Regulamin Świata Prywatnego Ataentsic
1. Postanowienia ogólne
1.1. Gracze są zobowiązani do śledzenia ewentualnych zmian w regulaminie Świata, oraz informacji odnośnie zmian w statystykach Świata. W razie takowych, ich konkretna treść zostanie Graczom przedstawiona w Blogu technicznym Świata z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
1.2. Każdy Gracz ma obowiązek znać i przestrzegać:
- regulaminu Świata prywatnego Ataentsic,
- tymczasowego regulaminu Świata prywatnego Ataentsic,
- wszystkich postów w blogu technicznym Świata prywatnego Ataentsic,
- zasad każdego tematu Świata prywatnego Ataentsic,
- Regulaminu Serwisu i Gry Margonem,
1.2.1. Nieznajomość regulaminu Świata Ataentsic będzie karana 48h killa.
1.3. Przeniesienie Postaci na Syberię nie daje prawa do jakichkolwiek zwrotów SŁ, złota, przedmiotów czy innych środków.
1.4. Jeżeli Gracz straci dostęp do Konta, Zarządca nie jest zobowiązany, aby wysłać mu zaproszenia na nowym koncie.
1.5. Jeśli reputacja Gracza znajdzie się na poziomie minusowym, ma on 10 dni na jej odrobienie. Jeśli stracił ją z powodu czasowego bana lub knebla, ma 10 dni na odrobienie reputacji od momentu zakończenia kary.
1.6. Zarządca ma prawo do oceny i ukarania Gracza w sytuacjach spornych, nieopisanych w regulaminie. Dotyczy to wszelkiego rodzaju zachowań postrzeganych jako niewłaściwe względem drugiej osoby.
1.7. Zabrania się wykorzystywania wszelkich luk, błędów w regulaminie Świata oraz dodatkach globalnych. Takie czynności należy zgłosić niezwłocznie Zarządcy w Grze lub na poczcie. Wykorzystywanie luk/błędów skutkować będzie ukaraniem Postaci na 72h killa.
1.8. Postacie można kupić w temacie "Kupiłem za złoto".
1.8.1. Nazwa Postaci nie może w żaden sposób obrażać innych Graczy (np: Nick to dziwak), nie może również nawiązywać do wiary, polityki, wulgaryzmów - kill 48h oraz zesłanie owej Postaci.
1.8.2. Zarządca zastrzega sobie prawo do zapraszania Graczy niespełniających wymogów Świata jak i odrzucenia kandydata bez podawania przyczyny.
1.9. Na Świecie Ataentsic stosowana jest recydywa, polega ona na podwojeniu kary z każdym następnym złamaniem tego samego punktu regulaminu.
1.10. Zarządca zastrzega sobie prawo do dawania "ostatnich szans" Graczom, którym grozi wyrzucenie na Syberię. Następne jednak, pozytywnie rozpatrzone zgłoszenie na Gracza, który otrzymał ów szansę, skutkuje Syberią bez możliwości odwołania.
1.11. Na Świecie mogą być przeprowadzane eventy z elementami losowymi, tj. konkursy, loterie i inne, w których wygraną lub nagrodą za udział są elementy Serwisu dostępne na danym Świecie, w szczególności dobra wirtualne możliwe do zdobycia lub nabycia w Grze. Dozwolone jest także oferowanie/zapraszanie do udziału w wyżej opisanych eventach.
1.12. W przypadku, gdy w wyniku przeprowadzenia postępowania sprawdzającego zostanie ustalone, że do naruszenia postanowień regulaminu Świata doszło w wyniku logowania osoby trzeciej poprzez system zastępców, sankcja, w wymiarze przewidzianym dla danego naruszenia, jest nakładana również na Konto zastępcy, jeżeli posiada on Postać na tym Świecie. Jeżeli naruszenie regulaminu Świata z użyciem danego Konta zostało dokonane przez inną osobę niż Użytkownik (zastępcę - nawet jeżeli nie posiada on Postaci na tym Świecie), nałożone sankcje mogą zostać cofnięte lub zmniejszone.
2. Zgłoszenia
2.1. Każde zgłoszenie w Księdze Kar musi być udokumentowane odpowiednim zdjęciem, tzw. screenem. Punkt ten nie dotyczy zgłaszania osób znajdujących się na okresie próbnym (szczegóły w punkcie 12).
2.2. Screen musi spełniać określone warunki:
a) przedstawiać cały, pełny ekran (pasek startu oraz górny pasek przeglądarki),
b) nie może być ucięty, pomazany, przerobiony, wykonany przez dodatek. Za umyślne przerobienie screena w celu wrobienia kogoś, Gracz karany jest zesłaniem na Syberię - oszustów nie tolerujemy. Zdjęcie ucięte bądź pomazane (na przykład w celu podkreślenia wypowiedzi za, którą delikwent ma być ukarany) karane jest zabiciem Postaci na 24 godziny,
c) być dobrej jakości - jeśli screen będzie nieczytelny, będą wątpliwości co do treści - nie zostanie przyjęty,
d) w przypadku zgłoszenia z gry - zawierać jej pełne okno, wraz z maksymalnie rozwiniętym oknem chatu globalnego, chat nie może być przewinięty w celu ukrycia własnych wypowiedzi,
e) w przypadku zabicia ze zbyt wysoką przewagą - Nick atakującego, otwarta mini mapa (podczas rozpoczęcia walki, ustali to określenie dokładnej lokalizacji gdzie walka była toczona. Tyczy się to również w przypadku zgłoszenia wybicia zajętego herosa/tytana) oraz początek walki, muszą być widoczne,
f) musi być na nim widoczna aktualna data i godzina,
g) wszystkie dowody w postaci screenów, bądź innych (np. odnośników do postów z Forum Gry) zgłoszeń w Księdze Kar mają ważność 3 dni od momentu złamania regulaminu. Zgłoszenia dotyczące zdarzeń starszych, po tym czasie nie będą rozpatrywane. Jedynymi osobami, których ta zasada nie dotyczy, są członkowie zarządu Świata, którzy mogą zgłosić Graczy, posługując się dowodami sprzed maksymalnie 20 dni od popełnienia wykroczenia.
2.3. Zgłoszenie musi być zamieszczone w Księdze Kar wg wzoru podanego w temacie.
2.4. Zgłoszenia w temacie Księga Kar emanujące zawiścią, bezsensowne oraz na siłę będą karane 12h killem.
3. Jednostki karne, SMC, Rada Świata, funkcje czatu
3.1. Skład Rady Świata znajduje się w Blogu technicznym w pierwszym poście.
3.2. Oprócz kary w postaci zesłania Graczy na Syberię, nakładane są wyciszenia (mute) oraz zabicia Postaci (kille), które:
a) przydzielane są za złamanie regulaminu,
b) wymierzają Super Moderatorzy Czatu lub Zarządca,
c) są nakładane na każdą posiadaną Postać na Świecie,
3.2.1. Mute będzie przypisywane do spisu kar w następującym przeliczeniu: 12h mute = 1h killa.
3.3. Wiadomość systemowa (komenda /os).
b) gdy Gracz zwróci się do Super Moderatora Czatu (dalej zwanego SMC) lub Zarządcy z prośbą o wysłanie wiadomości systemowej, która będzie dotyczyła zbiórki na potwora typu tytan, posiada on obowiązek jej wysłania. Odmowa wiązać się będzie z ostrzeżeniem, a jeśli taki czyn powtórzy się trzykrotnie, SMC zostanie zdegradowany.
3.4. Jedyną rangą na Świecie jest Super Moderator Czatu, dalej zwany SMC. Ma on obowiązek:
a) sprawiedliwie egzekwować przestrzegania regulaminu,
b) w miarę swoich możliwości angażować się w życie Świata,
c) w miarę swoich możliwości organizować konkursy,
d) w miarę możliwości udzielać się w Grze i na Forum Gry,
e) prezentować wysoki poziom kultury - zarówno w środowisku Graczy, jak i na zewnątrz,
3.4.1. SMC posiada zakaz dokonywania nadużyć swojej rangi. Karą za jej nadużywanie jest degradacja i kill 48h.
3.5. Jeśli Zarządca Świata uzna, że SMC nie wypełnia swoich obowiązków, robi to w sposób niewłaściwy, działa na szkodę Graczy lub Zarządcy, ma prawo przywrócić go do rangi zwykłego Gracza.
4. Waluta
4.1. Walutą na Świecie są Talary.
4.2. Waluta światowa umożliwia wykupienie pewnych profitów w postaci zaproszenia dla 2/3/4/5 Postaci, zaproszenia dla Gracza lub bonusów z dodatku globalnego. Cennik ustala Zarządca w temacie "Kupiłem za złoto".
4.3. Walutę światową można zdobyć w konkursach, eventach, mini-grach lub z herosa światowego.
4.4. Waluty serwerowej nie można kupić za złoto, Smocze Łuski itd. Oferty sprzedaży/kupna będą traktowane jako nieznajomość regulaminu - kill 48h.
5. Elity i Elity II
5.1. Za elitę/elitę II uznawany jest potwór, który występuje w Grze maksymalnie w trzech miejscach i ma podpis "elita" lub "elita II".
5.2. Elity/elity II nie można zajmować.
5.3. Zasady walk przy elitach.
b) Gracz mogący bić elitę, może atakować wszystkich w obrębie tej elity -> PODGLĄD,
c) Gracz niemogący bić elity, nie może atakować żadnego z Graczy w obrębie elity. Zaatakowanie skutkuje 72h killem.
d) Grupa Graczy, w której znajduje się chociażby jedna osoba niemogąca bić elity, nie może zaatakować Graczy, którzy mogą ją bić. Zaatakowanie skutkuje 72h killem.
5.4. Nie uznajemy czegoś takiego, jak rezerwowanie sobie przedmiotów. Podział łupów jest losowy, rozdziela je system i Zarząd nie będzie w ten podział ingerować.
6. Herosi i tytani
6.1. Heros/tytan jest zajęty przez osobę, która jako pierwsza przybyła na miejsce jego pobytu.
a) herosa/tytana zajmujemy robiąc screena, stojąc w maksymalnej odległości 4 kratek od potwora.
6.2. Nie ma możliwości walki o herosa/tytana. Atakujący Gracz w takim wypadku otrzymuje 48 godzinnego killa.
6.3. W przypadku wybicia herosa/tytana, w zgłoszeniu musi być zawarty również screen, na którym Gracz go zajął (tytan/heros musi być widoczny!) oraz screen wybicia i screen z Nickiem sprawcy.
6.4. Nie można także wybić zajętego herosa/tytana. Wybijający jest karany 48 godzinnym killem.
7. Walki
7.1. Walki PvP można toczyć jedynie, gdy atakujący ma maksymalnie 10 poziomów przewagi nad Graczem atakowanym. Zabicie Gracza z większą przewagą karane będzie 48h killa.
7.2. Walki (np. 1vs2, 2vs3) dozwolone są w przypadku, gdy każdy członek grupy nie przekroczy 10 lvli przewagi nad najmniejszym lvlem członka w grupie przeciwnej. Zabicie Gracza/grupy w tym przypadku spowoduje zabicie na 72h godziny osoby, która była odpowiedzialna za zaatakowanie Gracza/grupy Graczy.
7.3. Jedynym dopuszczalnym wyjątkiem atakowania z poziomami przewagi wymienionymi w punkcie 7.1. jest punkt 5. w regulaminie, event PvP/walki w Krwawych Łaźniach.
7.4. Posiadanie Gracza w nieprzyjaciołach, nie daje prawa do nieprzestrzegania punktów wymienionych powyżej. Każdy Gracz odpowiada za dodatki/ustawienia w konfiguracji, które posiada zainstalowane/włączone (np: auto grp, niezaznaczenie w konfiguracji opcji: blokuj zaproszenia do drużyn spoza przyjaciół, klanu i sojuszników klanowych).
8. Klany
8.1. Każdy Gracz przed założeniem musi uzyskać zgodę Zarządcy na utworzenie klanu w temacie "Kupiłem za złoto".
8.2. Założenie klanu bez zgody Zarządcy, skutkuje zabiciem Gracza na 144h. Jeśli do tego czasu klan nie zostanie rozwiązany, to jego założyciel zostaje zesłany na Syberię bez możliwości odwołania, a klan zostanie rozwiązany przez Panel Kontaktowy.
8.3. Limit klanów na Świecie wynosi 10.
a) jeśli Gracz chce założyć klan, musi się upewnić, czy jest wolny slot,
b) w przypadku wolnego slotu, Gracz, który jako pierwszy dokona rezerwacji slotu na klan w odpowiednim temacie na Forum Gry oraz uiści kwotę w postaci 100m złota, otrzyma pozwolenie na założenie klanu.
8.4. Każdy założyciel nowego klanu ma obowiązek zgromadzić 4 członków w terminie do 7 dni. Jeżeli tego nie zrobi, zostanie ukarany w postaci killa na 144h. W czasie trwania killa musi rozwiązać klan. W innym przypadku zostanie zesłany na Syberię, a klan zostanie rozwiązany przez Panel Kontaktowy. Jeśli klan zostanie rozwiązany w czasie trwania killa, to godziny nie będą liczone do Syberii.
a) każdy klan, w którym jest mniej niż 4 członków, musi zostać rozwiązany. Jeżeli założyciel klanu tego nie zrobi, to zostanie ukarany w killem na 144h. Przez ten czas założyciel musi rozwiązać klan. W innym przypadku zostanie zesłany na Syberię, a klan zostanie rozwiązany przez Panel Kontaktowy. Jeśli klan zostanie rozwiązany w czasie trwania killa, to godziny nie są liczone do Syberii.
9. Czat w Grze
9.1. Na czacie każdego typu (prywatny, klanowy, grupowy, lokalny, handlowy, globalny) zabrania się:
a) wypowiadania w sposób wulgarny, przeklinania (w tym również wysyłania linków zawierających wulgaryzmy), itp. Karą za to jest jednorazowe upomnienie (jeśli osoba karająca uzna to za stosowne) bądź mute, w zależności od przekleństwa – 12-72h. Natomiast jeżeli sytuacja się powtórzy, Gracz zostanie ukarany killem na 24h.
b) rozpowszechniania treści/linków zawierających materiały dla osób pełnoletnich lub o charakterze dwuznacznym oraz zawierających pornografię. Ostatecznie o tym czy to były treści dwuznaczne warte ukarania, decyduje Zarządca lub SMC. Karą za złamanie tego podpunktu jest 72h killa.
c) spamowania, floodowania (np. pisania wielu wiadomości pod rząd, specjalnego rozciągania chatu). Dotyczy czatu tylko globalnego i lokalnego. Karą za to jest mute 12h.
d) obrażania Graczy (noob to nie obraza), wyzywania, grożenia im na wszelakie sposoby (masz dedy to nie groźba). Ostatecznie o tym czy to była obraza, bądź groźba, decyduje Zarządca lub SMC. Karą za nieprzestrzeganie tego punktu jest kill 6-48h.
e) obrażania krewnych Gracza. Karą za złamanie tego punktu jest kill 6-48h.
f) drwienia z Gracza, jego wieku i tym podobnych. Karą za złamanie tego punktu jest kill 6-48h.
10. Forum Gry
10.1. Przed dodaniem postu, Gracz ma obowiązek sprawdzić regulamin tematu i się do niego dostosować.
10.2. Obrażanie, wyzywanie, poniżanie bądź kpienie z Gracza (w postach, a także w ocenach) będzie karane w taki sam sposób, jak zostało to opisane w punkcie 9.
10.3. Założenie tematu bez zgody Zarządcy karane jest 24h killa.
11. Okres próbny
11.1. Okres próbny dotyczy Graczy nowych, zaproszonych poprzez rekrutację dla przyjaciela, rekrutację ogólną na Forum Gry oraz osób, które uzyskały zaproszenie zakupione za Talary.
11.2. Czas trwania okresu próbnego wynosi maksymalnie pół roku od zaproszenia. Zarządca może skrócić okres próbny Graczowi za wzorowe zachowanie na serwerze.
11.2.1. Zarządca przez pierwsze dwa miesiące ma prawo do podjęcia decyzji, czy Gracz przeszedł pozytywnie okres próbny, a w przypadku jego nieprzejścia, Postacie Gracza są zsyłane na Świat Syberia. Wytyczne dot. tymczasowego pobytu na serwerze ustala zarządca w Blogu technicznym Świata.
11.3. Podczas okresu próbnego Gracz za wszystko jest karany podwójnie.
11.3.1. Osoba zapraszająca Gracza na serwer otrzymuje 50% kary zaproszonego Gracza w czasie okresu próbnego.
11.4. Jeśli Gracz podczas okresu próbnego zostanie zesłany na Syberię, osoba, która go zaprosiła, otrzyma killa w wysokości 48h i zakaz proponowania nowych Graczy na okres sześciu miesięcy.
11.5. Zarządca zastrzega sobie prawo do zaproszenia Gracza wcześniej wyrzuconego za naruszenie zasad.
11.5.1. Zarządca ma prawo ustalić specjalne zasady takiego zaproszenia. Na przykład zasadę "jedno przewinienie - Syberia".
11.5.2. Zarządca ma także prawo do ustalenia specjalnych zasad zaproszenia dla osób, które nie zostały wcześniej wyrzucone ze Świata Ataentsic. Dotyczy to np. zaproszenia na świat grafika/dodatkopisarza, którego będzie mógł zesłać na Świat wyrzutków, jeśli ten nie wywiąże się ze swoich obowiązków (lub jego praca nie spodoba się zarządowi).
12. Walki PvP
12.1. W każdy poniedziałek, punkty z regulaminu nr 5, 6 i 7 nie będą obowiązywały.
13. Zakazane jest używanie wszelkich programów czy rozszerzeń automatyzujących rozgrywkę w jakikolwiek sposób.
13.1. Zarządca Świata bądź Super Moderator Czatu po otrzymaniu odpowiedniego zgłoszenia, ma prawo zweryfikować Gracza, któremu zarzuca się niedozwoloną automatyzacje gry. Gracz podczas weryfikacji zobowiązany jest wykonywać wszelkie polecenia Zarządcy bądź SMC oraz potwierdzić swoją obecność.
13.2. Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut. Zarząd zobowiązany jest do udokumentowania odpowiednim (pełnym oraz nieedytowanym) zrzutem ekranu sytuację w momencie rozpoczęcia weryfikacji oraz po upłynięciu 5 minut. Polecenia należy przesyłać za pomocą ostrzeżenia (.reminder "Nick" "treść") do czasu, aż Gracz nie odpisze na czacie. Po tej czynności weryfikacja powinna przenieść się na czat prywatny.
13.3. Podczas trwania weryfikacji zabrania się:
a) atakowania Zarządcy bądź Super Moderatora Czatu przez osoby drugie jak i osobę weryfikowaną - kill 100h,
b) wylogowania, przejścia na inną mapkę bądź użycia teleportu - kill 100h,
c) celowego przedłużania i utrudniania weryfikacji - kill 100h.
13.4. Jeżeli Gracz nie wykona poleceń Zarządu lub nie potwierdzi swojej obecności, zostanie zesłany na Syberię.
14. Syberia
14.1. Gracz otrzyma bilet na Syberię, gdy:
a) suma jego killi wyniesie 140 lub więcej godzin,
b) będzie nieaktywny powyżej 20 dni nieusprawiedliwionych w temacie "Zgłoś swoją nieobecność".
c) będzie obrażał, bądź też oczerniał Zarząd Świata. Musi to jednak zostać poparte dowodami, w postaci screenów,
d) nagminnie będzie psuł atmosferę, klimat Świata bądź jego mienie, bezpodstawnie krytykował działania prowadzone na Świecie, obniżał reputację Świata, będzie głosił negatywne treści o zarządzie Świata bądź też obrażał go. Musi to jednak zostać poparte dowodami w postaci screenów z Gry lub Forum Gry,
e) zarząd stwierdzi, że dany Gracz dokonuje oszustw z premedytacją. Musi to być jednak poparte kilkoma solidnymi screenami,
f) Konto zmieni Użytkownika. W tym wypadku Zarządca ma obowiązek zgłosić do Administracji zaistniałą sytuację w celu weryfikacji. Gdy weryfikacja zmiany Użytkownika Konta przebiegnie pomyślnie, otrzyma on karę,
g) na Konto zostanie nałożona stała blokada Konta. Gracz ma 10 dni na ewentualne wyjaśnienie sprawy, jeśli blokada Konta okaże się pomyłką (do 13 dni) i Konto zostanie odblokowane - Gracz zostanie na serwerze,
h) złamie zasadę ostatniej szansy,
i) negatywnie przejdzie okres próbny,
j) podważy decyzję członków rady,
14.2. Gracz ma 10 dni na odwołanie się od decyzji Zarządcy Świata prywatnego o przeniesieniu go na Syberię w odpowiednim do tego temacie.
* Kontakt do Zarządcy ŚP Ataentsic: matreda@wp.pl
Akcje
Data: 04.12.2014
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: -
Data: 01.07.2015
Dodanie punktu 15, zmiany w punkcie 11. Punkt 15 obowiązuje od tej pory, zmiany w punkcie 1.
Obowiązuje od: 15.07.2015
Data: 15.07.2015
Zmiany w punkcie 17.
Obowiązuje od: -
Data: 23.10.2015
Doprecyzowanie punktów 5.5 oraz 6.4.
Obowiązuje od: -
Data: 19.04.2016
Zmianie ulegnie punkt 11.1.
Obowiązuje od: 03.05.2016
Data: 16.06.2016
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 23.06.2016
Data: 23.08.2016
Usunięcie z 2.2 podpunktu "e" i zmiana oznaczeń dalszych, zmiany w punktach 5 i 6.
Obowiązuje od: -
Data: 05.09.2016
Dawny punkt „14. Syberia” otrzymuje numerację 15, a jego miejsce zajmuje "14. Hard PvP"; zmiana w 9.1.a.
Obowiązuje od: 13.09.2016
Data: 18.12.2016
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 01.01.2017
Data: 29.12.2016
Poprawa błędu w punkcie 5.2 aktualnie obowiązującego regulaminu.
Obowiązuje od: -
Data: 11.01.2017
Uściślenie punktu 7.2.
Obowiązuje od: -
Data: 18.09.2020
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 20.10.2020
Data: 20.05.2021
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 14.06.2021
Data: 05.12.2021
Zmiana w punkcie 1.3, poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 19.12.2021
Data: 09.05.2022
Zmiana w punkcie 12.2.1.
Obowiązuje od: 23.05.2022
Data: 24.05.2022
Usunięcie punktu 11 oraz podpunktu 11.1. Przeniesienie punktu 11.2 do punktu 1. Poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 07.06.2022
Data: 26.08.2023
Zmiany w punktach: 2 d), 3.3, 9.1, 9.1 c), 13.2.
Obowiązuje od: 09.09.2023
Data: 24.10.2023
Dodanie punktów: 1.11, 1.12.
Obowiązuje od: 07.11.2023