Regulamin Świata Prywatnego Stoners
1. Postanowienia ogólne
1.1. Na serwerze Stoners oprócz niniejszego regulaminu obowiązuje: Regulamin Serwisu i Gry Margonem, Taryfikator Kar, Zasady Światów Prywatnych, informacje zawarte w Blogu Technicznym Świata oraz zasady poszczególnych tematów.
1.2. Założenie Postaci na Stoners wiąże się z akceptacją regulaminu serwera.
1.3. Zarządca ma prawo zmieniać zapisy w regulaminie. O zmianie regulaminu serwera Gracze zostaną poinformowani 14 dni przed wdrożeniem zasad na Świat.
1.4. Gracz ma obowiązek zapoznania się z treścią reklamy serwerowej po zalogowaniu na Świat.
1.5. W przypadku, gdy w wyniku przeprowadzenia postępowania sprawdzającego zostanie ustalone, że do naruszenia postanowień regulaminu Świata doszło w wyniku logowania osoby trzeciej poprzez system zastępców, sankcja, w wymiarze przewidzianym dla danego naruszenia, jest nakładana również na Konto zastępcy, jeżeli posiada on Postać na tym Świecie. Jeżeli naruszenie regulaminu Świata z użyciem danego Konta zostało dokonane przez inną osobę niż Użytkownik (zastępcę - nawet jeżeli nie posiada on Postaci na tym Świecie), nałożone sankcje mogą zostać cofnięte lub zmniejszone.
1.6. Na serwerze obowiązuje waluta serwerowa - Dryle. Gracze mogą używać jej do zakupu bonusów, a ich cennik dostępny jest w odpowiednim temacie. Poza oficjalną walutą Świata, używane są również inne waluty, które są wprowadzane na potrzebny konkursów odbywających się na Świecie.
1.7. Na Świecie mogą być przeprowadzane eventy z elementami losowymi, tj. konkursy, loterie i inne, w których wygraną lub nagrodą za udział są elementy Serwisu dostępne na danym Świecie, w szczególności dobra wirtualne możliwe do zdobycia lub nabycia w Grze. Dozwolone jest także oferowanie/zapraszanie do udziału w wyżej opisanych eventach.
1.8. Zabrania się wykorzystywania wszelkich luk, niedomówień, bądź niejasności w regulaminie. W razie jakichkolwiek problemów związanych z interpretacją regulaminu, Zarządca jest zobowiązany do wyjaśnień i są one jedyną formą poprawnej interpretacji zasad. Udowodnione wykorzystywanie ewentualnych braków może równać się z przeniesieniem wszystkich Postaci Gracza na Syberię, a w skrajnych przypadkach dopisaniem do czarnej listy i brakiem możliwości powrotu na Świat.
1.9. Zarządca ma prawo na czas eventów, konkursów zmienić statystyki serwera oraz tworzyć i modyfikować tymczasowe regulaminy. Dany regulamin będzie obowiązywał następnego dnia od momentu publikacji zasad na Forum Gry.
1.10. Statystyki serwera, zasady zakładania klanów oraz zasady bicia herosów ogólnych opisane są w Blogu Technicznym Świata.
1.11. Zarząd ma prawo do obniżenia godzin kar Graczom. Decyzję o tym podejmuje we własnym zakresie.
1.12. Gracze Stoners nie są zobowiązani do korzystania z dodatku globalnego.
1.13. Nieznajomość regulaminu Świata prywatnego Stoners nie zwalnia z jego przestrzegania i karana jest zgodnie z niniejszym regulaminem.
2. Postacie
2.1. Każdy nowy Gracz ma 2 tygodnie na wbicie minimum 64 poziomu doświadczenia. Brak wymaganego poziomu w wyznaczonym terminie spowoduje przeniesienie Postaci na Syberię. Punkt dotyczy jedynie pierwszej Postaci Gracza.
2.2. Cenniki oraz zasady zakupienia kolejnych Postaci opisane są w temacie „Spis Posiadanych Bonusów”.
2.3. Gracz ma możliwość zmiany nazwy Postaci lub zresetowania jej. Zasady opisane są w odpowiednim temacie.
2.4. Osoba funkcyjna (MC/SMC) może zwrócić uwagę, jeśli Gracz ma nieodpowiednią nazwę Postaci. Wówczas Gracz ma obowiązek zmienić Nick w ciągu 48h od upomnienia przez Moderatora. Brak zmiany nazwy Postaci w określonym czasie, wiąże się z zesłaniem wszystkich Postaci Gracza na Syberię.
2.4.1. Upomnienie może zostać nałożone w dowolny sposób w Grze, jednak musi ono zostać udokumentowane zrzutem pełnego ekranu w temacie Zgłoszenia.
3. Rekrutacja
3.1. Zgodnie z pkt. VI.1 Zasad Światów Prywatnych Zarządca może zapraszać na serwer dowolną osobę, lecz nie może żądać od niej zapłaty.
3.2. Decyzję o zapraszaniu Graczy podejmuje wyłącznie zarząd. Lista zaproszonych dostępna jest w przeznaczonym do tego temacie.
3.3. Nowy Gracz zostaje przyjęty na okres próbny, który trwa maksymalnie 2 miesiące.
3.4. Podczas okresu próbnego Gracz otrzymuje podwojoną karę za każde przewinienie. Zarządca ma prawo do zwolnienia od tej zasady dowolnego Gracza.
3.5. Zarząd może zakończyć okres próbny Gracza pozytywnie lub negatywnie bez podawania przyczyny.
3.6. Zarządca ma prawo do przywrócenia Gracza na serwer, który został zesłany na Syberię. W takiej sytuacji zaczyna on grę od nowa, zaś bonusy lub kary, jakie miał przypisane podczas poprzedniej rozgrywki na Świecie, są usuwane.
3.7. Gracz na stanowisko dodatkopisarz/mapmaker zostaje przyjęty na okres, w którym jego dodatki/mapki będą w Grze. Usunięcie mapek/dodatków bez uzasadnienia jest równoznaczne z wydaleniem na Syberię.
3.8. Rezygnacja z usług dodatkopisarza/mapmakera oznacza zesłanie takiego Gracza na Syberię.
4. Nieaktywności
4.1. Gracz ma obowiązek logowania się na serwer przynajmniej raz na 7 dni, na wszystkich Postaciach.
4.2. Nieusprawiedliwiona nieaktywność 7 dni lub powyżej na jakiejkolwiek Postaci wg. Rankingu Graczy Margonem, powoduje wyrzucenie wszystkich Postaci Gracza na Syberię.
4.3. Osoby posiadające czasową blokadę Konta muszą poinformować Zarządcę, za co była nałożona sankcja. Informację o blokadzie należy przekazać na skrzynkę w Grze w ciągu 2 dni od momentu zdjęcia blokady. Potwierdzenie powinno być udokumentowane zrzutem ekranu okna przeglądarki z widocznym powodem blokady.
4.3.1. Niedotrzymanie terminu, błędny zrzut lub brak poinformowania o powodzie blokady będzie wiązać się z zesłaniem Gracza na Syberię.
4.3.2. Zarządca ma prawo wyrzucić Gracza na Syberię, jeśli powód blokady był poważny np: korzystanie z nielegalnych programów automatyzujących Grę, wielu Użytkowników Konta.
4.4. Gracz ma prawo zgłosić nieaktywność maksymalnie na 90 dni w ciągu roku kalendarzowego.
4.4.1. Wyjątkiem od tej zasady jest zgoda Zarządcy na przedłużenie nieobecności w zależności od okoliczności.
4.5. Gracz ma możliwość zgłoszenia nieobecności na serwerze w odpowiednim temacie.
4.6. Zarządca ma prawo do zwolnienia z obowiązku logowania na serwer dowolnych Graczy. Lista osób zwolnionych z logowania na serwer dostępna jest w odpowiednim temacie.
5. Forum Gry
5.1. Tematy na forum mogą być założone tylko i wyłącznie za zgodą SMC w obrębie Gry.
5.2. Każdy temat na Forum Gry ma swoje odrębne zasady, których należy przestrzegać.
5.2.1. O zmianie zasad w danym temacie Gracze będą informowani w Blogu Technicznym przynajmniej 2 dni z wyprzedzeniem. Wyjątkiem są tematy prowadzone przez Grupę Eventową.
5.3. Obraza Gracza na Forum Gry jest karana killem. Za obrazę uważane są słowa potocznie obraźliwe, prowokacje, celowe poniżanie, porównywanie do zwierząt, kpienie.
5.4. Spam w nieprzeznaczonych do tego tematach będzie karany killem.
5.4.1. Za spam jest również uważany post, gdy Gracz w czasie trwania konkursu/eventu komentuje zdarzenia, wypowiada się nie na temat.
5.5. Nieodpowiednie zachowanie na Forum Gry w zależności od stopnia, karane będzie killem.
5.5.1. Za nieodpowiednie zachowanie uważane będzie również nadawanie prześmiewczych ocen pod postami. Zarząd sam weryfikuje, czy ocena kwalifikuje się do ukarania Gracza, wówczas ma prawo zamieścić zgłoszenie w odpowiednim temacie.
6. Czat
6.1. Uciążliwy spam na czacie będzie karany.
6.2. Obraza Gracza na czacie jest karana killem. Za obrazę uznawane są słowa potocznie obraźliwe, prowokacje, celowe poniżanie, porównywanie do zwierząt, kpienie.
6.3. Ujawnianie odpowiedzi/zakłócanie eventów jest karane.
6.4. Nieodpowiednie zachowanie Gracza w zależności od stopnia, karane będzie killem.
7. Zgłoszenia
7.1. Każdy Gracz ma obowiązek trzymania się ustalonego w pierwszym poście wzoru zgłoszeń.
7.2. Spam w temacie ze zgłoszeniami jest karany killem.
7.3. Dowody w postaci filmu lub screena starsze niż 30 dni nie będą uznawane.
7.3.1. Screen w zgłoszeniu nie jest wymagany, kiedy zarząd decyduje o pozostawieniu na serwerze osób będących na okresie próbnym.
7.4. Dowody z gry w postaci screenów muszą spełniać kilka ważnych reguł:
- screen musi zawierać całe okno przeglądarki z widocznym paskiem systemowym z godziną i datą;
- na SI widoczny musi być zegarek serwerowy;
- na NI wymagany jest zegarek z konfiguracji dodatków;
- hosting jest dowolny, jednakże musi mieć możliwość powiększenia zrzutu ekranu;
- możliwość definitywnego potwierdzenia przez zarząd, że dowód pochodzi z serwera prywatnego Stoners;
- w wyjątkowych przypadkach uznawane są zrzuty z urządzenia mobilnego, takie screeny muszą zawierać nieedytowane okno Gry z widoczną godziną.
7.4.1. Zamieszczenie nieodpowiedniego dowodu w zgłoszeniu traktowane jest jako nieznajomość regulaminu.
7.4.2. Zrzuty nie wymagają zegarka, kiedy widnieje informacja o błędnym działaniu dodatku globalnego.
7.5. Dowody z Forum Gry muszą zawierać pełne okno przeglądarki z widocznym paskiem systemowym wraz z godziną i datą.
7.6. Niedozwolone jest zamazywanie, przerabianie, ucinanie screenów.
7.7. Zgłoszenia mogą dotyczyć jedynie czatu lokalnego/prywatnego/grupowego/globalnego/handlowego. Wyjątkiem są zgłoszenia, kiedy w grę wchodzi obraza zarządu i rady serwera.
7.8. W przypadku bezsensownego zgłoszenia niezwiązanego z prawidłową interpretacją regulaminu Stoners, Gracz może, ale nie musi, zostać za to ukarany. Oceny sytuacji dokonuje Moderator rozpatrujący zgłoszenie.
7.9. W przypadku złamania kilku punktów regulaminu na raz, Moderator ma prawo sumować kary. W przypadku recydywy - może podwoić karę.
7.10. Osoby, których Postacie zostały odznaczone do zesłania na Syberię, nie mają prawa do zgłaszania innych Graczy za przewinienia.
7.11. Każde zgłoszenie jest rozpatrywane indywidualnie przez Moderatora.
8. Kille
- Kille nakładane są na wszystkie Postacie Gracza na Stoners.
- Kary są nadawane na podstawie regulaminu Świata Stoners, Regulaminu Serwisu i Gry Margonem, Taryfikatora Kar i Zasad Światów Prywatnych oraz regulaminów tematów.
- 2h mute odpowiada 1h killa.
- Wszystkie otrzymane kille sumowane są w zewnętrznym spisie kar.
*W wyjątkowych sytuacjach Gracz może zostać ukarany jedynie zabiciem Postaci, bez wpisu do spisu kar, np. kill z zabawy forumowej. Zarząd podejmuje decyzje o powyższym.
8.1. Nieznajomość regulaminu = 36h killa.
8.2. Czasowy ban = 72h killa.
8.3. Knebel na Forum Gry = 36h killa.
8.4. Założenie tematu bez zgody SMC = 24h killa.
8.5. Spam w nieprzeznaczonych do tego tematach/spam w zgłoszeniach = 36h killa.
8.6. Wstawienie bezsensownego zgłoszenia = 48h killa.
8.7. Nieodpowiednie zachowanie Gracza w zależności od stopnia = 6-200h killa.
8.8. Obraza Gracza na Forum Gry w zależności od stopnia obrazy = 6-200h killa.
8.9. Obraza Gracza na czacie w zależności od stopnia obrazy = 6-200h killa.
8.10. Ujawnianie odpowiedzi/zakłócanie eventów = 6-48h killa.
8.11. Zamazywanie/przerabianie/ucinanie screenów = 48h killa.
8.12. Gracz może zostać wyrzucony, upomniany lub ukarany killem na 1-200h za szkodliwy wpływ na Świat nawet, jeśli coś nie zostało ujęte w niniejszym regulaminie, a zarząd uzna, że jego zachowanie jest niewłaściwe. Szczególnie dotyczy to sytuacji, w których Gracz np. rozsyła zdjęcia innego Gracza, grozi, zasłania celowo NPC.
8.13. Karze na 6-200h podlegają sytuacje, kiedy Gracz:
- śle w stronę SMC/MC oszczerstwa, pomówienia oraz utrudniania wykonywanie obowiązków poprzez znieważanie, lekceważący ton wypowiedzi;
- zarzuca stronniczość radzie serwera;
- sugeruje, że SMC/MC "ustawia" konkursy lub próbuje czerpać dobra materialne za wykonywaną pracę.
9. Odwołania
9.1. Po uzbieraniu 200 godzin killa, Gracz ma jedną szansę do pozostania na serwerze. O pozostaniu danego Gracza na serwerze decyduje jedynie zarząd. Odwołanie należy napisać w odpowiednim temacie.
9.2. Napisanie odwołania od Syberii za nieusprawiedliwioną nieaktywność jest niemożliwe, gdy Gracz posiada dwie lub jedną Postać na serwerze.
9.3. Gracz może raz w ciągu roku odwołać się od Syberii za nieusprawiedliwioną nieaktywność (obowiązuje rok od momentu napisania odwołania). W przypadku kolejnych nieaktywności Postacie gracza są wysyłane na Syberię.
9.4. Gracz może się odwołać do Administracji Margonem tylko i wyłącznie wtedy, jeśli decyzja Zarządcy jest niezgodna z niniejszym regulaminem.
9.5. Każde odwołanie jest rozpatrywane indywidualnie przez Moderatora.
10. Syberia
10.1. Gracz może zostać wyrzucony na Syberię za następujące przewinienia:
- uzbieranie 200h killa;
- 7 dni nieaktywności na serwerze;
- działanie na niekorzyść serwera;
- stały ban;
- używanie programów automatyzujących rozgrywkę;
- czasowy ban [na podstawie punktu 4.3.2.];
- ujemna reputacja;
- obraza zarządu i rady serwera.
10.2. Gracz ma prawo do dobrowolnego zesłania wszystkich swoich Postaci na Syberię.
10.2.1. Po oznaczeniu Gracza do przeniesienia na Świat Syberia, rezygnacja z zesłania jest możliwa tylko za zgodą zarządcy.
10.3. Gracz ma możliwość zesłania na Syberię pojedynczej Postaci. Prośba o zesłanie pojedynczej (jednej) Postaci może zostać złożona raz w miesiącu. Obowiązuje miesiąc od momentu napisania postu w temacie Zgłoszenia.
10.3.1. Zarządca może odmówić zesłania pojedynczej Postaci bez podania przyczyny.
10.4. Gracze mają określony czas na odrobienie minusowej reputacji. Wszystko zawarte będzie w temacie Blog Techniczny. Brak odrobienia reputacji w wyznaczonym terminie, powoduje zesłanie wszystkich Postaci gracza na Syberię.
11. Używanie nielegalnych programów automatyzujących Grę
11.1. Zakazane jest używanie wszelkich programów czy rozszerzeń automatyzujących rozgrywkę w jakikolwiek sposób. Wyjątek stanowią dodatki, które zostały zaakceptowane przez Administrację.
11.2. Weryfikację przeprowadza zarząd wraz z radą serwera.
11.2.1. Zakazuje się przeprowadzania weryfikacji osobom, które nie zostały do tego powołane.
11.3. Podczas weryfikacji obowiązuje zakaz atakowania osoby, która ją przeprowadza. W przypadku obecności na mapie kilku osób, zakaz dotyczy każdego. Zaatakowanie/zabicie osoby przeprowadzającej weryfikację karane jest killem na 72h.
11.4. Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut, jednak istnieje możliwość, by zakończyć ją szybciej w kilku wyjątkowych sytuacjach - kiedy zakończy się pozytywnie (jeśli osoba weryfikowana potwierdzi swoją obecność i wykona wszystkie polecenia) lub negatywnie/bez rozstrzygnięcia (gdy weryfikowany Gracz złamie polecenie dotyczące np. zakazu ruchu, wyloguje się, użyje teleportu na inną mapę lub dojdzie do ataku na weryfikatora/osobę weryfikowaną). Niezbędne jest udokumentowanie całego procesu odpowiednimi (pełnymi oraz nieedytowanymi) zrzutami ekranu lub nagraniem w pierwszej minucie weryfikacji oraz po upłynięciu czasu jej trwania.
11.5. Gracz podczas weryfikacji zobowiązany jest wykonywać wszelkie polecenia osoby weryfikującej oraz potwierdzić swoją obecność.
11.5.1. Jeżeli Gracz nie wykona poleceń oraz nie potwierdzi swojej obecności, nie przejdzie weryfikacji pozytywnie.
11.6. Proces weryfikacji odbywa się w pobliżu osoby weryfikowanej, wyjątkiem jest sytuacja gdzie Gracz znajduje się na mapie z ograniczonym dostępem, wówczas w razie konieczności musi on wyjść na jedną z pierwszych ogólnodostępnych map przed obszarem zamkniętym.
11.7. Zabrania się celowego przedłużania weryfikacji. Jeśli Gracz jest aktywny w Grze, ma obowiązek potwierdzenia swojej obecności w jak najkrótszym czasie.
11.8. Weryfikacja jest negatywna, gdy:
- Gracz nie zareaguje na przesłane polecenie za pomocą ostrzeżenia (.reminder "Nick" "powód");
- Gracz nie wykona jakiegokolwiek polecenia osoby weryfikującej;
- Gracz przejdzie na inną mapę/wyloguje się;
- minie 5 minut weryfikacji, a Gracz nie wykona poleceń;
- Gracz odpowie po upływie 5 minut;
- kiedy osoba weryfikująca potwierdzi, że Postać jest pozostawiona sama sobie, a Użytkownik Konta jej nie kontroluje.
11.9. Negatywna weryfikacja oznacza zesłanie na Syberię bez możliwości odwołania, zaś uzbierane dowody zostaną dostarczone na Panel Kontaktowy.
12. Zastępcy, czarna lista
12.1. Zastępca nieposiadający Postaci na Świecie Stoners nie ma prawa grać na Użytkowniku Konta na Świecie Stoners.
12.2. Użytkownik Konta może ubiegać się o zgodę na grę zastępcy nieposiadającego Postaci na Świecie Stoners w temacie.
12.3. W przypadku zmiany zastępcy na innego, nieposiadającego Postaci na Świecie Stoners, Gracz musi ponownie poprosić o zgodę na grę zastępcy.
12.4. Zalogowanie na Świat Stoners przez zastępcę nieposiadającego Postaci na Świecie Stoners bez zezwolenia, traktowane będzie jako nieznajomość regulaminu i skutkować będzie karą dla Użytkownika Konta.
12.5. Osoby, które zostały wyrzucone ze Stoners za poważne przewinienia są wpisywane do czarnej listy.
12.6. Lista osób z zakazem wejścia na Stoners znajduje się w odpowiednim temacie.
12.7. Osoby widniejące na czarnej liście, nie mają możliwości powrotu na Świat czy grania na serwerze jako zastępca. Wyjątek stanowią osoby, które dostaną pozwolenie od zarządu.
12.8. Posiadanie zastępcy z czarnej listy karane jest Syberią.
13. Zarząd i rada serwera
13.1. Skład zarządu i rady serwera znajduje się w temacie Blog Techniczny.
13.2. Każdy nowy członek rady jest przyjmowany na okres próbny.
13.3. Moderatorzy mają przydzielone obowiązki, których powinni pilnować.
13.4. Każdy Moderator ma obowiązek aktywnie uczestniczyć w rozwoju serwera.
13.5. Poważne wykroczenie, nieaktywność, brak wykonywania przydzielonych obowiązków lub brak zaangażowania może spowodować utratę rangi.
13.6. Nieodpowiednie używanie funkcji (nieuzasadnione zdejmowanie killi, spam na systemie, złe reprezentowanie serwera, częste kneble) lub nieodpowiednie zachowanie grozi wyrzuceniem na Syberię. Zarząd sam decyduje, co kwalifikuję się pod ten punkt.
Akcje
Data: 12.03.2015
Publikacja nowego regulaminu świata.
Obowiązuje od: 26.03.2015
Data: 30.04.2015
Poprawka punktu 3.1(podpunkt dotyczący nieaktywności).
Obowiązuje od: -
Data: 16.01.2016
Publikacja nowego regulaminu świata.
Obowiązuje od: 29.01.2016
Data: 21.12.2016
Publikacja nowego regulaminu świata.
Obowiązuje od: 04.01.2017
Data: 23.02.2017
Zmiana w punkcie 11.6
Obowiązuje od: 09.03.2017
Data: 18.02.2018
Publikacja nowego regulaminu świata.
Obowiązuje od: 04.03.2018
Data: 14.10.2019
Publikacja nowego regulaminu świata.
Obowiązuje od: 28.10.2019
Data: 06.05.2020
Publikacja nowego regulaminu świata.
Obowiązuje od: 20.05.2020
Data: 12.04.2021
Zmiany w punktach: 7.8, 8.2, 8.6, 10.5, 10.8, 11.2.1 oraz dodanie punktu 8.2.1.
Obowiązuje od: 26.04.2021
Data: 31.07.2021
Drobna zmiana w punkcie 4.1.
Obowiązuje od: 14.08.2021
Data: 27.10.2021
Publikacja nowego regulaminu świata.
Obowiązuje od: 10.11.2021
Data: 04.12.2021
Zmiana w punkcie 1.12.
Obowiązuje od: 18.12.2021
Data: 09.05.2022
Zmiana w punkcie 10.2.2. Dodanie punktu 8.3. Poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 23.05.2022
Data: 21.11.2023
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 05.12.2023
Data: 23.01.2024, 01.02.2024
Usunięcie punktu 4.6. Zmiany w punktach: 4.1, 4.2, 10.1, 10.2.1, 10.3. Poprawa numeracji.
Obowiązuje od: 15.02.2024
Data: 11.05.2024
Zmiana w punkcie 7.8.
Obowiązuje od: 25.05.2024