją zajął, dalej ją zajmuje.
6.9. Gracz zajmujący Elitę 2 zwalnia ją, jeśli:
a) Wyloguje się.
b) Przejdzie na inną mapkę.
c) Zostanie zabity przez innego Gracza/grupę/potwora.
d) Odejdzie od Elity 2 dalej niż 7 kratek od oryginalnego respu.
e) Jeżeli nie bije Elity 2 przez 5 minut od czasu zrespienia się jej (tutaj wymagany jest screen przedstawiający fakt, że E2 nie była bita przez 5 minut).
f) Odmówi pokazania dowodu na zajęcie E2.
6.10. Gracz może zajmować w tym samym czasie maksymalnie jedną Elitę 2.
6.11. W przypadku gdy na mapie znajduje się więcej niż jedna Elita 2, Gracz zobowiązany jest do napisania na czacie lokalnym, którą Elitę dokładnie zajmuje. W przypadku gdy Gracz konkretnie nie oznajmi tego, jego zajęcie uważane jest za nieważne. Osoba, która znajdzie się na Elicie 2 jako druga, ma wtedy prawo zająć ją, o ile zrobi to zgodnie z regulaminem. Nie jest wymagane wypisywanie całych nazw Elit 2, ale zajęcie musi być na tyle czytelne, aby każdy wiedział, o jaką Elitę chodzi.
6.12. W sytuacji, gdy dwoje lub więcej Graczy napisze informacje o zajęciu Elity 2 na czacie lokalnym w tym samym czasie, zajęcie przysługuje Graczowi, którego wiadomość wyświetliła się jako pierwsza.
6.13. Gracze, którzy nie mogą atakować Elity 2 z powodu zbyt wysokiego poziomu, nie mogą jej zajmować = 12h/kill.
6.14. Wybicie zajętej Elity 2. W przypadku gdy grupa Graczy wybije zajętą Elitę 2, karze podlega tylko osoba, która atakowała = 24h/kill.
7. Herosi
7.1. Na serwerze nie obowiązuje zajmowanie Herosów. W przypadku zajęcia Herosa na czacie - zajęcie jest nieważne, a na Gracza nie zostanie nałożona kara.
7.2. Walki PvP przy Herosach mogą odbywać się z maksymalną przewagą 10 poziomów - tak jak na mapkach ogólnych. Nie dotyczy specjalnych eventów = 72h/kill.
8. Tytani
8.1. Zabrania się walk PvP przy Tytanie, chyba że obie strony wyrażą na to zgodę (w sytuacji propozycji PvP należy jasno uzgodnić, czy jest to PvP grupowe/solowe/grupa kilku osób na jedną itp.). Nie dotyczy specjalnych wydarzeń. W przypadku zaatakowania przez grupę Graczy karę otrzymuje tylko osoba, która atakowała. Zaatakowanie Gracza bez jego zgody przy Tytanie = 100h/kill.
8.2. Poprzez "przy Tytanie" rozumie się mapkę, na której Tytan się znajduje.
8.3. Na serwerze obowiązują godziny bicia Tytanów.
- Od Poniedziałku do Piątku Tytanów można bić w godzinach: 8-22
- W Sobotę i Niedzielę Tytanów można bić w godzinach: 9- 23
8.3.1. Zabicie Tytana w porach niedozwolonych wiąże się z zesłaniem wszystkich Postaci całej grupy na Syberię.
8.3.2. Zaatakowanie Tytana w porach niedozwolonych wiąże się z zesłaniem wszystkich Postaci osoby atakującej na Syberię.
8.3.3.Tytanów Eventowych podczas eventów organizowanych przez Twórców Gry można bić tylko w godzinach: 10-22.
8.3.4. Zabicie Tytanów Eventowych w porach niedozwolonych wiąże się z zesłaniem Postaci wszystkich członków grupy na Syberię.
8.3.5. Zaatakowanie Tytanów Eventowych w porach niedozwolonych wiąże się z zesłaniem wszystkich Postaci osoby atakującej na Syberię.
8.4. Na serwerze obowiązuje system zapisywania Tytanów na Forum Gry w temacie "Timery Tytanów". Po ubiciu Tytana dowolny członek grupy musi w ciągu 5 minut od zabicia wstawić godzinę wraz z nazwą Tytana, którego zabili. Gracz jest zobowiązany do wpisania prawidłowej godziny ubicia Tytana (maksymalna różnica odchyłu od informacji pomiędzy postem, a logami ubić Tytanów może wynosić 30 sekund). Niewpisanie Tytana do tematu w przeciągu 5 minut od ubicia lub podawanie błędnych godzin ubicia = 72h/kill dla każdego członka drużyny.
9. Walki PvP
9.1. Walki PvP na mapkach ogólnych (to znaczy poza obszarem E2 lub poza mapką z Tytanem) mogą odbywać się z maksymalną przewagą 10 poziomów. Zaatakowanie Gracza z przewagą większą niż 10 poziomów = 72h kill.
9.2. Wyjątkami walk bez limitu przewagi są areny PvP i specjalne wydarzenia. Zarządca zastrzega sobie prawo do tworzenia wydarzeń zarówno Hard-PvP jak i Non-PvP. O wszelkich zmianach w walkach Gracze będą informowani z 24-godzinnym wyprzedzeniem w Blogu Technicznym serwera.
9.3. Walki grupowe dozwolone są pod warunkiem, że każda z grup liczy sobie taką samą ilość osób. Przewagi poziomowe dotyczące walk grupowych są takie same jak wytyczne do walk solowych. Nie dotyczy w przypadku specjalnych wydarzeń.
9.4. Zaatakowanie Gracza w grupie = 100h kill. Karze podlega tylko osoba, która atakowała.
9.5. Dozwolone jest solowe atakowanie grup Graczy, jeśli przynajmniej jedna osoba w grupie spełnia wymagania uczciwego pojedynku. Przewagi poziomowe zgodnie z wytycznymi dotyczącymi walk w konkretnych miejscach. Ilość godzin kar będzie taka sama jak w przypadku łamania zasad walk PvP 1vs1.
10. Specjalne wydarzenia
10.1. Zarządca zastrzega sobie tworzenie specjalnych wydarzeń np. dni/godziny Hard-PvP lub Non-PvP.
10.2. Podczas specjalnych wydarzeń zmianie ulec może kolor map (czerwone mapki lub pomarańczowe mapki) zarówno krótkookresowo, jak i długookresowo. Specjalne wydarzenia mogą obejmować całe dni lub wybrane godziny.
10.3. O trwaniu specjalnych wydarzeń Zarządca będzie informować w postach w Blogu Technicznym serwera z minimum 24-godzinnym wyprzedzeniem.
10.4. Podczas specjalnych wydarzeń zmianie mogą ulec także statystyki serwera. Wszelkie informacje o rozpoczęciu takich wydarzeń będą zamieszczane w Blogu Technicznym serwera. Zarządca nie ma obowiązku z góry określać czasu trwania takich wydarzeń.
10.5. Zarządca zastrzega sobie możliwość do zablokowania atrakcji Krwawa Kopalnia. Podczas jej blokady jedynymi osobami mogącymi przebywać na mapkach związanymi z atrakcją są Zarządca, SMC, MC, i to tylko i wyłącznie w celu weryfikacji, czy dany Gracz/grupa Graczy zakazu nie łamie. Oznacza to, że zarówno Zarządca, SMC, jak i MC podczas takich weryfikacji nie mogą korzystać w celach prywatnych/do osiągnięcia własnych korzyści z atrakcji. O zablokowaniu atrakcji Gracze zostaną powiadomieni w Blogu Technicznym serwera z minimum 24-godzinnym wyprzedzeniem. Złamanie zakazu udziału w Krwawej Kopalni wiąże się z zesłaniem wszystkich postaci Gracza na Syberię.
11. Klany
11.1. Zakazuje się tworzenia wojen klanowych. Wywołanie wojny klanowej = 100h/kill dla założyciela klanu. W przypadku wywołania wojny klanowej założyciel klanu zobowiązany jest do jej wycofania w ciągu 24 godzin od wywołania, jeśli tego nie zrobi będzie musiał usunąć swój klan. W przypadku gdy założyciel odmówi usunięcia klanu (w ciągu 24 godzin od nakazu Zarządcy) wtedy wszystkie jego postaci zostaną oznaczone do zesłania na Syberię.
11.2. Aby założyć klan, trzeba uiścić opłatę oraz uzyskać zgodę Zarządcy. Cennik i dalsze instrukcje są podane na Forum Gry.
11.3. Założyciel klanu musi uzyskać zgodzę Zarządcy, SMC bądź MC na założenie tematu rekrutacyjnego na Forum Gry. Temat może istnieć 7 dni, później jest usuwany.
11.4. Temat rekrutacyjny może zostać założony tylko przez Założyciela klanu.
11.5. Zarządca serwera zastrzega sobie prawo do zmiany ceny założenia klanu oraz do zamknięcia możliwości zakładania nowych klanów, jeśli uzna, że jest ich wystarczająca ilość na serwerze. Informacja taka zostanie opublikowana w temacie Blog Techniczny.
11.6. Osoba pragnąca założyć klan musi zebrać grupę minimum 5 graczy (łącznie z założycielem), aby klan mógł powstać. Założyciel po utworzeniu klanu ma 24h na dodanie do niego wymaganej ilości osób. Dodatkowo w ciągu miesiąca od założenia klanu, łączna liczba Postaci nie może być mniejsza, niż 15 - po tym okresie klan może posiadać mniejszą ilość Postaci. W przypadku niespełnienia przez założyciela tego punktu, zostaje on zobowiązany do usunięcia klanu. W przeciwnym wypadku zostanie nałożona na niego kara, ale nie większa niż 14 dni. Po tym czasie wszystkie Postaci założyciela klanu zostaną skierowane na Syberię.
11.7. Założenie klanu bez zgody Zarządcy = 100h/kill dla założyciela. Taki Gracz jest zobowiązany do rozwiązania klanu w przeciwnym wypadku kara zostanie przedłużona, ale nie więcej, niż na 14 dni po tym czasie wszystkie Postaci założyciela zostaną oznaczone do zesłania na Syberię.
11.8. Założenie tematu rekrutacyjnego bez zgody Zarządcy, SMC bądź MC = 48h/kill dla założyciela tematu.
11.9. Aby klan mógł istnieć, musi on uiszczać co miesiąc opłatę na rzecz serwera w wysokości 200m złota. Założyciel klanu wysyła złoto do Zarządcy na skrzynkę - postać Ahnnarkos. Brak wpłaty wiąże się z nakazem natychmiastowego rozwiązania klanu. W przypadku jeśli założyciel zignoruje nakaz jego postaci zostaną skierowane na Syberię. W przypadku braku Założyciela klanu opłata jest zawieszana do czasu przeniesienia klanu na inną osobę. Nowy Założyciel klanu ma 24 godziny po przejęciu klanu na uregulowanie zaległości. Brak uregulowania zaległości wiąże się z nakazem rozwiązania klanu. W przypadku zignorowania nakazu usunięcia klanu wszystkie postaci nowego Założyciela zostaną skierowane na Syberię. W przypadku braku Założyciela, Gracze mają obowiązek sami zgłosić się do Zarządcy z informacją o dalszych losach klanu. Brak informacji do Zarządcy w ciągu 7 dni od braku posiadania Założyciela = rozwiązanie klanu.
12. Forum Gry
12.1. Aby założyć temat na Forum Gry, trzeba otrzymać zgodę od Zarządcy, SMC lub MC serwera Legion w obrębie Gry.
12.2. Każdy temat ma własne zasady pisania w nim postów. Zasady są zawsze umieszczone w pierwszym poście. Nakazuje się ich przestrzegania przed publikacją postu.
12.3. Spam lub posty off-topic w jakimkolwiek temacie (poza tematem z rozmówkami ogólnymi) będzie karany 12-godzinnym killem (chyba że regulamin tematu głosi inaczej).
12.4. Prowokowanie do kłótni oraz uczestniczenie w niej (chyba, że regulamin tematu głosi inaczej) = 72h/kill.
12.5. Tzw. trollowanie = 12h/kill.
12.6. Bezsensowne bądź prowokujące komentarze do postów = 24h/kill.
12.7. Założenie tematu bez zgody Zarządcy, SMC lub MC = 48h/kill i zamknięcie tematu.
12.8. Gracz nie ma prawa przekładać tematu odwołania, bądź pisania o nałożonej karze w temacie nieprzeznaczonym do niego = 24h/kill.
12.9. Powyższe punkty odnoszą się również do komentarzy do ocen.
13. Kary
13.1. Za każdą karę w postaci killa/mute o długości 12h lub większej, Gracz otrzymuje Upomnienie.
13.2. Kary w postaci killa/mute przydzielane są na wszystkie Postacie Gracza na serwerze.
13.3. Liczba Upomnień posiadanych przez danego Gracza znajduje się w temacie "Księga Kar".
13.4. Każda kara w przeciągu 6 miesięcy od dołączenia na serwer skutkuje zesłaniem wszystkich postaci Gracza na Syberię (nie dotyczy punktu 13.5. oraz 13.6.).
13.5. Tymczasowy ban wiąże się z dopisaniem 2 Upomnień.
13.6. Knebel wiąże się z dopisaniem jednego Upomnienia.
13.7. W godzinach 19:00 do 6:00 wszelkie kary w postaci kill'a/mute krótsze niż 24h są podwajane.
13.8. W przypadku gdy Gracz łamie ten sam punkt regulaminu jego kara jest mnożona x2. Liczba Upomnień pozostaje bez zmian.
13.9 Kary mogą się ze sobą dublować.
14. Taryfikator Legionu
14.1. Używanie bugów/błędów lub ich rozpowszechnianie w Dodatku Globalnym = 100h/kill.
14.2. Każdy Gracz zobowiązany jest do zgłaszania wszelkich nieścisłości/błędów/literówek/luk w regulaminie Zarządcy serwera. Niezgłoszenie wszelkiego rodzaju błędów lub wykorzystywanie ich dla swojej korzyści/na niekorzyść Graczy lub całego serwera wiąże się z zesłaniem wszystkich postaci Gracza wykorzystującego błędy na Syberię.
14.3. Za zakłócanie eventów i konkursów serwerowych Zarządca, SMC lub MC może nałożyć ostrzegawczą karę do 6h (mute/kill). W przypadku kłótni Gracza z Moderatorem, może on przedłużyć karę do 48h.
14.4. Układanie nieprzyzwoitych obrazków bądź napisów z itemów na mapce = 250h/kill, jeśli Gracz dobrowolnie się przyzna. W przypadku gdy winny nie chce dobrowolnie poddać się karze, kierowane jest zgłoszenie na Panel Kontaktowy, a po wyjaśnieniu sprawy osoba winna otrzymuje karę w postaci zesłania wszystkich Postaci na Syberię.
14.5. Nieznajomość regulaminu serwera = 72h/kill.
14.6. Groźby odnoszące się do życia realnego = 250h/kill.
14.7. Używanie zwrotów slangowych, gwarowych i obcojęzycznych, a także ich przekształcanie w celu poniżenia, sprowokowania, wyśmiania bądź obrażania = 100h/kill.
14.8. Próby zastraszania lub przekupstwa Graczy w celu uniknięcia kary - 250h/kill.
14.9. Rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o Graczu w celu jego upokorzenia = 100h/kill.
14.10. Podważanie decyzji MC, SMC oraz Zarządcy = 250h/kill.
14.11. W przypadku, jeśli Taryfikator Legionu nie przewiduje kary za niestosowne zachowania Gracza, rada serwera ma prawo ukarać go według własnego uznania oraz stosownie do popełnionych czynów (mute/kill/Syberia).
14.12. Zarządca zastrzega sobie prawo do karania naciąganych zgłoszeń na innych Graczy. Tylko Zarządca może ukarać za ten punkt, i to on podejmuje decyzję o tym, czy faktycznie doszło do szukania kary na siłę = 100h/kill.
15. Warunki wyrzucenia na Syberię
15.1. Obrażanie, szantażowanie, poniżanie, oczernianie, pomawianie oraz szykanowanie Zarządcy lub Moderatorów serwera, jak, i ich rodzin lub bliskich ich osób.
15.2. Bezpodstawne narzekanie na serwer i/lub pracę Zarządcy, lub Rady/Moderatorów serwera na Forum Gry, jak i na czatach w Grze (wszelkie zarzuty powinny być dokumentowane w postaci screenów i zgłaszane do odpowiednich tematów).
15.3. Oszukiwanie Zarządców/Moderatorów serwera (np. zmiana Nicku by uniknąć kary, przerobiony screen, wrabianie Graczy w kary itp.).
15.4. Nieusprawiedliwiona nieobecność 7 dni i więcej (nieobecność pokazana przez system).
15.5. Posiadanie 3 lub więcej Upomnień (dokupienie dodatkowego slotu na Upomnienie automatycznie daje Graczowi dodatkową szansę na pozostanie na serwerze w przypadku osiągnięcia progu 3 Upomnień. To znaczy że jeśli dany Graczy przed otrzymaniem 3 Upomnienia wykupił dodatkowy slot na Upomnienie, nie może zostać wydalony z serwera, posiadając 3 Upomnienia).
15.6. Stały ban.
15.7. Nieuregulowanie ujemnej reputacji w ciągu tygodnia od ostrzeżenia Zarządcy.
15.8. Nieprzejście okresu próbnego.
15.9. Brak wydania/udokumentowania wydanych SŁ w danym miesiącu na serwerze.
15.10. Antyreklama serwera, działanie na jego szkodę, pomówienia, oczernianie serwera oraz niszczenie atmosfery i klimatu na serwerze wiąże się z karą 72h killa i ostrzeżeniem od Zarządcy. W przypadku braku poprawy zachowania Gracz zostanie skierowany na Syberię. W tym przypadku przy nałożeniu kary nie zostaje dla Gracza dopisane Upomnienie.
15.11. Próby przekupienia Zarządu serwera (Zarządcy, SMC, MC) w celu uniknięcia kary.
15.12. Po zesłaniu Postaci na Syberię nie ma możliwości jej cofnięcia w celu zabrania przedmiotów z depozytu.
15.13. Zakazuje się używania programów i rozszerzeń automatyzujących grę. Zarządca serwera oraz SMC mają prawo do weryfikacji Gracza podejrzanego o nielegalne wspomaganie Gry. Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut, a podczas jej wykonywania Gracz zobowiązany jest do potwierdzenia swojej obecności wykonując krótkie polecenia od Zarządcy lub SMC. Informacje weryfikacyjne wysyłane są do Gracza poprzez komunikaty ostrzegawcze. Jeżeli Gracz nie potwierdzi swojej obecności i nie wykona czynności weryfikacyjnych zostanie skierowany na Syberię. Osoba weryfikująca zobligowana jest do udokumentowania weryfikacji i w przypadku ukarania Gracza zobowiązana jest do przesłania zebranych dowodów na Panel Kontaktowy. Wylogowanie się lub przelogowywanie po postaciach podczas weryfikacji wiąże się automatycznie z jej negatywnym zakończeniem.
15.14. Rażące naruszenie zasad Świata, jak i Regulaminu Serwisu i Gry Margonem.
16. Odwołania
16.1. Każda osoba, która otrzyma karę wg regulaminu Serwera ma prawo się od niej odwołać, jeśli uważa, że została ona nałożona na Gracza niesłusznie. W takim wypadku Gracz w ciągu 3 dni powinien napisać swoje odwołanie w przeznaczonym do tego temacie na Forum Gry, opisując sytuację oraz przedstawiając stosowne dowody na brak swojej winy.
16.2. Każda osoba zesłana na Syberię ma prawo w ciągu 3 dni odwołać się od decyzji Zarządcy w przeznaczonym do tego temacie.
16.3. Zarządca ma prawo odrzucić odwołanie Gracza od Syberii bez podania przyczyny.
16.4. Zarządca ma prawo do zatrzymania Gracza na serwerze oraz dania mu ostatniej szansy, jeśli uważa, że Gracz powinien zostać na Serwerze.
16.5. Zarządca ma prawo do Zatrzymania Gracza na Serwerze zesłanego z powodu nieobecności, jeśli uważa, że Gracz powinien pozostać na Serwerze. Taka osoba po pozytywnym rozpatrzeniu odwołania nie ma możliwości do kolejnego odwołania od Syberii w przypadku kolejnej zsyłki z powodu nieobecności (ma możliwość za to odwołania się w dalszym ciągu od ewentualnych kar lub do prośby o ostatnią szansę z powodu przekroczenia ilości Upomnień).
16.6. Gracz pozostający na serwerze z powodu ostatniej szansy nie ma możliwości zakupienia slotu na dodatkowe Upomnienie, a najmniejsze złamanie regulaminu skutkuje wydaleniem na Świat wyrzutków.
16.7. W przypadku gdy Gracz wyjaśnia okoliczności swojej kary na Panelu Kontaktowym może napisać odwołanie w późniejszym terminie (np. odwołanie od bana), natomiast musi to nastąpić niezwłocznie tego samego dnia, kiedy wyjaśnił sprawę na Panelu Kontaktowym. Odwołania wysyłane kilka/kilkanaście dni po wyjaśnieniu danego zajścia nie będą przyjmowane.
17. Zarządca
17.1. Zarządca dokonuje wszelkich starań, aby odpisać na wiadomość Gracza jak najszybciej. Zarządca ma 7 dni na odpowiedź na pytanie lub prośbę Gracza. Termin ten wydłuża się w przypadku cięższych spraw (np. wymagających omówienia na Panelu Kontaktowym) lub z powodu zgłoszonej nieobecności Zarządcy. Sprawy do Zarządcy kieruje się bezpośrednio na skrzynkę w grze - Postać Ahnnarkos, czat prywatny lub mail. Zarządca nie ma obowiązku odpowiadać na wiadomości poprzez czaty globalne/lokalne.
17.2. Uprasza się o wysyłanie wiadomości w umiarkowany sposób, ponieważ mogą one zostać potraktowane jako spam. Uprasza się również o zachowanie kulturalnego tonu wypowiedzi.
17.3. Kontakt z Zarządcą można uzyskać poprzez adres e-mail: DemerenfarisLegion@wp.pl
17.4. Zarządca ma prawo do ignorowania wiadomości o treści spamerskiej/niepoprawnej według jego uznania.
Akcje
Data: 21.04.2015
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 05.05.2015
Data: 27.04.2015
Dodanie punktu 1.9.
Obowiązuje od: -
Data: 13.05.2015
Dodanie punktu 10.4
Obowiązuje od: -
Data: 25.08.2016
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: -
Data: 28.08.2016
Poprawa w punkcie 6.2.
Obowiązuje od: -
Data: 02.02.2017
Usunięcie z regulaminu punktów 13.2 oraz 13.3.
Obowiązuje od: 16.02.2017
Data: 07.04.2021
Drobna zmiana w punkcie 11.11.
Obowiązuje od: 21.04.2021
Data: 29.11.2021
Zmiana w punkcie 1.5.
Obowiązuje od: 13.12.2021
Data: 17.12.2021
Dodanie punktu 11.12.
Obowiązuje od: 31.12.2021
Data: 15.04.2022
Dodanie punktu 1.16. Zmiana w punktach: 4.6, 5.5.
Obowiązuje od: 29.04.2022
Data: 21.06.2022
Zmiana w punkcie 4.15.
Obowiązuje od: 05.07.2022
Data: 26.09.2022
Zmiana w punktach: 3.1, 3.12. Usunięcie punktu: 3.19.
Obowiązuje od: 10.10.2022
Data: 19.12.2022
Zmiana w punktach: 2.2, 2.5, 2.6, 3.6, 3.7, 3.8, 3.9, 3.15, 4.1, 9.7, 10.2, 10.4, 10.9. Usunięcie punktów: 2.2, 3.15. Dodanie punktów: 2.1.1, 4.9 f). Poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 02.01.2023
Data: 24.07.2023
Dodanie punktu 4.4. Poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 07.08.2023
Data: 15.08.2023
Zmiany w punktach: 1.12, 3.1, 3.3, 3.11, 4.4, 4.6, 4.7, 4.12, 4.13, 11.2. Dodanie punktu: 3.11.1. Usunięcie punktu: 3.5. Poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 29.08.2023
Data: 19.10.2023
Zmiana w punkcie 1.5. Dodanie punktu 1.17.
Obowiązuje od: 02.11.2023
Data: 13.01.2024, 23.01.2024
Publikacja nowego regulaminu Świata. W międzyczasie został wprowadzony także punkt 8.3.2.
Obowiązuje od: 06.02.2024
Data: 13.02.2024
Zmiana w punkcie 8.4.
Obowiązuje od: 27.02.2024
Data: 08.03.2024
Dodanie punktu: 5.11.2. Zmiana w punkcie: 13.11.
Obowiązuje od: 22.03.2024
Data: 26.03.2024
Dodanie punktu: 10.11. Zmiany w punktach: 10.7, 12.7.
Obowiązuje od: 09.04.2024
Data: 22.07.2024
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 05.08.2024