Regulamin Świata Prywatnego Helios
1. Postanowienia ogólne
1.1. Każda osoba posiadająca przynajmniej jedną Postać na Świecie nazywana jest Graczem w obrębie tego regulaminu.
1.2. Gracz ma obowiązek przestrzegania Regulaminu Heliosa, Regulaminu Serwisu i Gry Margonem, Zasad Światów Prywatnych, Taryfikatora Kar. Nieznajomość któregokolwiek z nich nie zwalnia z jego przestrzegania.
1.3. W przypadku, gdy w wyniku przeprowadzenia postępowania sprawdzającego zostanie ustalone, że do naruszenia postanowień regulaminu Świata doszło w wyniku logowania osoby trzeciej poprzez system zastępców, sankcja, w wymiarze przewidzianym dla danego naruszenia, jest nakładana również na Konto zastępcy, jeżeli posiada on Postać na tym Świecie. Jeżeli naruszenie regulaminu Świata z użyciem danego Konta zostało dokonane przez inną osobę niż Użytkownik (zastępcę - nawet jeżeli nie posiada on Postaci na tym Świecie), nałożone sankcje mogą zostać cofnięte lub zmniejszone.
1.4. Zastępca Gracza musi mieć co najmniej jedną Postać na Świecie, aby grać jako zastępca na koncie danego Gracza. Zarządca może wydać pozwolenie na granie bez posiadania Postaci na Świecie. Prośby o pozwolenie oraz aktualna lista pozwoleń znajdują się w temacie “Zastępcy”.
1.4.1. Pozwolenie na grę zastępcy Gracza może zostać unieważnione przez Zarządcę.
1.4.2. Gra zastępcy Gracza bez pozwolenia, jeśli jest wymagane, karana jest killem 100h.
1.5. Gracz zobowiązany jest do śledzenia i czytania czatu lokalnego i prywatnego.
1.6. Gracz nie ma obowiązku korzystania z dodatków światowych.
1.7. Na Świecie mogą być przeprowadzane eventy z elementami losowymi, tj. konkursy, loterie i inne, w których wygraną lub nagrodą za udział są elementy Serwisu dostępne na danym Świecie, w szczególności dobra wirtualne możliwe do zdobycia lub nabycia w Grze. Dozwolone jest także oferowanie/zapraszanie do udziału w wyżej opisanych eventach.
1.8. Zarządca sam decyduje o składzie Rady Świata. Ma prawo w każdej chwili nadawać i odbierać uprawnienia bez podawania powodu. O zmianie Gracz będzie zawsze poinformowany na Blogu technicznym Świata oraz w reklamie na czacie przez kolejne 3 dni.
1.8.1. W skład Rady Świata wchodzą: Zarządca, Super Moderatorzy Czatu i Moderatorzy Czatu.
1.9. Osobami weryfikującymi nielegalne wspomagacze są wszystkie osoby z Rady Świata.
1.10. Nie ma możliwości przenoszenia Postaci z innych serwerów na Helios.
1.11. Zarządca zobligowany jest do sprawdzania poczty w grze na wyznaczonej do tego celu Postaci raz w miesiącu. Postać do kontaktu jest wymieniona w pierwszym poście na Blogu technicznym Świata.
1.12. Statystyki Świata mają prawo być zmieniane. Gracz zostanie poinformowany o każdej zmianie 24 godziny wcześniej na Blogu technicznym Świata oraz w reklamie na czacie przez kolejne 3 dni.
1.13. Regulamin Heliosa ma prawo być zmieniany. Gracz zostanie poinformowany o tym 14 dni wcześniej na Blogu technicznym Świata oraz w reklamie na czacie.
1.14. W przypadkach spornych poprawną interpretację regulaminu wyjaśnia Zarządca.
2. Zgłoszenia i kary
2.1. Za każde udowodnione wykroczenie Gracz może otrzymać karę. Każda kara musi być poprzedzona pozytywnie rozpatrzonym zgłoszeniem.
2.2. Prowadzona jest historia nadanych kar w temacie “Lista ukaranych”. Zarządca zastrzega sobie prawo do wydania decyzji o likwidacji danych godzin kar za określony punkt regulaminu lub ogólny reset kar. Likwidacja kar będzie się odbywała na określonych zasadach równych dla wszystkich. Gracze zostaną poinformowani o tym fakcie z 7-dniowym wyprzedzeniem.
2.3. Zgłoszenia.
2.3.1. W razie wykroczenia Gracz może zgłosić osobę łamiącą regulamin w temacie “Sąd Ostateczny”.
2.3.2. Zgłoszenie można wstawiać i edytować maksymalnie do 3 dni od momentu zdarzenia. Wyjątek: czas edycji zgłoszenia może ulec wydłużeniu po indywidualnej zgodzie Zarządcy.
2.3.3. Tylko Zarządca ma prawo zgłaszać Graczy za nieaktywność. Zgłoszenie polega na stworzeniu listy nieobecności w temacie “Syberia - zsyłki i odwołania”.
2.4. Dowody do zgłoszeń.
2.4.1. Poprawnie wykonany zrzut ekranu musi zawierać pełne okno Gry, godzinę i datę oraz maksymalnie rozwinięty (w zależności od obsługiwanego urządzenia) niewyczyszczony czat. Konfiguracja czatu powinna uwzględniać pojawianie się wiadomości globalnych, lokalnych i prywatnych. Zrzutu ekranu nie wolno edytować.
2.4.1.1. Zrzut ekranu z telefonu lub innych urządzeń uznany jest za ważny, jeśli spełnia kryteria poprawnego zrzutu ekranu.
2.4.1.2. Zrzut ekranu z Forum Gry z oczywistych względów nie musi zawierać okna i czatu Gry.
2.4.2. Zgłoszenie należy wnosić zgodnie z pkt. I.7 Taryfikatora Kar.
2.4.3. Zrzut ekranu będący dowodem traci ważność po upływie miesiąca od dnia jego wykonania.
2.4.4. Dopuszcza się dowód, który zamiast zrzutu ekranu posiada informację o numerze wątku z Panelu Kontaktowego.
2.4.5. Dopuszcza się dowód w postaci zrzutu ekranu z panelu zarządzania Zarządcy. W tym przypadku może być to niepełny zrzut ekranu.
2.5. Kary.
2.5.1. Wszystkie przewinienia dotyczą ukarania wszystkich Postaci Gracza.
2.5.2. Za czasową blokadę Gracz otrzymuje 100h killa.
2.5.3. Za knebla na Forum Gry Gracz otrzymuje 24h killa.
2.5.4. Działania na niekorzyść serwera, bezpodstawne narzekanie na Świat lub Radę Świata, psucie atmosfery Świata karane jest killem 100h lub Syberią.
2.5.5. Nieznajomość regulaminu karana jest killem 48h.
2.5.6. Wykorzystywanie luk w regulaminie Heliosa lub w regulaminach tematów na Forum Gry karane jest killem 100h.
2.5.7. Wykłócanie się Gracza o poprawną interpretację regulaminu karane jest killem 48h.
2.5.8. Oszukiwanie Rady Świata karane jest killem 100h lub Syberią, w zależności od zasięgu oraz wagi.
2.5.9. Złamanie po raz kolejny tego samego punktu regulaminu przez Gracza w przeciągu sześciu miesięcy nazywane jest recydywą i wiąże się z nałożeniem podwójnej kary. Warunkiem jest załączenie w zgłoszeniu odnośnika do poprzedniego wykroczenia, które stanowi dowód na to, że Gracz został już wcześniej ukarany.
2.6. Rozpatrywanie kar.
2.6.1. Rozpatrywaniem kar zajmuje się Zarządca i Super Moderator Czatu.
2.6.2. Każde zgłoszenie musi zostać rozpatrzone w przeciągu miesiąca.
2.6.3. W wyjątkowych sytuacjach Zarządca może zdecydować o rozpatrzeniu zgłoszenia opublikowanego przez Gracza po upływie 3 dni od zdarzenia, ale przed upływem miesiąca.
2.6.4. Super Moderator Czatu nie ma prawa podważać decyzji innych osób funkcyjnych. Punkt nie dotyczy Zarządcy, on może zmieniać lub anulować każdą karę nałożoną przez Super Moderatora Czatu.
2.6.5. Super Moderator Czatu zobowiązuje się do rzetelnej i obiektywnej oceny wszelkich sytuacji, które mają miejsce na Świecie oraz do traktowania każdego zgłoszenia indywidualnie.
2.6.6. Zgłoszenie na Super Moderatora Czatu, Moderatora Czatu może rozpatrzyć tylko Zarządca.
2.6.7. Super Moderator Czatu może nadać karę bez zwiększenia kary za recydywę w przypadku braku informacji o recydywie w zgłoszeniu.
2.6.8. Super Moderator Czatu musi każdorazowo sprawdzać, czy na Gracza nałożony jest okres próbny podczas rozpatrywania zgłoszenia. Lista osób z okresem próbnym znajduje się w temacie “Rekrutacja”.
2.6.9. W szczególnych przypadkach Zarządca lub Super Moderator Czatu ma prawo do nałożenia kary wyższej, niższej lub anulowania kary, którą przewiduje regulamin Heliosa lub regulaminy tematów na Forum Gry, po uprzedniej konsultacji z Radą Świata.
2.7. Obrona.
2.7.1. Gracz ma prawo do obrony jeszcze przed rozpatrzeniem zgłoszenia.
2.7.2. Gracz przedstawia dowód w postaci zrzutu ekranu bądź usprawiedliwia swoje zachowanie odpowiadając słownie na zgłoszenie w temacie “Sąd Ostateczny”.
2.7.3. Obrona ma taką samą moc jak odwołanie od kary (pkt 7. Odwołania), tylko jest szybsza. Nie trzeba czekać na rozpatrzenie zgłoszenia. Jeśli Gracz skorzysta z obrony, to nie może już potem odwoływać się od kary.
3. Rozgrywka
3.1. Zaproszenia, okres próbny i Postacie.
3.1.1. Zarządca zastrzega sobie prawo do zapraszania na serwer Graczy organizując rekrutację ogólną oraz Graczy poza rekrutacją ogólną.
3.1.2. Zarządca może wpisać nową osobę do tematu “Rekrutacja” i nadać jej okres próbny.
3.1.3. Okres próbny trwa domyślnie miesiąc, ale może zostać wydłużony. Każda kara nałożona w tym czasie na Gracza jest dwa razy mniejsza.
3.1.3.1. Kary za czasowe blokady Konta oraz kneble nie ulegają zmniejszeniu.
3.1.4. Jeśli Zarządca ma wątpliwości co do Gracza, któremu kończy się okres próbny, może zesłać takiego Gracza na Syberię bez podania przyczyny. Zalicza się to wtedy jako negatywne przejście okresu próbnego.
3.1.5. Gracz, który nie wykorzysta zaproszenia w odpowiednim czasie nie otrzyma kolejnego zaproszenia bez ponownej zapłaty (jeśli była wymagana).
3.1.6. Dopuszczalne jest posiadanie więcej niż jednej Postaci. Możliwości zdobywania i resetów Postaci oraz cennik przedstawione są w temacie “Postacie i resety”.
3.1.7. Zakazuje się obrażania osób ze społeczności Margonem oraz osób publicznych w nazwie Postaci.
3.1.8. Nazwa Postaci nie może w żaden sposób łamać powszechnych zasad etycznych, nie może zawierać treści uwłaczających godności osobistej i obywatelskiej, propagować treści rasistowskich oraz nawoływać do nienawiści.
3.1.9. Gracz ma 7 dni na zmianę niewłaściwej nazwy. Jeśli w tym czasie jej nie zmieni, to zostaje zesłany na Syberię.
3.2. Klany.
3.2.1. Aby założyć klan należy zgłosić się w temacie “Klany” oraz zaproponować nazwę swojego klanu. Po uzyskaniu zgody od Zarządcy, Gracz wysyła 1g złota na Postać do kontaktu Zarządcy.
3.2.2. Założenie klanu na własną rękę bez zgody karane jest 50 godzinnym killem.
3.2.2.1. Po nadaniu kary za założenie klanu bez zgody Gracz ma 7 dni na rozwiązanie klanu i poinformowanie o tym Zarządcy. Jeśli tego nie zrobi w wyznaczonym terminie, to jego Postacie zostaną przeniesione na Syberię.
3.2.3. Za 500 milionów złota Gracz ma możliwość przekazania swojego klanu innemu Graczowi. Zarządca musi wyrazić zgodę na nowego założyciela klanu.
3.2.3.1. Przekazanie klanu bez zgody oraz zapłaty, gdy jest wymagana, karane jest killem 50h. Nowy założyciel powinien przekazać klan poprzedniemu założycielowi lub go rozwiązać. Jeśli tego nie zrobi w czasie do 7 dni liczonych od zgłoszenia, to zostaje zesłany na Syberię.
3.2.4. Przekazywanie klanu w obrębie Postaci założyciela klanu jest dozwolone i nie wymaga zgody oraz informowania.
3.2.5. W klanie nie może znajdować się mniej niż 10 Postaci.
3.2.5.1. Jeżeli liczba Postaci w klanie spadnie poniżej 10, założyciel ma 7 dni liczonych od zgłoszenia na rozwiązanie lub uzupełnienie brakującej liczby Postaci.
3.2.5.2. W przypadku, gdy założyciel w ciągu 7 dni od zgłoszenia nie rozwiązał lub nie uzupełnił Postaci, to jego Postacie zostają zesłane na Syberię.
3.2.5.3. W przypadku, gdy w klanie nie ma już Postaci pierwotnego założyciela, Zarządca kontaktuje się z Usługodawcą w celu rozwiązania klanu.
3.2.5.4. Zarządca ma prawo zwolnić wybrane klany z minimalnego limitu liczby Postaci. Lista zwolnionych klanów znajduje się w temacie “Klany”.
3.3. Elity, elity II, herosi, tytani, kolosi, potwory z dodatku.
3.3.1. Nie ma możliwości zajęcia elit, elit II, tytanów, kolosów, tytanów eventowych, kolosów eventowych, potworów z dodatku globalnego. Próba zajęcia karana jest 48h killem.
3.3.2. Gracz ma prawo zająć herosa i herosa eventowego, dalej zwanego herosem, poprzez wiadomość na czacie lokalnym, co powinien udokumentować zrzutem ekranu, kiedy przy nim stoi.
3.3.2.1. Heros jest zajęty tylko i wyłącznie przez 15 minut od czasu napisania wiadomości.
3.3.2.2. Gracz nie może powtórnie zająć tego samego herosa po upływie 15 minut.
3.3.2.3. Zajęcie jest ważne po uprzednim wysłaniu przez Gracza wiadomości o zajęciu. Gracz w momencie zajmowania musi znajdować się przy herosie w odległości maksymalnie 8 kratek od niego. Pomiędzy Graczem a herosem nie może występować kolizja.
3.3.2.3.1. Zajęcia herosa z dalszej odległości niż 8 kratek będzie traktowane jako zajęcie herosa na odległość. Próba takiego zajęcia karana jest 48h killem.
3.3.2.3.2. Nie ma możliwości przekazania zajętego herosa innemu Graczowi. Złamanie tego punktu jest karane 48h killem.
3.3.3. Wybicie zajętego herosa karane jest 50 godzinnym killem.
3.3.3.1. Za wybicie odpowiada osoba, która nie jest członkiem grupy zajmującego i zaatakowała herosa.
3.3.4. Regulamin nie określa zajmowania przedmiotów wypadających z potworów, a Rada Świata nie ingeruje w umowy między Graczami.
3.4. Walki Graczy.
3.4.1. Na Heliosie obowiązuje maksymalna przewaga dotycząca atakowania Gracza lub grupy Graczy w walkach PvP i w walkach grupowych. Wynosi ona 30 poziomów przewagi atakującego. Punkt ten obowiązuje, jeżeli poziom Gracza atakowanego znajduje się w przedziale od 1 do 244 poziomu włącznie. Punkt ten nie obowiązuje na mapach z tytanami eventowymi. Do zgłoszenia wymagane jest dodanie dowodu w postaci zrzutu z początku i końca walki.
3.4.2. W przypadku Graczy z poziomem większym jak 244 nie obowiązują żadne zasady PvP.
3.4.3. W przypadku walk grupowych poziom liczony jest od najwyższego lvla w obu grupach. Oznacza to również to, że jeśli w grupie atakowanej znajduje się ktoś z poziomem większym jak 244, to nie obowiązują w tym wypadku żadne zasady walk.
3.4.3.1. W przypadku walk grupowych w przedziale 1-244 włącznie, walka grupowa może odbywać się w każdym możliwym wariancie liczby osób. Jedyna zasada, która musi być zachowana to różnica 30 poziomów pomiędzy najwyższymi członkami w obu grupach.
3.4.4. Nie ma ograniczeń dotyczących liczby walk.
3.4.5. Złamanie któregokolwiek z podpunktów dotyczących walk karane jest killem 50h.
3.4.6. Za wszelkiego rodzaju wykroczenia związane z atakowaniem Graczy odpowiada zawsze osoba atakująca.
3.4.7. Podczas gdy Gracz lub Gracze zaatakują niezgodnie z regulaminem mogą poddać się lub użyć ucieczki, zanim kogoś zabiją, wtedy nie zostaną ukarani.
3.4.7.1. Poddać się muszą wszyscy w grupie, aby atakujący nie został ukarany.
3.5. Waluta serwerowa.
3.5.1. Gracz ma możliwość zdobywania waluty serwerowej.
3.5.2. Wszystkie możliwości zdobywania oraz wykorzystania waluty serwerowej określone są w temacie “Grupa eventowa”.
3.5.3. Gracz decydujący się korzystać z dodatku globalnego musi liczyć się z regulaminem, który go dotyczy. Kilka ważnych zasad na temat dodatku globalnego:
3.5.3.1. Podawanie loginu i hasła do dodatków globalnych/strony serwera/zewnętrznego forum zastępcom lub innym osobom trzecim jest surowo zabronione i karane jest killem 100h.
3.5.3.2. Gracz, który jest zastępcą na koncie osoby grającej na Świecie (ma zgodę lub jest Graczem Heliosa) może ubiegać się o dodanie do dodatku jego Konta po to, by mógł z nich korzystać na swoim koncie/grając na zastępcy. W tym celu należy skontaktować się z Zarządcą.
3.5.3.3. Zarządca zastrzega sobie możliwość odmowy udostępnienia dostępu do dodatków globalnych osobie, która nie ma Postaci na Świecie.
3.5.3.4. Wszelkiego rodzaju próby włamania się do dodatków globalnych bądź korzystania z nich niezgodnie z przeznaczeniem będą karane dożywotnim banem na dodatek globalny i przeniesieniem Gracza na Syberię.
3.5.3.5. Gracz, który zostaje poinformowany o zesłaniu na Syberię traci walutę serwerową i wszystkie bonusy z dodatku jak podpis, neon, kolory czy pomniki. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia odwołania, Gracz musi wszystko zdobywać od nowa.
3.5.4. Zarządca zastrzega sobie prawo do wydania decyzji o resecie waluty serwerowej. Likwidacja waluty serwerowej będzie się odbywała na określonych zasadach równych dla wszystkich. Informacje o wymaganej rekompensacie zostaną przedstawione w temacie “Grupa eventowa”. Gracze zostaną poinformowani o tym fakcie z 7-dniowym wyprzedzeniem.
4. Forum Gry i czat
4.1. Gracze Świata zobowiązani są do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad kultury, regulaminu Forum Światów prywatnych oraz regulaminów tematów. Regulamin tematu znajduje się zawsze w pierwszym poście i musi zostać zatwierdzony przez Zarządcę. Na podstawie regulaminu tematu Gracz może zostać ukarany.
4.2. Założenie tematu na Forum Gry bez zgody Zarządcy karane jest killem 50h.
4.3. Rada Świata ma prawo pisać i oceniać w tematach o ściśle określonym wewnętrznym regulaminie, jeśli zajdzie taka konieczność, bez ponoszenia kary.
4.4. Wszystkie punkty dotyczą wszystkich czatów, stron klanowych oraz nazw rang w klanach, poczty oraz Forum Gry (postów i ocen) na Świecie - chyba, że w punkcie zaznaczono inaczej.
4.5. Zakazuje się obrażania innych Graczy, pomawiania, porównywania do zwierząt, kpienia, zniesławiania pod karą 12-100h killa. Nie dotyczy czatu klanowego, sytuacje związane z czatem klanowym będą rozpatrywane jedynie w szczególnie rażących i nagminnych sytuacjach.
4.6. W przypadku obrażania, pomawiania, porównywania do zwierząt, kpienia, zniesławienia Rady Świata, takie zachowanie będzie wiązało się z zesłaniem Gracza na Syberię.
4.7. Zakazuje się spamowania, celowego robienia błędów ortograficznych, pisania FaLą oraz pisania całych zdań wielkimi literami pod karą 24h killa. Nie dotyczy czatu klanowego. W przypadku złamania tego punktu na czacie w Grze kara nie wlicza się do sumy zebranych godzin killa.
4.8. Rozpowszechnianie treści będących sprzecznymi z etyką i prawem powszechnym, tj. godzących w godność człowieka, gróźb, publikowania czyichś danych osobowych bez jego zgody karane jest Syberią.
4.9. Prowokowanie do kłótni tudzież branie udziału w kłótni karane jest killem 100h. Nie dotyczy czatu klanowego.
4.10. W przypadku podejrzenia Gracza o nielegalne wspomagacze należy zgłosić go do osoby weryfikującej. Wyzywanie Gracza od botów jest karane killem 24h.
5. Weryfikacja Gracza
5.1. Każdy Gracz podejrzany o używanie wszelkich programów czy rozszerzeń automatyzujących rozgrywkę niezatwierdzonych przez Usługodawcę może zostać poddany weryfikacji przez weryfikatora, czyli osobę z Rady Świata.
5.2. Weryfikacja polega na wykonywaniu poleceń weryfikatora przez podejrzanego przy zachowaniu niniejszych zasad.
5.3. Weryfikacja może zostać przeprowadzona po otrzymaniu zgłoszenia lub z własnej inicjatywy weryfikatora.
5.4. Weryfikator dokumentuje za pomocą filmu lub zrzutów ekranu kluczowe momenty weryfikacji od momentu rozpoczęcia do zakończenia weryfikacji. Polecenia są przesyłane za pomocą przypomnienia lub czatu Gry - z wyłączeniem czatu globalnego, handlowego i klanowego.
5.5. Weryfikator rozpoczynający weryfikację musi poinformować o tym fakcie podejrzanego lub grupę podejrzanych oraz innych Graczy na czacie lokalnym. W przypadku zmiany mapy podczas weryfikacji, musi na niej przesłać informację o jej trwaniu. Może weryfikować tylko wtedy, jeżeli znajduje się na tej samej mapie.
5.5.1. Po poinformowaniu o weryfikacji obowiązuje zakaz atakowania weryfikatora oraz podejrzanego.
5.5.2. Zaatakowanie weryfikatora przez podejrzanego karane jest killem 100h.
5.5.3. W przypadku, gdy weryfikatora lub podejrzanego zaatakuje jakiś inny Gracz - weryfikacja jest automatycznie przerywana bez rozstrzygnięcia, a Gracz, który zaatakował, otrzymuje karę 100h killa.
5.6. Podejrzany zobowiązany jest do zachowania należytej ostrożności i wykonania wszystkich poleceń weryfikatora. W szczególnych przypadkach weryfikator może zgodzić się na zmianę polecenia. Niewykonanie poleceń przez podejrzanego karane jest Syberią.
5.7. Weryfikator ma obowiązek przeprowadzać weryfikację rozsądnie i wydawać polecenia tylko ustalone wspólnie z Radą Świata. Jeśli weryfikator użyje polecenia niezaakceptowanego ostatecznie przez Zarządcę, to zostaje ukarany killem 100h.
5.8. Podejrzanego obowiązuje zakaz opuszczania mapy, użycia teleportu, poruszania się, atakowania czegokolwiek oraz wylogowania się. Złamanie choćby jednego z nich karane jest Syberią.
5.9. Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut, jednak istnieje możliwość, by zakończyć ją szybciej w wyjątkowych sytuacjach - kiedy zakończy się pozytywnie (jeśli podejrzany wykona prawidłowo wszystkie polecenia), negatywnie (gdy podejrzany złamie jakikolwiek zakaz wymieniony w punkcie 5.8. lub zaatakuje weryfikatora) lub bez rozstrzygnięcia (punkt 5.5.3).
5.10. Utrudnianie i celowe wydłużanie weryfikacji przez podejrzanego jest karane Syberią.
5.11. Weryfikator o zakończeniu weryfikacji informuje wszystkich poprzez czat lokalny.
6. Zesłanie Gracza na Syberię
6.1. Złamanie punktów, które dopuszczają taką karę.
6.2. Zebranie 200h killa.
6.3. Nieusprawiedliwiona nieobecność Gracza powyżej 14 dni na którejkolwiek Postaci.
6.3.1. Decyzję o zesłaniu, jak również o cofnięciu zesłania za nieobecność podejmuje Zarządca. Nie jest on jednak zmuszony zsyłać każdego Gracza, który przekroczył okres dopuszczalnej nieaktywności.
6.3.2. Wyjątek stanowi okres wakacyjny. Od 1.06 do 1.10 każdego roku punkt ten nie obowiązuje.
6.4. Układanie wulgarnego, niestosownego lub naruszającego dobre obyczaje napisu/symbolu na mapie z przedmiotów.
6.5. Ujemna reputacja. Czas na nadrobienie to 14 dni od czasu zgłoszenia.
6.5.1. Czas ten może zostać wydłużony, jeżeli Gracz posiada czasową blokadę Konta.
6.6. Stała blokada. Zesłanie następuje po miesiącu od zgłoszenia stałej blokady.
6.7. Wyrażenie chęci przeniesienia na Syberię swoich Postaci. W takim wypadku Zarządca nie musi cofać zesłania, jeśli Gracz zmieni zdanie.
6.8. W szczególnych wypadkach Zarządca zastrzega sobie prawo do zesłania na Syberię za coś, co nie zostało ujęte w regulaminie w porozumieniu z Usługodawcą.
6.9. Zesłanie Gracza, który posiada blokadę czasową Konta, następuje po zakończeniu blokady.
6.10. Postacie Gracza, który ma zostać zesłany na Syberię zostają zabite do czasu technicznego zesłania.
6.11. Nie ma możliwości zdjęcia kary w celu przygotowania się przez Gracza przed zsyłką na Syberię.
6.12. Gracz może odwołać się od zesłania na Syberię za przekroczenie godzin kar zgodnie z punktem 7. Odwołania.
7. Odwołania
7.1. Gracz ma prawo do odwołania w temacie “Sąd Ostateczny” od każdej kary nałożonej przez Radę Świata. Wyjątek: od kary Syberii Gracz odwołuje się w temacie ”Syberia - zsyłki i odwołania”.
7.1.1. W przypadku zesłania na Syberię czas na odwołanie to 5 dni.
7.1.2. W przypadku pozostałych kar czas na odwołanie to 3 dni.
7.2. Odwołać się można dopiero po technicznym zesłaniu na Syberię Postaci Gracza przez opcję w panelu zarządzania. Odwołania opublikowane przed czasem zostaną pominięte i nie będą rozpatrywane.
7.3. Gracz, którego Postacie są w trakcie zsyłania na Syberię, może ubiegać się w temacie “Syberia - zsyłki i odwołania” o “Ostatnią Szansę”. Jeśli ją otrzyma, może grać normalnie do momentu złamania regulaminu w jakikolwiek sposób. Gracz z Ostatnią Szansą może próbować odwołać się wtedy od kary za złamanie regulaminu, lecz nie może ponownie prosić o Ostatnią Szansę.
7.3.1. Zarządca nie ma obowiązku przyznać Ostatniej Szansy każdemu Graczowi.
7.3.2. Zarządca ma prawo zresetować Ostatnią Szansę. Reset będzie się odbywał na określonych zasadach równych dla wszystkich. Gracze zostaną poinformowani o tym fakcie z 7-dniowym wyprzedzeniem.
7.4. Każdy Gracz ma możliwość wykupienia się w przypadku zesłania na Syberię za nieaktywność, jeśli odwołanie nie zostanie pozytywnie rozpatrzone. Na wykupienie się Gracz ma 2 dni od daty rozpatrzenia odwołania przez Zarządcę. Chęć wykupienia się przed rozpatrzeniem odwołania zostanie pominięta i nie będzie rozpatrywana.
7.4.1. Gracz, który jest zainteresowany wykupieniem się, musi zgłosić się do tematu “Syberia - zsyłki i odwołania”.
7.4.2. Koszt wykupienia to 300m złota za wszystkie Postacie. Syberia zdejmowana jest w przypadku wyrażenia chęci zapłaty. Gracz od tego momentu ma tydzień na przekazanie złota. Jeśli Gracz nie wyśle złota w danym czasie do Zarządcy, to zostaje nieodwołalnie zesłany na Syberię.
7.4.3. Zarządca zobowiązuje się rozpatrywać odwołania w sprawie nieobecności w czasie do 2 dni od daty zamieszczenia odwołania przez Gracza.
7.5. Gracz ma prawo usprawiedliwić swoją nieobecność w temacie “Nieobecności” na maksymalnie 30 dni, wtedy jego Postacie nie zostaną zesłane na Syberię. Gracz może usprawiedliwić się ponownie zawsze dopiero, gdy miną 44 dni od daty usprawiedliwienia.
7.5.1. Nie ma możliwości usprawiedliwienia nieobecności pojedynczych Postaci.
7.5.2. Zarządca ma prawo odrzucić usprawiedliwienie bez podawania przyczyny.
Akcje
Data: -
Zmiana regulaminu.
Obowiązuje od: 26.07.2020
Data: 10.06.2021
Drobne zmiany w punktach 9.1 oraz 9.2.2.
Obowiązuje od: 24.06.2021
Data: 08.07.2021
Drobna zmiana w punkcie 1.13.
Obowiązuje od: 22.07.2021
Data: 12.08.2021
Drobna zmiana w punktach 1.8.1 oraz 1.8.2.
Obowiązuje od: 26.08.2021
Data: 05.12.2021
Zmiana w punkcie 1.12, poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 19.12.2021
Data: 04.01.2022
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 18.01.2022
Data: 31.03.2022
Zmiana w punktach: 2.4.3, 3.2.5.1, 5 (oraz podpunktach).
Obowiązuje od: 14.04.2022
Data: 30.06.2023
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 14.07.2023
Data: 02.08.2023
Zmiany w punktach: 1.5, 2.4.1, 3.3.2, 5.4, 5.5, 5.11. Usunięcie punktu: 2.4.1.1. Poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 16.08.2023
Data: 23.10.2023
Dodanie punktu 1.7. Zmiana w punkcie 1.3. Poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 06.11.2023
Data: 25.02.2024
Dodanie punktów: 2.4.1, 2.4.1.2, 3.1.3.1, 3.3.2.3.1, 3.3.2.3.2, 6.4. Zmiany w punktach: 2.5,4, 2.5.5, 2.5.6, 2.5.9, 3.1.6, 3.3.1, 6.5. Usunięcie punktu 2.5.9.1. Poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 10.03.2024
Data: 21.11.2024
Dodanie punktów: 6.5.1, 6.9. Zmiany w punktach: 2.3.2, 2.4.2, 3.4.1, 4,7.
Obowiązuje od: 05.12.2024