Regulamin Świata Prywatnego Navis
1. Postanowienia ogólne
1.1. Każdy Gracz grający na Serwerze zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu Świata, Regulaminu Serwisu i Gry Margonem, Taryfikatora Kar i Zasad Światów Prywatnych. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia Gracza z przestrzegania go.
1.2. Zarządca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Gracze zostaną o tym poinformowani z 14-dniowym wyprzedzeniem.
1.3. Zarządca zastrzega sobie prawo do zmiany statystyk Serwera. Gracze zostaną o tym poinformowani z 24-godzinnym wyprzedzeniem.
1.4. Podział osób funkcyjnych na Serwerze, zaczynając od najwyższej instancji:
1.4.1. Zarząd - ZŚP i Opiekunowie.
1.4.2. Rada - SMC oraz Weryfikatorzy.
1.4.3. Pomocnicy - PGE oraz członkowie GE.
1.5. Spis osób funkcyjnych oraz ich zadań znajduje się w temacie “Kajuta Kapitana”.
1.5.1. Gracz chcący się ubiegać o funkcję Rady musi posiadać co najmniej roczny staż jako Pomocnik. Spełnienie tego wymagania nie gwarantuje awansu.
1.6. Zarządca ma prawo zabierać rangi osobom funkcyjnym bez podania przyczyn.
1.7. W przypadku, gdy w wyniku przeprowadzenia postępowania sprawdzającego zostanie ustalone, że do naruszenia postanowień regulaminu Świata doszło w wyniku logowania osoby trzeciej poprzez system zastępców, sankcja, w wymiarze przewidzianym dla danego naruszenia, jest nakładana również na Konto zastępcy, jeżeli posiada on Postać na tym Świecie. Jeżeli naruszenie regulaminu Świata z użyciem danego Konta zostało dokonane przez inną osobę niż Użytkownik (zastępcę - nawet jeżeli nie posiada on Postaci na tym Świecie), nałożone sankcje mogą zostać cofnięte lub zmniejszone.
1.8. Dowody na łamanie Regulaminu muszą być udokumentowane screenem, który nie jest w żaden sposób edytowany, więcej informacji dot. dowodów znajduje się w punkcie 11. oraz w temacie “Bocianie Gniazdo”.
1.9. Zarząd serwera jest zwolniony z aktywnej gry, jednak nie jest ona zabroniona.
1.10. Zarządca ma prawo do zapraszania Graczy na Serwer według własnego uznania.
1.11. Na Świecie mogą być przeprowadzane eventy z elementami losowymi, tj. konkursy, loterie i inne, w których wygraną lub nagrodą za udział są elementy Serwisu dostępne na danym Świecie, w szczególności dobra wirtualne możliwe do zdobycia lub nabycia w Grze. Dozwolone jest także oferowanie/zapraszanie do udziału w wyżej opisanych eventach.
2. Postacie
2.1. Każdy Gracz ma swobodny dostęp do posiadania na Świecie sześciu Postaci.
2.1.1. Gracz ma prawo zakupić zaproszenie na Postać w temacie “Stocznia Portowa”, w którym zawarte są wszystkie informacje dotyczące wymagań oraz cennik.
2.1.2. Zarządca zastrzega sobie prawo do wysyłania darmowych zaproszeń.
2.2. Na Świecie Navis obowiązują klimatyczne Nicki. Zakazuje się ustawiania Nicków obrażających innych Graczy, z treścią erotyczną, nawołujących do nienawiści, będących kombinacją losowych klawiszy typu “tvuzhk”, “j acu ls”, pisanych “PoKeMoNeM” oraz zawierających dodatki typu “xD”, “XxX”, itp. Każdy człon w Nicku powinien zaczynać się z wielkiej litery, dopuszcza się jednak możliwość zakładania Postaci z Nickami zawierającymi spójniki jednoliterowe typu "z", zapisane małą literą. W kwestii poprawności nazw Postaci ostateczną decyzję podejmuje Zarządca.
2.3. Gracz zobowiązany jest do posiadania co najmniej jednej Postaci z poziomem wyższym niż 60 lvl do końca trwania podstawowego okresu próbnego. Nieosiągnięcie wymaganego poziomu wiąże się z zesłaniem na Syberię.
2.4. Zarządca zobowiązuje się do dokumentacji zaproszeń wysłanych dla Graczy spoza Świata w temacie “Spis osób zaproszonych”.
3. Zastępcy
3.1. Zastępca nieposiadający Postaci na Świecie Navis nie ma prawa grać na Użytkowniku Konta na Świecie Navis.
3.2. Zalogowanie się Zastępcy nieposiadającego postaci na Świecie Navis, będzie skutkowało karą.
3.3. Zabrania się posiadania Zastępcy grającego na Świecie Navis w klanie przeciwnym (więcej informacji dot. klanów znajduje się w punkcie 7.5).
4. Czat i Forum Gry
4.1. Gracz zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu Forum Gry, regulaminów tematów Świata oraz zachowania kultury i etyki swoich wypowiedzi.
4.2. Aby założyć temat, należy uzyskać zgodę Zarządu Serwera udzieloną w obrębie gry.
4.3. Zakazuje się spamowania, floodowania, trollowania, obrażania oraz prowokowania w postach jak i ocenach.
4.4. Zakazuje się obrażania, prowokowania, poniżania, pomawiania, grożenia Graczom na czacie globalnym, lokalnym, handlowym, grupowym, klanowym, prywatnym.
4.5. Zakazuje się szydzenia, obrażania, poniżania, pomawiania innych graczy, ubliżania, grożenia rodzinie Gracza, pomawiania rodziny Gracza.
4.6. Zakazuje się spamowania, floodowania, pisania "falą", czy też nadmiernego używania caps looka na czacie globalnym, lokalnym oraz handlowym.
5. Waluta serwerowa
5.1. Na Świecie Navis obowiązują dwa rodzaje waluty: Perły i Butelki Rumu.
5.2. Sposób działania walut oraz korzystania z nich opisany jest w temacie “Stocznia Portowa”.
5.3. Na Świecie obowiązuje system karny opisany dokładniej w punkcie 10. Zarząd oraz Rada Serwera ma prawo nałożenia kary pieniężnej, również na walutę serwerową.
5.4. Na Świecie Navis występują dwa rodzaje eventów:
5.4.1. “Zabawy” prowadzone regularnie przez członków GE.
5.4.2. “Konkursy” prowadzone okazjonalnie przez Zarząd.
5.5. “Morska Konfrontacja” jest odgórną “Zabawą”, w której udział bierze każdy klan na Świecie Navis, tym samym każdy Gracz. Dokładne informacje o “Zabawie” dostępne są na forum Serwera.
5.5.1. Do obowiązków Gracza należy uiszczenie comiesięcznej opłaty do klanu w wysokości zawartej w temacie “Morska Konfrontacja”
5.5.2. Dowódca klanu ma obowiązek do prowadzenia listy comiesięcznych wpłat w celu ich weryfikacji.
5.5.3. Dowódca klanu ma prawo wypłacić złoto na pokrycie strat na podstawie podsumowania zawartego w temacie “Morska Konfrontacja”. Zabrania się wypłacania złota klanowego na cele prywatne.
5.5.4. Złoto klanowe może być rozdystrybuowane na cele ulepszeń klanu, jeżeli w skarbcu znajduje się jego nadmiar.
5.5.5. W wyjątkowych sytuacjach Zarząd może wyrazić zgodę na rozdystrybuowanie złota dla nowych Graczy serwera znajdujących się w klanie. Wtedy wyznaczona kwota musi być wypłacona od razu dla nowego Gracza.
6. Walki
6.1. Na Świecie nie obowiązuje przewaga lvl’owa w walkach PvP.
6.1.1. Dokładne statystyki są dostępne w temacie “Kajuta Kapitana”.
6.2. Dopuszcza się atakowanie samotnego Gracza poprzez grupę przeciwników oraz odwrotnie.
6.3. Zakazane jest atakowanie:
6.3.1. Weryfikatora podczas przeprowadzanej weryfikacji.
6.3.2. Gracza/Graczy, którzy są weryfikowani.
6.2.3. PGE lub członka GE prowadzącego konkurs w Grze.
6.4. Na Świecie Navis nie obowiązuje zajmowanie map, żadnego rodzaju potworów ani zdobyczy z nich.
7. Klany
7.1. Sposób działania klanów oraz zarządzania nimi opisany jest w temacie “Fregaty”.
7.1.1. Gracz, który założył klan bez zgody zobowiązany jest do usunięcia go w ciągu 24h od momentu jego założenia, niewywiązanie się z obligacji skutkować będzie zesłaniem Gracza na Świat wyrzutków.
7.2. Dowódca klanu zobowiązuje się do współpracy oraz bezwzględnego wykonywania poleceń Zarządu Świata obejmujących zakres zarządzania klanem.
7.3. Zarząd nie wpływa na przydzielanie rang oraz system organizacji danego klanu.
7.4. Dowódca klanu odpowiada za wszystkie elementy dotyczące jego prowadzenia.
7.4.1. Zakazuje się tworzenia obraźliwych, niestosownych, wulgarnych rang.
7.4.2. Zakazuje się umieszczania obraźliwych, niestosownych, wulgarnych elementów na stronie głównej oraz prywatnej klanu.
7.4.3. Zakazuje się zmiany nazwy klanu.
7.4.4. Zakazuje się rozwiązania klanu założonego za zgodą.
7.4.5. Zakazuje się przekazywania dowództwa w klanie bez zgody Zarządu.
7.5. Podstawowym elementem gry na Świecie są wojny klanowe, dlatego zakazuje się informowania wrogiego klanu na temat ostatniego zabicia herosa lub tytana, wykluczania Gracza lub grupy Graczy z rozgrywki w obrębie frakcji, a także informowania o pozycji Gracza lub innych tego typu sytuacjach wpływające negatywnie na wojnę klanów.
7.5.1. Wszystkie klany prowadzą ze sobą obustronne wojny (w zakładce dyplomacji klanowej).
7.5.2. Usunięcie wojny klanowej skutkować będzie ukaraniem osoby odpowiedzialnej za prowadzenie klanu - informacje zawarte w temacie “Fregaty”.
7.6. Zarząd będzie starał się równomiernie przydzielać nowych Graczy do klanów.
7.6.1. Zarząd zobowiązany jest do poinformowania nowych Graczy, do którego klanu przynależą. Informacja taka zawarta będzie z końcem każdej rekrutacji oraz w temacie “Spis osób zaproszonych”.
7.6.2. Nowy Gracz ma obowiązek dołączyć do wyznaczonego klanu w ciągu 48h od założenia Postaci.
7.7. Obowiązuje bezwzględny zakaz samowolnego odejścia i/lub zmiany klanu przez Gracza.
7.7.1. Gracz ma możliwość ubiegania się o jednorazową indywidualną zmianę klanu. Niezbędne informacje zawarte są w temacie “Fregaty”.
7.7.2. Gracz ma możliwość ubiegania się o utworzenie nowego klanu. Niezbędne informacje zawarte są w temacie “Fregaty”.
8. Rekrutacja oraz okres próbny
8.1. Rekrutacja będzie prowadzona w odpowiednim temacie na Forum Gry.
8.2. Gracz ma możliwość zaproszenia innego Gracza za pomocą waluty serwerowej.
8.2.1. Aby zaproszenie zostało wykorzystane, Gracz musi wskazać kandydata w temacie “Stocznia Portowa”.
8.3. Gracz, który zaprosił znajomego jest za niego odpowiedzialny przez cały czas trwania jego podstawowego okresu próbnego (2 miesiące).
8.3.1. W przypadku otrzymania kary przez Gracza zaproszonego, podczas trwania okresu próbnego, Gracz zapraszający otrzymuje 50% kary.
8.4. Na Świecie Navis obowiązuje podstawowy okres próbny, który trwa dwa miesiące dla każdego nowego Gracza.
8.4.1. Okres próbny obowiązuje Gracza od momentu wysłania zaproszenia przez Zarządcę.
8.4.2. Jeżeli Gracz zostanie ukarany podczas trwania okresu próbnego, kara zostaje podwojona.
8.4.3. Zarządca ma prawo do podjęcia decyzji o wcześniejszym zakończeniu pozytywnie lub negatywnie okresu próbnego przez Gracza bez podania przyczyny.
8.5. Zarządca ma prawo do wydłużenia podstawowego okresu próbnego o dodatkowe cztery miesiące. Jeżeli okres próbny zostanie przedłużony, nie obowiązuje zesłanie Gracza bez podania przyczyny, a wyłącznie punkt 8.4.2.
9. Nieaktywność
9.1. Niezgłoszona nieaktywność Gracza, która wynosi ponad 5 dni skutkuje zesłaniem Postaci na Syberię.
9.2. Gracz ma możliwość poinformowania Zarządu serwera o swojej nieaktywności, która nie przekracza 30 dni w ciągu roku.
9.2.1. Nieobecność można zgłosić nie częściej niż co cztery miesiące od ostatniej zgłoszonej nieaktywności.
9.3. Nieaktywność należy zgłaszać w temacie "Tawerna".
9.4. Gracz ma możliwość jednorazowego odwołania się od nieaktywności, która przekroczyła limit (tylko jedno zgłoszenie, może zostać ono odrzucone, a odwołanie zostaje wykorzystane).
9.5. Bany/Kary czasowe nie zaliczają się do nieaktywności, jeśli natomiast gracz otrzyma blokadę Konta powyżej 10 dni zostaje zesłany na Syberię.
10. Kary
10.1. Zarząd oraz rada ma prawo do nałożenia na Gracza następujących kar:
10.1.1. Kill - zabicie wszystkich Postaci Gracza.
10.1.2. Czasowego wykluczenia z zabaw.
10.1.3. Pieniężna w postaci złota i/lub waluty serwerowej.
10.1.4. Nałożenie ostrzeżenia lub zesłanie na Syberię.
10.2. Zarząd oraz rada może nałożyć na Gracza kary opisane w punkcie 10.1 gdy:
10.2.1. Otrzyma stałą blokadę Konta. [Syberia]
10.2.2. Otrzyma czasową blokadę Konta trwającą powyżej 10 dni. [Syberia]
10.2.3. Otrzyma knebla. [Kill 48h]
10.2.4. Przekroczy limit posiadanych ostrzeżeń. [Syberia]
10.2.5. Posiada on Nick niezgody z punktem 2.2. [Kill 168h lub do momentu zmiany Nicku] Po upłynięciu kary gracz w dalszym ciągu nie zmienił Nicku. [Syberia]
10.2.6. Zastępca nieposiadający Postaci na serwerze, korzysta z jego Postaci na Świecie Navis. [Kill 72h]
10.2.7. Posiada Zastępcę będącego we wrogim klanie. [Kill 168h lub do momentu usunięcia Zastępcy] Po upłynięciu kary Gracz w dalszym ciągu nie usunął Zastępcy. [Syberia]
10.2.8. Podważa decyzję Zarządu i/lub Rady Serwera. [Kill 168h + kara pieniężna 1000m]
10.2.9. Naśmiewa się z Zarządu i/lub Rady Serwera i/lub Pomocników, obraźliwie komentuje. [Syberia]
10.2.10. Próbuje przekupić kogoś z Zarządu i/lub Radę Serwera i/lub Pomocników. [Kill 168h] Kolejna taka próba będzie skutkować zesłaniem na Świat wyrzutków. [Syberia]
10.2.11. Próbuje oszukać i/lub zmanipulować kogoś z Zarządu i/lub Radę Serwera i/lub Pomocników. [Syberia]
10.2.12. Nie okazuje szacunku do Zarządu i innych osób funkcyjnych serwera. [Syberia]
10.2.13. Zakłada temat na Forum Gry bez zgody Zarządu lub Rady Serwera. [Kill 24h + Perły 200szt.]
10.2.14. Obraża, szydzi, poniża, pomawia innych Graczy, grozi innym Graczom lub ich najbliższym w Grze, jak i na Forum Gry. [Kill 24-72h + kara pieniężna 200-1500m]
10.2.15. Spamuje, flooduje, trolluje, obraża, prowokuje w postach jak i ocenach. [Kara pieniężna 200-1000m + Butelki Rumu 1-500szt.]
10.2.16. Spamuje, flooduje, pisze "falą", czy też nadmiernie używa caps looka na czacie globalnym, lokalnym oraz handlowym. [Kara pieniężna 100-500m]
10.2.17. Trolluje/prowokuje kłótnie w Grze. [Kill 12-72h + kara pieniężna 200-500m]
10.2.18. Zaśmieca mapę przedmiotami i/lub układa z nich wulgarne lub niepożądane treści. [Kill 6-48h + kara pieniężna 200-500m]
10.2.19. Dowódca klanu nie wykonuje poleceń Zarządu Świata, odmawia współpracy w kwestiach klanowych, działa na szkodę klanu np. usunie wojnę klanową, wyrzuci Gracza bez uzgodnienia z Zarządem. [Kill 72h + Perły 500szt.]
10.2.20. Tworzy wulgarne, obraźliwe, niestosowne rangi klanowe oraz umieszcza niestosowne treści na stronie oficjalnej lub prywatnej klanu, za którą odpowiedzialny jest dowódca klanu. [Kill 24-72h + kara pieniężna 200-1000m]
10.2.21. Zmienił nazwę klanu. [Kill 72h + kara pieniężna 500m]
10.2.22. Przekazał dowództwo w klanie bez zgody Zarządu. [Kill168h + kara pieniężna 1000m]
10.2.23. Rozwiązał klan, który został założony przez Zarządcę lub za zgodą. [Syberia]
10.2.24. Samowolnie opuścił klan. [Kill 48h lub do momentu deklaracji powrotu do klanu] Po 24h od upłynięcia kary Gracz w dalszym ciągu nie dołączył do wyznaczonego klanu. [Syberia]
10.2.25. Celowo wyklucza Gracza z rozgrywki w obrębie frakcji, poniża, szydzi na tle klanu. [Kill 6-48h]
10.2.26. Informuje wrogów klanu na temat ostatniego pokonanego herosa lub tytana, informuje o pozycji Gracza lub innych tego typu sytuacjach wpływające negatywnie na wojnę klanów. [Kill 96h + Perły 250szt.]
10.2.27. Nie dołączy do wyznaczonego klanu w ciągu 48h od założenia Postaci. [Kill 24h] Po upłynięciu kary, nie podejmuje kroków w celu dołączenia do klanu przez kolejne 24h. [Syberia]
10.2.28. Celowo nie przyjmuje aplikacji do klanu nowego Gracza/Postaci, obejmuje wszystkie osoby posiadające możliwość przyjmowania podań do klanu. [Kill 24h]
10.2.29. Gracz nie uiścił comiesięcznej wpłaty klanowej na cel tematu “Morska Konfrontacja”. [Kill 24h] Gracz po tygodniu od nałożenia kary nie wpłacił zaległej kwoty. [Syberia]
10.2.30. Dowódca klanu lub inny Gracz posiadający funkcję “Skarbnika” w klanie wypłacił złoto klanowe na cele prywatne. [Kara pieniężna 5000m]
10.2.31. Gracz nie zapłacił kary pieniężnej w wyznaczonym terminie. [Syberia]
10.2.32. Utrudnia on zabawy/przeszkadza w organizacji, psuje atmosferę na Świecie. [8 tyg. wykluczenia z zabaw + Butelki Rumu 250szt.]
10.2.33. Atakuje PGE, członka GE, Rady Serwera podczas prowadzenia konkursu w Grze. [Kill 48h + 8 tyg. wykluczenie z zabaw + Butelki Rumu 250szt.]
10.2.34. Podszywa się pod osobę funkcyjną. [Kill 96h + 8 tyg. wykluczenie z zabaw + Butelki Rumu 250szt.]
10.2.35. Wykorzystuje luki w dodatku serwerowym i/lub jakimkolwiek regulaminie. [Kill 96h]
10.2.36. Atakuje weryfikatora podczas przeprowadzanej weryfikacji lub osobę weryfikowaną. [Syberia]
10.2.37. Negatywnie przeszedł weryfikację. [Syberia]
10.2.38. Okres próbny zakończony został negatywnie. [Syberia]
10.2.39. Prowadzi wojny na zgłoszenia i/lub zgłaszanie na siłę. [Kill 72h]
10.3. Wymiar kary jest dostosowywany indywidualnie do każdego występku, w przypadku kilku wykroczeń w jednym zgłoszeniu kara jest sumowana.
10.3.1. W przypadku braku waluty serwerowej do pobrania za wykroczenie, kara Gracza zostaje zwiększona o połowę. Łączy się z punktem 8.4.2.
10.3.2. Recydywy oraz poprzednie kary mają wpływ na ostateczną decyzję o wymiarze kary.
11. Zgłoszenia
11.1. Każdy Gracz ma obowiązek trzymać się ustalonego wzoru zgłoszeń, podanego w temacie "Bocianie Gniazdo".
11.2. Dowody starsze niż 14 dni uważa się jako nieważne.
11.3. Filmy wideo mogą być uwzględniane jako dowód. Muszą jednak obejmować całe okno Gry i nie mogą mieć wyciętych fragmentów koniecznych do prawidłowej oceny zgłoszenia.
11.4. Dowody z Gry w postaci screenów lub filmów muszą zawierać:
11.4.1 Widoczny zegarek z datą oraz godziną.
11.4.2. Na SI - cały ekran wraz z paskiem zadań.
11.4.3. Na NI - cały ekran wraz z paskiem zadań. Zabronione jest użycie F11, taki dowód uznawany jest za nieważny.
11.4.4. W wyjątkowych przypadkach dozwolony jest screen z telefonu, musi on jednak zawierać pełny ekran oraz zegarek z Gry.
11.5. Rada Świata ma prawo do rozpatrywania zgłoszeń po uprzednim poinformowaniu o tym Zarządu.
11.5.1. Zabrania się rozpatrywania zgłoszenia przez Radnego, jeżeli przynależy on do klanu jednej ze stron ujętych w zgłoszeniu.
11.5.2. Zabrania się rozpatrywania zgłoszenia przez Radnego, jeżeli zgłoszenie dotyczy osoby z Rady Świata, takie zgłoszenia rozpatruje jedynie Zarząd.
11.6. Zarząd ma prawo do ostatecznego interpretowania sytuacji spornych i niejasnych.
11.7. Jedno ostrzeżenie odpowiada jednemu złamanemu punktowi regulaminu z zakresu punktu 10.2. (zatwierdzone przez osobę rozpatrującą zgłoszenie).
11.7.1. Gracz może posiadać maksymalnie 5 ostrzeżeń.
11.7.2. Jedno ostrzeżenie usuwa się wraz z rozpoczęciem nowego roku, jedynie w przypadku, gdy Gracz posiada przynajmniej jedno ostrzeżenie. W przypadku braku kar usunięcie przepada, nie ma możliwości wykorzystania go w innym terminie.
11.7.3. Cofnięcie ostrzeżenia można również wygrać w konkursach, które wykorzystywane jest od razu po wygranej (jeżeli pula ostrzeżeń wynosi zero nagroda ta przepada), jednak nie po informacji otrzymania 5 ostrzeżenia skutkującego zesłaniem na Świat wyrzutków.
12. Nielegalne wspomagacze
12.1. Zakazane jest używanie nielegalnych wspomagaczy automatyzujących rozgrywkę. Wyjątkiem są dodatki z gry i Forum Gry zatwierdzone przez Administrację.
12.2. Weryfikacje może przeprowadzać tylko Zarząd oraz weryfikatorzy.
12.3. Weryfikator musi znajdować się na tej samej mapie co osoba weryfikowana.
12.4. Podczas pełnionej weryfikacji Gracz ma obowiązek potwierdzić swoją obecność, wykonywać polecenia oraz odpowiadać na pytania weryfikatora.
12.5. Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut, jednak istnieje możliwość, by zakończyć ją szybciej, kiedy zakończy się pozytywnie, negatywnie lub bez rozstrzygnięcia, wskutek którejś z sytuacji opisanej w całym punkcie 12.
12.5.1. Weryfikator może rozpocząć weryfikację w momencie, gdy Gracz/Gracze nie znajdują się na terenie mgły wojny i są widoczni dla weryfikatora. Weryfikację rozpoczyna komunikat na czacie lokalnym, w którym znajduje się Nick/Nicki osób weryfikowanych.
12.5.2. Po rozpoczęciu weryfikacji Gracz otrzyma kolejną informację o rozpoczęciu weryfikacji poprzez użycie komendy (.reminder) i prośbą o rozwinięcie czatu, jeżeli jest on schowany. Komendy weryfikacyjne Gracz otrzymuje poprzez wiadomość prywatną.
12.5.3. Gracz weryfikowany ma obowiązek zatrzymać się, aby weryfikator mógł do niego podejść lub też może on pokierować się w kierunku weryfikatora. Uciekanie od weryfikatora skutkuje negatywnym zakończeniem weryfikacji.
12.5.4. Weryfikacja odbywa się w obrębie kwadratu 11x11 kratek, którego środek wyznacza Postać weryfikatora.
12.5.5. Podczas weryfikacji zabrania się, aby Gracz przechodził przez mapy, odświeżał grę, wylogowywał się, przelogowywał się, teleportował, a także atakował innych Graczy. Wykonanie takiej czynności jest równoznaczne z negatywną oceną weryfikacji.
12.6. Weryfikacja kończy się gdy:
12.6.1. Gracz wykona polecenia poprawnie oraz potwierdzi swoją obecność - weryfikacja zakończona pozytywnie.
12.6.2. Gracz nie wykona poleceń oraz nie będzie reakcji wskazujących na jego obecność (stoi nieruchomo i nie wskazuje żadnej aktywności) - weryfikacja do powtórzenia. Notoryczny brak reakcji jest uznawany za utrudnianie przeprowadzania weryfikacji i będzie skutkował negatywną oceną weryfikacji.
12.6.3. Gracz nie wykona poleceń i/lub wykona je błędnie, a reakcje wskazywać będą na jego obecność - weryfikacja zakończona negatywnie.
12.7. Weryfikacja jednego Gracza nie może się odbywać częściej niż raz na tydzień.
12.7.1. Wyjątkiem jest powtórzenie weryfikacji opisanej w punkcie 12.6.2., którą można powtórzyć w dowolnym terminie.
12.8. Gracz ma możliwość jednorazowego poinformowania osoby weryfikującej o problemach z łączem, które potencjalnie mogą skutkować negatywną oceną weryfikacji.
12.8.1. Informacja ta musi być podana jako pierwsza, zaraz po otrzymaniu informacji o rozpoczętej weryfikacji.
12.8.2. Informacja nie kończy weryfikacji, Gracz jest w dalszym ciągu zobowiązany do wykonania poleceń. Weryfikator musi zamieścić notkę o problemach przy uzupełnianiu sprawozdania.
12.9. Wszystkie sprawozdania z weryfikacji są zamieszczane w temacie “Bocianie Gniazdo”.
12.9.1. Dodatkowo, w przypadku negatywnej oceny weryfikacji osoba weryfikująca zobowiązana jest do napisania zgłoszenia w odpowiednim temacie.
13. Syberia i odwołania
13.1. Syberia nakładana w następujących przypadkach:
13.1.1. Określonych przypadkach kar punktu 10.
13.1.2. Gracz poprosił samowolnie o zesłanie.
13.1.3. Postać Gracza przekroczy określony czas nieaktywności - oznaczona do przeniesienia na Syberię zostaje Postać, która przekroczyła czas nieaktywności.
13.1.4. W szczególnych wypadkach Zarządca zastrzega sobie prawo do zesłania na Syberię za coś, co nie zostało ujęte w regulaminie w porozumieniu z Usługodawcą.
13.2. Gracz ma prawo do odwołania się od kary w temacie "Koło Ratunkowe".
13.3. Każdy Gracz w ciągu 7 dni od nałożenia kary, w tym od zesłania na Świat wyrzutków, ma możliwość odwołania się od niej.
13.4. Gracz nie ma możliwości odwołania się od Syberii w przypadku kar:
13.4.1. Negatywne przejście weryfikacji.
13.4.2. Nieprzejście pozytywnie okresu próbnego.
13.4.3. (Recydywa) Próbuje przekupić kogoś z Zarządu i/lub Radę Serwera i/lub Pomocników.
13.4.4. Próbuje oszukać i/lub zmanipulować kogoś z Zarządu i/lub Radę Serwera i/lub Pomocników.
13.4.5. Nie okazuje szacunku do Zarządu i innych osób funkcyjnych serwera.
13.4.6. Naśmiewa się z Zarządu i/lub Rady Serwera i/lub Pomocników, obraźliwie komentuje.
13.5. Zarząd serwera decyduje o nadaniu Graczowi tzn. Ostatniej Szansy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia odwołania od nadanej Syberii.
13.5.1. Oznacza to, że następne przewinienie będzie skutkować zesłaniem na Syberię bez możliwości odwołania się.
13.5.2. Ostatnia szansa jest stała od momentu jej nadania, nie posiada określonego czasu trwania.
Akcje
Data: 04.07.2023
Zatwierdzenie regulaminu
Obowiązuje od: 04.07.2023
Data: 02.08.2023
Zmiany w punktach: 2.2, 4.4, 4.6, 5.3, 7.5, 10.2.4, 10.2.12, 10.2.13, 10.2.15, 10.2.19, 10.2.24, 10.2.30, 10.2.31, 11.4.1, 11.6,3, 12.5.2. Usunięcie punktów: 1.11, 1.11.1.
Obowiązuje od: 16.08.2023
Data: 19.11.2023
Publikacja nowego regulaminu Świata
Obowiązuje od: 03.12.2023
Data: 16.07.2024
Publikacja nowego regulaminu Świata
Obowiązuje od: 30.07.2024