Regulamin Świata Prywatnego Valhalla
1. Postanowienia ogólne
1.1. Osoby grające na Świecie prywatnym Valhalla zobowiązane są do zapoznania się i przestrzegania niniejszego regulaminu Świata prywatnego Valhalla, Regulaminu Serwisu i Gry Margonem, Zasad Światów Prywatnych oraz Taryfikatora Kar. Nieznajomość któregokolwiek nie zwalnia z jego przestrzegania.
1.1.1. Każdy Gracz przed wejściem do Gry ma obowiązek zapoznania się z informacjami zawartymi w temacie "Gobelin Przeznaczenia", a po wejściu do Gry z przypiętą do czatu wiadomością systemową oraz wszelkimi odnośnikami do niej przypiętymi.
1.2. Zarządca zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie, będą one konsultowane z Administracją Gry, natomiast Gracze zostaną o tym poinformowani z 14-dniowym wyprzedzeniem.
1.3. Zarządca zastrzega sobie prawo do zmiany statystyk Świata. Gracze zostaną o tym poinformowani z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem.
1.4. W skład kadry Świata wchodzi Zarządca Świata Prywatnego (ZŚP) oraz Super Moderator (SMC). Rozpiska Radnych wraz z ich obowiązkami znajduje się w Gobelinie Przeznaczenia.
1.5. Na Świecie obowiązuje system karny oparty na nazewnictwie Run z Mitologii Nordyckiej, jest on szczegółowo opisany w punkcie 9.1.
1.6. Rada Świata ma prawo do prowadzenia swobodnej i aktywnej gry na Świecie. Rozumie się przez to tyle, że może ona atakować innych Graczy oraz być atakowana przez nich. Jedynym wyjątkiem zakazującym atakowania Rady Świata jest weryfikacja Gracza podejrzanego o używanie nielegalnych wspomagaczy (patrz punkt 7.3.2.).
1.7. Zarządca zastrzega sobie prawo do udzielania zgód na przeniesienie Postaci na Świat Valhalla. W przypadku wprowadzenia ich do użytku wszystkim graczom, zasady będą opisane w odpowiednim temacie na Forum Gry Świata.
1.7.1. W przypadku pozytywnego odwołania od kary lub udowodnienia niesłusznie przyznanej kary, Gracz będzie mógł powrócić na Świat Valhalla z Syberii. Podczas tej procedury Gracz nie ma prawa przenieść żadnych nowych przedmiotów.
1.8. Każdy Gracz Świata Valhalla jest zobowiązany do posiadania minimum jednej Postaci z poziomem równym lub większym niż 49. W przypadku otrzymania zaproszenia na Świat Gracz ma 10 dni na dostosowanie się do tego wymogu. Zarządca zastrzega sobie prawo do wyłączenia Gracza z tego obowiązku, bądź przedłużenia terminu. W przypadku niedostosowania się, Gracz zostaje zesłany na Świat wyrzutków.
1.9. Każdy Gracz Świata Valhalla zobowiązuje się do posiadania reputacji przynajmniej na poziomie 0. W przypadku, gdy reputacja Gracza spadnie poniżej tego progu Radny obliguje go do jej odrobienia. Czas na to wynosi 14 dni od momentu zobligowania. Nieodrobienie reputacji w terminie skutkuje zsyłką Gracza na Syberię.
1.9.1. Obligacja musi zostać wydana oraz udokumentowana przez Radnego poprawnie wykonanym zrzutem ekranu ujemnej reputacji w temacie “Ragnarok”.
1.9.2. W wyjątkowych sytuacjach Radny ma prawo wydłużyć czas do nadrobienia reputacji.
1.10. Korzystanie z dodatków globalnych jest dobrowolne. Używając ich, Gracz ma obowiązek przestrzegać zasad ich obsługi.
1.11. Maksymalny czas nieobecności Postaci Gracza to 14 dni, po przekroczeniu tego czasu Postać, która pozostaje nieaktywna dłużej niż dopuszczalny czas zostaje zesłana na Syberię. Osoby planujące dłuższą nieobecność powinny zgłosić ten fakt w specjalnym temacie na Forum Gry. Maksymalny okres nieobecności zgłoszonej to 30 dni. Zgłosić nieobecność może wyłącznie Użytkownik Konta.
1.12. Na Świecie mogą być przeprowadzane eventy z elementami losowymi, tj. konkursy, loterie i inne, w których wygraną lub nagrodą za udział są elementy Serwisu dostępne na danym Świecie, w szczególności dobra wirtualne możliwe do zdobycia lub nabycia w Grze. Dozwolone jest także oferowanie/zapraszanie do udziału w wyżej opisanych eventach.
2. Zastępcy
2.1. Zastępca nieposiadający Postaci na Świecie Valhalla nie ma prawa grać na Użytkowniku Konta na Świecie Valhalla.
2.1.1. Użytkownik Konta może ubiegać się o zgodę na grę zastępcy nieposiadającego Postaci na Świecie Valhalla w temacie “Zgody na zastępców”.
2.2. W przypadku zmiany zastępcy na innego, nieposiadającego Postaci na Świecie Valhalla, Gracz musi ponownie poprosić o zgodę na zastępcę.
2.3. Zalogowanie na Świat Valhalla przez zastępcę nieposiadającego Postaci na Świecie Valhalla bez zezwolenia, skutkować będzie karą (patrz punkt 9.22.).
2.4. W przypadku, gdy w wyniku przeprowadzenia postępowania sprawdzającego zostanie ustalone, że do naruszenia postanowień regulaminu Świata doszło w wyniku logowania osoby trzeciej poprzez system zastępców, sankcja, w wymiarze przewidzianym dla danego naruszenia, jest nakładana również na Konto zastępcy, jeżeli posiada on Postać na tym Świecie. Jeżeli naruszenie regulaminu Świata z użyciem danego Konta zostało dokonane przez inną osobę niż Użytkownik (zastępcę - nawet jeżeli nie posiada on Postaci na tym Świecie), nałożone sankcje mogą zostać cofnięte lub zmniejszone.
3. Postacie, Nicki
3.1. Każdy Gracz ma swobodny dostęp do posiadania na Świecie sześciu Postaci.
3.2. Zarządca zastrzega sobie prawo do wysyłania darmowych zaproszeń.
3.2.1. Oprócz darmowego zaproszenia Gracz może zakupić Postać w temacie “Sprawy do Zarządcy”. W owym temacie znajduje się cennik Postaci oraz wymagania, które należy spełnić, by móc zdobyć poszczególne Postacie. Zarządca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wymagań dotyczących zakupu Postaci, informując o tym w temacie.
3.2.2. Inną możliwością pozyskania zaproszenia jest wygranie go w konkursie lub w rekrutacji na Świat.
3.3. Zarządca zobowiązuje się do dokumentacji zaproszeń wysłanych dla Graczy spoza Świata w temacie “Bramy Valhalli”. W przypadku omyłkowo wysłanego zaproszenia lub zaproszeń wysłanych w wyniku włamania na Konto Zarządcy (potwierdzonego przez Panel Kontaktowy), Zarządca ma prawo zesłać ową Postać na Syberię.
3.4. Na Świecie Valhalla Nicki Gracza muszą być klimatyczne, a każdy jego człon musi zaczynać się z wielkiej litery, dopuszcza się jednak możliwość zakładania Postaci z Nickami zawierającymi spójniki jednoliterowe typu "z", "i" napisane małą literą. Zakazuje się ustawiania Nicków obrażających innych Graczy, z treścią erotyczną, nawołujących do nienawiści, pisanych “PoKeMoNeM” oraz zawierających dodatki typu “xD”, “XxX”, itp. W kwestii poprawności nazw Postaci ostateczną decyzję podejmuje Zarządca.
3.4.1. W przypadku posiadania nieodpowiedniego Nicku Radny nakłada na Gracza killa i zobowiązuje go do jego zmiany na nowy, o czym zostanie on poinformowany w temacie “Ragnarok”. Na zmianę Nicku Gracz ma 72h (Radny może wydłużyć ten czas), w przypadku braku zmiany Nicku po tym czasie, owa Postać zostaje zesłana na Syberię. W przypadku terminowej zmiany Nicku do spisu kar Gracza dopisywane jest 2R.
4. Forum Gry, Chat
4.1. Do założenia tematu na Forum Gry wymagana jest zgoda Radnego udzielona w obrębie Gry.
4.1.1. Założenie tematu bez zgody Radnego jest karane (patrz punkt 9.7.).
4.2. Gracze są zobowiązani do przestrzegania regulaminów tematów, które są widoczne w głównym poście każdego tematu Świata Valhalla.
4.2.1. Regulaminy, zasady tematów oraz przewidywane kary za ich łamanie muszą być konsultowane z Radnym, aby można było je zastosować.
4.3. Gracze udzielający się na Forum Gry Valhalli, oprócz regulaminów tematów, muszą również przestrzegać regulaminu Świata Valhalla.
4.4. Na czacie klanowym obowiązują jedynie kary za punkty: 11.8.-11.14. z niniejszego regulaminu oraz za łamanie Regulaminu Serwisu i Gry Margonem. Natomiast czat globalny (w tym globalny z dodatków serwerowych), lokalny, handlowy, grupowy oraz prywatny podlegają wszystkim karom umieszczonym w tym regulaminie.
5. Walki PvP
5.1. Valhalla jest Światem Hard PvP. Oznacza to, że atakowanie oraz zabijanie się nawzajem jest dozwolone i nie podlega karze.
5.1.1. Podczas trwającej weryfikacji nielegalnych wspomagaczy (opisanej w punkcie 7.) zakazuje się zabijania:
- Super Moderatora przeprowadzającego weryfikację,
- upoważnionego przez Super Moderatora Gracza pomagającego w weryfikacji,
- osoby weryfikowanej.
5.2. Na Świecie Valhalla nie obowiązuje zajmowanie Elit, Elit II, Herosów oraz Tytanów. Każdy Gracz ma takie same możliwości odnośnie atakowania wyżej wymienionych potworków.
5.3. Zabijanie się przy wyżej wymienionych potworkach jest dozwolone.
6. Klany
6.1. Założenie klanu jest płatne, a cena określona jest w temacie “Sprawy do Zarządcy”. Osoba chcąca założyć klan, musi się zgłosić w temacie “Klany” i tam uzyskać zgodę Radnego. Radny może nie wyrazić zgody na utworzenie przez Gracza klanu.
6.1.1. Założenie klanu bez uzyskania zgody wiąże się z killem na 72h. Nierozwiązanie klanu przez ten czas jest równoznaczne z Syberią dla założyciela. W przypadku terminowego usunięcia klanu do spisu kar dopisywane jest T.
6.2. Nazwa klanu musi nawiązywać do klimatu Świata, a więc szeroko pojętej mitologii nordyckiej. Ostatecznie to Radny wraz z wydaniem zgody akceptuje wybraną nazwę.
6.2.1. Zabrania się nazywania klanu w sposób obraźliwy/wulgarny/niestosowny oraz umieszczania tego typu treści na stronie oficjalnej, a także w nazwach rang oraz każdym innym elemencie klanu.
6.3. Aby założyć temat na Forum Gry z rekrutacją do klanu, wymagana jest zgoda Radnego.
6.4. Klan 14 dni po założeniu musi posiadać co najmniej 10 indywidualnych osób, w przeciwnym razie założyciel musi rozwiązać klan (punkt nie obowiązuje klanu założonego przez Radę Świata).
6.4.1. Jako indywidualną osobę regulamin określa Gracza o unikalnym ID Profilu.
6.4.2. Jeśli klan posiadał w klanie co najmniej 10 indywidualnych osób, ale po jakimś czasie liczba ta zmniejszyła się i wynosi mniej niż wskazana ilość, to założyciel ma obowiązek uzupełnić liczbę osób. Twórca klanu zostaje zobligowany przez Radnego do uzupełnienia ilości osób w klanie, żeby ich liczba przekraczała wskazany próg Graczy. Czas na uzupełnienie ilości indywidualnych osób w klanie wynosi 72h liczone od prośby Radnego. W przypadku, gdy sytuacja z niewystarczającą liczbą osób w jednym klanie będzie występować często, Zarządca zastrzega sobie prawo do zobligowania założyciela klanu do usunięcia go.
6.4.3. Zarządca zastrzega sobie prawo do przedłużenia czasu na zgromadzenie indywidualnych osób w uzasadnionych przypadkach (np. brak 1 osoby, a klan ma strój klanowy).
6.5. W przypadku konieczności rozwiązania klanu, Radny zgłasza założyciela w temacie Ragnarok wraz z wszystkimi dowodami zebranymi przez Radnego w tej sprawie. Brak rozwiązania klanu w terminie 5 dni od zgłoszenia skutkuje zesłaniem Postaci Gracza na Syberię oraz zgłoszeniem klanu na Panel Kontaktowy w celu rozwiązania go.
6.6. Zakazana jest zmiana nazwy klanu bez zgody Radnego. Jeśli Gracz zmieni nazwę bez otrzymania zgody, zostaje zobowiązany do jak najszybszego rozwiązania go. W przypadku nierozwiązania w przeciągu 72h od polecenia Radnego, Postacie założyciela klanu zostają przeniesione na Świat wyrzutków.
6.7. Zakazane jest przekazywanie dowództwa w klanie bez zgody Radnego. W przypadku przekazania dowództwa bez zgody Super Moderatora, Gracz zostaje zesłany na Świat wyrzutków. Przekazanie założyciela klanu przez Gracza, który jest przenoszony na Syberię jest uznawane za nieważne i nowy założyciel ma obowiązek rozwiązać klan, a jeśli nie zrobi tego w 72h od polecenia Radnego, zostaje zesłany na Syberię.
6.8. Przyzwala się na pełną kooperację pomiędzy klanami.
7. Nielegalne wspomagacze
7.1. Zakazane jest używanie programów oraz rozszerzeń automatyzujących rozgrywkę w jakikolwiek sposób - z wyjątkiem tych zatwierdzonych przez Usługodawcę.
7.1.1. Lista osób odpowiedzialnych za weryfikację nielegalnych wspomagaczy będzie znajdować się w temacie “Gobelin Przeznaczenia”.
7.2. W wyjątkowych sytuacjach Radny może chwilowo upoważnić Gracza bez uprawnień do pomocy w weryfikacji, np. w celu dokumentacji ruchu Gracza weryfikowanego - wówczas Radny może upominać Gracza na odległość przy pomocy komendy .reminder w konsoli Gry, a upoważniony Gracz będzie dokumentował zachowanie weryfikowanego. Weryfikowany Gracz zobowiązany jest do wykonywania wszelkich poleceń Radnego oraz potwierdzenia swojej obecności.
7.2.1. Jeśli weryfikacja rozpoczyna się na czerwonej mapce (zgoda na PvP) Radny lub upoważniona przez niego osoba ma obowiązek napisać na czacie lokalnym (w przypadku upoważnionej osoby - podając przy tym Nick Radnego, który udzielił jej upoważnienia), że przystępuje do weryfikacji. W przypadku zmiany mapy podczas weryfikacji, musi na niej przesłać informację o jej trwaniu. Na zielonej (całkowity brak zgody na PvP) oraz żółtej (warunkowa zgoda na PvP) mapce Radny może pominąć tę czynność i przystąpić od razu do weryfikacji Gracza.
7.3. Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut, jednak istnieje możliwość, by zakończyć ją szybciej w kilku wyjątkowych sytuacjach - kiedy zakończy się pozytywnie (jeśli osoba weryfikowana potwierdzi swoją obecność i wykona wszystkie polecenia) lub negatywnie/bez rozstrzygnięcia (gdy weryfikowany Gracz złamie polecenie dotyczące np. zakazu ruchu, wyloguje się, użyje teleportu na inną mapę lub dojdzie do ataku na weryfikatora lub osobę weryfikowaną).
7.3.1 Radny lub/i wyznaczona przez niego osoba dokumentuje screenami sytuację w momencie rozpoczęcia weryfikacji, wszystkie komunikaty kierowane do Gracza oraz wszelkie zachowanie wskazujące na podejrzenie nielegalnych wspomagaczy u Gracza - bicie mobków w trakcie weryfikacji, przemieszczanie się przy ignorowaniu poleceń Radnego, etc. Polecenia w trakcie weryfikacji przez SMC muszą być kierowane do podejrzanego przez komendę .reminder - dopiero w przypadku ewentualnej odpowiedzi przez weryfikowanego, SMC ma prawo skorzystać z innych form kontaktu takich jak, np. czat lokalny lub prywatny.
7.3.2. W momencie rozpoczęcia weryfikacji na czerwonej mapce (patrz punkt 7.2.1.) obowiązuje absolutny zakaz atakowania Radnego (lub osoby do tego upoważnionej) przeprowadzającego weryfikację oraz osoby weryfikowanej. W przypadku Radnego zakaz atakowania jest aktywowany wraz z napisaniem na czacie lokalnym, że przystępuje do weryfikacji - w przeciwnym razie zakaz atakowania nie obowiązuje. Zakaz ten mija wraz z końcem weryfikacji - osoba, która skorzystała z tego przywileju po zakończeniu weryfikacji ma obowiązek napisać na czacie lokalnym, że weryfikacja się zakończyła.
7.4. Jeżeli Gracz nie wykona poleceń Radnego lub nie potwierdzi swojej obecności zostanie ukarany Syberią.
7.5. Celowe przedłużanie lub utrudnianie weryfikacji skutkować będzie killem 48-72h +T. Ponowna kara za ten punkt jest równoznaczna z zesłaniem delikwenta na Syberię. Jeśli Gracz jest aktywny w Grze ma obowiązek potwierdzenia swojej obecności w jak najkrótszym czasie.
7.6. Wylogowanie się lub użycie tp na inną mapę w trakcie weryfikacji jest równoznaczne z otrzymaniem 72h killa +T. Recydywa jest równoznaczna z zesłaniem delikwenta na Syberię.
8. Zgłoszenia oraz kwestie formalne
8.1. Wszelkie zgłoszenia Gracz powinien zamieszczać w temacie "Ragnarok". Wszystkie instrukcje dotyczące zgłoszeń oraz dowodów będą znajdować się bezpośrednio w tym temacie.
8.1.1. Zgłoszenia należy wnosić zgodnie z pkt. I.7 Taryfikatora Kar.
8.1.2. Każde zgłoszenie musi być udokumentowane pełnym zrzutem ekranu wraz z widoczną datą i godziną, nie mogą one być w żaden sposób edytowane. Screeny ważne są 14 dni.
8.1.3. Nagrania wideo mogą być uwzględnione jako dowód, muszą one obejmować całe okno Gry i nie mogą mieć wyciętych fragmentów koniecznych do prawidłowej oceny zgłoszenia.
8.2. Gracz ma prawo odwołać się od nadanej kary w temacie “Ułaskawienia”, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od czasu nałożenia kary.
8.3. Zarząd Świata Valhalla zobowiązuje się do stopniowania kar oraz zwiększania ich w przypadku recydywy.
8.4. Każda sprawa dotycząca kar lub sytuacji Gracza rozpatrywana jest indywidualnie z zachowaniem prawa precedensu.
8.5. Gracz, który jest w trakcie przenoszenia na Syberię nie jest uznawany za pełnoprawnego Gracza Świata. Zgłoszenia od niego są automatycznie odrzucane.
8.6. Oszustwa w handlu między Graczami nie będą rozpatrywane przez Radę Świata.
8.7. Zarządca ma prawo do ostatecznego interpretowania sytuacji spornych i niejasności.
8.8. Zarządca ma prawo zredukować ze spisu część lub całość kar dla wszystkich Graczy Świata Valhalla lub dla poszczególnych osób jako uznanie za zasługi, zaangażowanie w dobro Świata lub działanie w jego interesie.
8.9. W sytuacjach spornych Zarządca ma prawo skorzystać z logów w panelu zarządzania, bądź skierować się na Panel Kontaktowy w celu wyjaśnienia sprawy. Numer wątku z Panelu Kontaktowego oraz zrzuty ekranu z logów panelu Zarządcy będą traktowane jako dowód w sprawie.
8.10. Oprócz kar w postaci mute/killa/run (o których mowa w punkcie 9.1.)/Syberii Radny ma prawo (dodatkowo lub całkowicie osobno) nałożyć na Gracza, tzw. karę nadzwyczajną. Oznacza to tyle, że może on, np. zresetować walutę gracza, nałożyć na niego karę finansową lub nadać dłuższą karę killa bez wliczania dodatkowych run w spis kar, tzn. Gracz może otrzymać wyższy wymiar killa niż przewiduje to regulamin, jednak bez zwiększania ilości run.
9. System karny
9.1. Na Świecie obowiązuje system karny oparty na nazewnictwie Run z Mitologii Nordyckiej, koegzystuje on z zabiciami Postaci (kill).
9.1.1. Raidho (R) - niski oraz średni wymiar kary, przede wszystkim za spam w tematach, niegroźne zwroty obraźliwe, założenie klanu lub tematu bez zgody Radnego, itp.
9.1.2. Tiwaz (T) - wysoki wymiar kary, za groźne łamanie regulaminu, wylogowanie się podczas weryfikacji, karygodne obrażanie Gracza, itp.
9.1.3. Podczas podliczania kar do spisu zapisywane jest R oraz T. Runy te mają swoją wagę. Oznacza to, że 3R odpowiada 1T, natomiast zebranie 3T jest równoznaczne z zesłaniem Gracza na Syberię.
9.2. Radny w uzasadnionych przypadkach może zrezygnować z nałożenia kary w Postaci Run, pozostając jedynie przy ostrzegawczym killu.
9.3. Kary obejmują wszystkie Postacie Gracza na Świecie Valhalla.
9.4. Obrażanie (“noob” to nie obraza) lub wyśmiewanie Graczy/rodziny Gracza, pomawianie, szykanowanie, a także szydzenie z niego - [kill 6-120h + R-2T]
9.4.1. Pisanie treści powszechnie uważanych za obraźliwe - [kill 12-48h + R-T]
9.4.2. Grożenie/szantażowanie Graczy w Grze (“masz deda” to nie groźba) - [12-48h + R-T]
9.5. Nadużywanie wulgaryzmów na czacie globalnym (w tym globalnym z dodatku serwerowego), lokalnym, grupowym oraz handlowym - [kill 6-36h + R-2R]
9.6. Notoryczne żebranie/spam/floodowanie/nadużywanie funkcji /me lub promowanie wszelkiego rodzaju stron hazardowych/pisanie treści PoKeMoNeM - [kill 6-48h + R-T].
9.7. Tworzenie tematów na Forum Gry bez zgody Radnego - [kill 24h + R]
9.8. Łamanie zasad zawartych w pierwszym poście tematu - indywidualna kara ustalana przez Radnego.
9.9. Obraźliwe/wulgarne/niestosowne lub psujące atmosferę serwera treści na Forum Gry - [kill 6-120h + R-2T]
9.10. Podpuszczanie lub zachęcanie do łamania regulaminu - [kill 12-60h + R-T]
9.11. Podważanie/wyśmiewanie decyzji Rady w każdym elemencie Gry - [kill 36h + 2R]. Za ten punkt ukarać może tylko Zarządca.
9.12. Przeszkadzanie w prowadzeniu konkursów/eventów Radzie serwera, bądź Grupie Eventowej lub oszukiwanie podczas nich - [kill 6-48h + R-T]
9.13. Toczenie wojen na zgłoszenia lub notoryczne bezpodstawne zgłaszanie Graczy - [kill 24-72h + R-T].
9.14. Gracz ma obowiązek udzielić wyjaśnień co do zgłoszenia/kary, gdy jest wzywany przez system światowy. W takim przypadku ma także obowiązek odblokować czat prywatny. Ignorowanie w tej sprawie Radnego - [kill 24-72h + R-T]
9.15. Edytowanie screena dołączonego do zgłoszenia - [kill 72h + T]
9.16. Założenie klanu przez Gracza bez zgody Radnego i jego terminowe usunięcie (patrz punkt 6.1.1.) [+T]
9.16.1. Umieszczenie treści obraźliwych/wulgarnych/niestosownych w jakimkolwiek elemencie klanu - [kill 6-120h + R-2T]. Karę otrzymuje założyciel klanu lub jeżeli jest możliwe udowodnienie tego - odpowiedzialna za to osoba.
9.17. Terminowa zmiana nieodpowiedniego Nicku na odpowiedni (patrz punkt 3.4.1.) - [+2R]
9.18. Zabicie bez zgody Super Moderatora, upoważnionego przez Super Moderatora Gracza lub osoby weryfikowanej w trakcie weryfikacji nielegalnych wspomagaczy - [kill 72h + T]
9.19. Nadużywanie funkcji Super Moderatora - [kill 12-120h + usunięcie rangi + R-2T]. Rozpatrzyć takie zgłoszenie może tylko Zarządca.
9.20. Wykorzystywanie luk w regulaminie - [kill 48-72h + T]
9.21. Wykorzystywanie błędów w dodatku globalnym, wchodzenie na mapę światową bez dodatków lub używanie na niej komendy noclip bez zgody - [kill 12-120h + R-2T]
9.22. Zalogowanie się bez zgody Radnego na Świat Valhalla zastępcy niemającego Postaci na Świecie Valhalla - [kill 72h + T oraz obligacja do skasowania zastępcy aż do zakończenia killa, brak skasowania zastępcy przez okres killa skutkował będzie Syberią].
9.23. Otrzymanie tymczasowego bana na czas krótszy niż 10 dni - [kill 24h + R]
9.24. W wyjątkowych sytuacjach kara może zostać nadana za coś nieokreślonego w wyżej wymienionych punktach. Decyzję o tym będzie podejmował Zarządca.
10. Okres próbny
10.1. Każdy nowy Gracz, który otrzyma zaproszenie, będzie poddany okresowi próbnemu. Potrwa on 60 dni i jest liczony od momentu wysłania zaproszenia przez Zarządcę.
10.1.1. W uzasadnionych przypadkach Zarządca zastrzega sobie możliwość skrócenia lub przedłużenia Graczowi okresu próbnego do maksymalnie 6 miesięcy.
10.2. W czasie okresu próbnego, przez maksymalnie dwa pierwsze miesiące gry Gracza na Świecie, Zarządca ma prawo do podjęcia decyzji czy Gracz przeszedł okres próbny pozytywnie czy negatywnie. W przypadku wyniku negatywnego Postacie Gracza zostają zesłane na Świat wyrzutków. Zarządca zastrzega sobie prawo do niewyjawiania powodu, dlaczego Gracz nie przeszedł pozytywnie okresu próbnego.
10.3. Podczas okresu próbnego każda kara (kill oraz Runa) Gracza jest podwajana.
10.3.1. Przy każdej karze Gracza podczas okresu próbnego, Zarządca zastrzega sobie prawo do wysłania takiego delikwenta na Syberię.
10.4. W przypadku, kiedy Gracz będący na okresie próbnym zostanie ukarany, a na serwer zaprosił go inny Gracz, to zapraszający otrzymuje dodatkowo 50% jego kary.
10.5. Graczowi będącemu na okresie próbnym nie przysługuje prawo do złożenia wniosku o Ostatnią Szansę (patrz punkt 12.). Taki wniosek jest automatycznie odrzucany.
11. Syberia
11.1. Gracz może zostać zesłany na Syberię za uzyskanie trzech Run Tiwaz (T).
11.2. Otrzymanie blokady Konta na dłużej niż 10 dni.
11.3. Rażące naruszenie zasad Świata, Taryfikatora lub Regulaminu Serwisu i Gry Margonem.
11.4. Założenie klanu przez Gracza bez zgody Radnego i brak jego usunięcia w terminie.
11.5. Niezgłoszona nieaktywność powyżej 14 dni lub zgłoszona powyżej 30 dni.
11.6. Brak zmiany nieprawidłowego Nicku po upływie odpowiedniej kary (zsyłka dotyczy owej Postaci).
11.7. Udowodniona zmiana Użytkownika Konta, a także przyznanie się do tego (każdy taki wpis jest traktowany w pełni poważnie, Gracz odpowiada za swoje słowa).
11.8. Próba oszukania Administracji Świata.
11.9. Próba przekupstwa osoby z Rady, grożenie jej lub wyciąganie spraw prywatnych z życia Rady/przerabianie jej zdjęć, itp.
11.10. Groźby skierowane w życie realne Gracza lub jego rodziny.
11.11. Potwierdzone dowodami używanie przez Gracza bota lub innych nielegalnych wspomagaczy, dotyczy również przyznanie się do tego (każdy taki wpis jest traktowany w pełni poważnie, Gracz odpowiada za swoje słowa).
11.12. Skrajne, nieodpowiednie, naganne zachowanie Gracza w Grze lub na Forum Gry.
11.13. Obrazę, szantażowanie, poniżanie, oczernianie, pomawianie, szykanowanie, szydzenie z Rady Świata (dotyczy również rodziny Rady Świata) lub nastawianie Graczy przeciw niej.
11.14. Przyznanie się do rażącego łamania Regulaminu Serwisu i Gry Margonem (każdy taki wpis jest traktowany w pełni poważnie, Gracz odpowiada za swoje słowa).
11.15. Tworzenie obraźliwych lub wulgarnych skrótów/wyrażeń/obrazków za pomocą itemów.
11.16. Nieuzasadnione dowodami psucie opinii Świata.
11.17. Podszywanie się pod osoby z Rady Świata oraz bezprawne próby użycia ich uprawnień.
11.18. Oszukiwanie Graczy w sprawach posiadania immunitetu, praw nadanych przez Radę, etc.
12. Ostatnia szansa
12.1. Ostatnia szansa umożliwia pozostanie Gracza zsyłanego na Syberię na Świecie Valhalla na specjalnych warunkach.
12.2. Jeżeli Gracz chce pozostać na Świecie, musi złożyć wniosek o Ostatnią szansę w temacie “Ułaskawienia”. Gracz na złożenie wniosku ma 7 dni od momentu nałożenia kary.
12.2.1. W przypadku trwającej w tym czasie blokady Konta lub knebla na Forum Gry, Gracz może napisać odwołanie bezpośrednio do Zarządcy poprzez kontakt podany na Profilu.
12.3. Gracz ubiegający się o Ostatnią Szansę powinien w swoim wniosku zawrzeć informacje na temat swojego stażu na Świecie oraz wcześniejszej karalności, a także spróbować wyjaśnić motywy swojego postępowania.
12.3.1. W przypadku przyjęcia wniosku, Gracz musi liczyć się z tym, że każda kara w przeciągu kolejnych 90 dni, czyli tzw. okresu karnego, będzie wiązała się z nieodwołalną zsyłką na Świat wyrzutków.
12.3.2. Po upływie tego czasu stan jego zebranych Run zostaje ustawiony na 2T, niezależnie od tego ile Gracz miał ich przed wykorzystaniem Ostatniej Szansy.
12.3.3. W związku z przyjęciem wniosku Rada Świata może zarządzić zastosowanie dodatkowej kary jak zabicie Postaci na określony czas, zredukowanie posiadanej przez Gracza waluty serwerowej lub zobligowanie go do pracy na rzecz Świata, np. poprzez zorganizowanie eventu dla Graczy.
12.4. Rada Świata zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku Gracza bez podania przyczyny.
12.5. Gracz może wykorzystać Ostatnią Szansę tylko raz. Po upływie okresu karnego i ponownego zastosowania wobec niego kary zsyłki na Świat wyrzutków, nie przysługuje mu już prawo do złożenia wniosku o pozostanie na Świecie.
Akcje
Data: 27.07.2022
Zatwierdzenie regulaminu
Obowiązuje od: 27.07.2022
Data: 24.03.2023
Zmiany w punktach: 1.7, 1.7.1, 1.9.2, 1.11, 2.3, 3.4, 3.4.1, 6 (wraz z podpunktami), 9.16, 9.16.1, 9.17, 11.4. Usunięcie punktu: 9.15. Poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 07.04.2023
Data: 26.08.2023
Zmiany w punktach: 4.4, 7.2, 7.2.1, 7.3.1, 7.3.2, 9.3, 9.5.
Obowiązuje od: 09.09.2023
Data: 30.10.2023
Zmiany w punktach: 2.4, 9.22, 10.2, 11.13. Dodanie punktów: 1.12, 8.10.
Obowiązuje od: 12.11.2023
Data: 03.03.2024
Zmiany w punktach: 8.1.1, 9.11, 9.13.
Obowiązuje od: 17.03.2024