Regulamin Świata Prywatnego Latimar
1. Postanowienia ogólne
1.1. Każdy Gracz Świata Latimar ma obowiązek zapoznania się i przestrzegania niniejszego Regulaminu, Taryfikatora Kar, Regulaminu Serwisu i Gry Margonem. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
1.1.1. Taryfikator Kar oraz Regulamin Serwisu i Gry Margonem zawsze znajdują się nad Regulaminem Świata Prywatnego Latimar. Oznacza to, że Rada Świata może karać na podstawie punktu 2.8. w przypadku naruszenia wyżej wymienionych Regulaminów.
1.2. Każdy Gracz Świata Latimar zobowiązany jest do zapoznawania się z treściami na Forum Świata, przypiętą systemowo wiadomością oraz wszelkimi odnośnikami do niej podpiętymi, co najmniej raz na 3 dni.
1.2.1. Każdy Gracz Świata Latimar zobowiązany jest do uważnego śledzenia i czytania wszystkich czatów Gry.
1.3. Nadzór nad rozgrywką na Świecie pełni Rada Świata złożona z Zarządcy Świata Prywatnego i/lub Pomocnika/Super Moderatorów Czatu. Skład Rady Świata znajduje się w Blogu technicznym Świata. Link do Bloga technicznego najczęściej znajduje się w wiadomości systemowej na czacie.
1.3.1. Rada Świata i Weryfikatorzy (opisani w dalszej części Regulaminu) mają prawo do prowadzenia swobodnej rozgrywki na Świecie.
1.4. Gracz nie ma obowiązku korzystania z dodatków Światowych. Używanie ich jest całkowicie dobrowolne.
1.5. Statystyki i Regulamin Świata (lub odnośnik do Regulaminu) dostępne są w Blogu technicznym Świata.
1.5.1. O zmianie statystyk Świata Gracze będą informowani w Blogu technicznym Świata z minimum 24-godzinnym wyprzedzeniem.
1.5.2. Każda zmiana Regulaminu Świata będzie zapowiadana z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem. Informacja o zmianie Regulaminu będzie dostępna w przypiętej wiadomości systemowej lub w Blogu technicznym Świata.
1.6. Zarządca zastrzega sobie prawo do niewydawania zgód na przeniesienie Postaci lub złota z innych serwerów na serwer Latimar.
1.7. W przypadku udowodnionego włamania na Konto Gracza, Rada Świata zastrzega sobie prawo do zabicia jego Postaci, do czasu wyjaśnienia sytuacji. Godziny nie będą odnotowywane w Spisie Kar.
1.8. Rada Świata nie ponosi odpowiedzialności za umowy i oszustwa pomiędzy Graczami.
1.9. W przypadku, gdy w wyniku przeprowadzenia postępowania sprawdzającego zostanie ustalone, że do naruszenia postanowień Regulaminu Świata doszło w wyniku logowania osoby trzeciej poprzez system zastępców, sankcja, w wymiarze przewidzianym dla danego naruszenia, jest nakładana również na Konto zastępcy, jeżeli posiada on Postać na tym Świecie. Jeżeli naruszenie Regulaminu Świata z użyciem danego Konta zostało dokonane przez inną osobę niż Użytkownik (zastępcę - nawet jeżeli nie posiada on Postaci na tym Świecie), nałożone sankcje mogą zostać cofnięte lub zmniejszone.
1.10. Wymagania, jakie powinien spełnić prawidłowo wykonany materiał dowodowy znajdują się w temacie „Doomsday”.
1.11. W sytuacjach spornych przy zgłoszeniach Zarządca zastrzega sobie prawo do skorzystania z panelu Zarządców lub skonsultowania sprawy z Panelem Kontaktowym. Numer wątku z Panelu Kontaktowego lub zrzuty ekranu z panelu Zarządcy posłużą jako dowód w sprawie zgłoszenia.
1.12. Na Świecie Latimar dostępna jest waluta światowa - Andromedy. Można ją zdobyć na przykład biorąc udział w konkursach lub loteriach organizowanych na Świecie.
1.13. Na Świecie mogą być przeprowadzane eventy z elementami losowymi, tj. konkursy, loterie i inne, w których wygraną lub nagrodą za udział są elementy Serwisu dostępne na danym Świecie, w szczególności dobra wirtualne możliwe do zdobycia lub nabycia w Grze. Dozwolone jest także oferowanie/zapraszanie do udziału w wyżej opisanych eventach.
2. Kary i przewinienia
2.1. Kary są nadawane na wszystkie Postacie Gracza na Świecie Latimar.
2.1.1. Oprócz kary podstawowej, tzn. kary w Postaci killa lub Syberii, Gracz może zostać obciążony karą specjalną lub kilkoma karami specjalnymi jednocześnie.
2.1.2. Kara specjalna może mieć formę:
- ponownego nałożenia okresu próbnego (punkt 5 regulaminu) na Gracza na okres do maksymalnie 6 miesięcy (w tym przypadku punkt 5.1.4 nie obowiązuje),
- kary finansowej,
- zakazu brania udziału w wydarzeniach Światowych, organizowanych przez Grupę Eventową,
- cofnięcia zgody na grę zastępcy na Świecie,
- zakazu tworzenia Postaci przez określony czas.
2.1.3. Kary związane są z: Forum Świata, rozgrywką, czatami Gry: globalnym, lokalnym, handlowym, grupowym, prywatnym i w niektórych sytuacjach klanowym.
2.1.4. Dla kary finansowej obowiązuje następujący przelicznik: czas kary w godzinach razy dziesięć milionów złota (przykładowo: 48h killa = 480m kary finansowej).
2.1.5. Gracz nie ma możliwości dobrowolnego zesłania swoich Postaci na Syberię przed wypełnieniem kary specjalnej.
2.2. Wszystkie kary podstawowe i specjalne są zapisywane w przeznaczonym do tego temacie – „Spis Kar”. Kary specjalne mogą zostać usunięte z tematu po ich wypełnieniu lub zakończeniu.
2.3. Każdy temat na Forum Świata posiada odrębny, wewnętrzny regulamin, który również należy przestrzegać. Gracz może zostać ukarany na podstawie regulaminu tematu. Kary są notowane w Spisie Kar.
2.4. Gracz może zostać ukarany za następujące przewinienia:
2.4.1. Wyzywanie/pomawianie/szydzenie/ośmieszanie/nękanie Gracza lub Graczy – [12-120]h killa + kara finansowa.
2.4.2. Nagminne używanie niecenzuralnych słów, skrótów lub przekleństw – [12-72]h killa + kara finansowa.
2.4.3. Żebranie na czacie, floodowanie, spam – [6-36]h killa + kara finansowa.
2.4.4. Używanie skrótów uznanych powszechnie za obraźliwe – [12-72]h killa + kara finansowa.
2.4.5. Wykorzystywanie błędów w dodatku globalnym lub na mapie Eventy Światów prywatnych – 96h killa + kara finansowa.
2.4.5.1. Rozpowszechnianie informacji o występowaniu błędu innym Graczom lub informacji, jak z niego korzystać – 48h killa + kara finansowa.
2.4.6. Oszustwa w Grze, oszustwa na Forum Gry. Punkt dotyczy również oszustw w loteriach, konkursach etc. prowadzonych przez Grupę Eventową lub utrudniania w przeprowadzeniu ich – [24-168]h killa + kara finansowa.
2.4.7. Wykorzystywanie luk w Regulaminie Świata – [96-168]h killa + kara finansowa.
2.4.8. Zgłaszanie Graczy na siłę, w celu odegrania się – [24-168]h killa + kara finansowa.
2.4.9. Wielokrotne ocenianie postów wraz z komentarzem o negatywnym lub toksycznym charakterze – [6-72]h killa + kara finansowa.
2.4.10. Otrzymanie tymczasowego bana na czas do 10 dni włącznie – 84h killa.
2.4.11. Podpuszczanie Graczy do złamania Regulaminu – [24-96]h killa + kara finansowa.
2.4.12. Założenie tematu na Forum Świata bez udzielonej zgody – 72h killa + kara finansowa.
2.4.13. Utworzenie Postaci z niepoprawnym Nickiem lub zmiana Nicku na niepoprawny – 24h killa +
obligacja Gracza do zmiany Nicku w ciągu 3 dni od udokumentowania.
2.4.13.1. Brak zmiany Nicku w terminowym czasie skutkował będzie Syberią dla wszystkich Postaci Gracza.
2.4.14. Kary związane z klanami:
2.4.14.1. Utworzenie klanu bez zgody Radnego – 84h killa + kara finansowa dla lidera klanowego. Dowódca klanowy zobowiązany jest do rozwiązania klanu w ciągu 3 dni od udokumentowania tego zdarzenia. Jeżeli tego nie zrobi w wyznaczonym czasie, jego Postacie zostaną zesłane na Syberię.
2.4.14.2. Przekazanie dowództwa klanowego bez zgody Radnego – 84h killa + kara finansowa dla Gracza przekazującego dowództwo.
2.4.14.3. Zmiana nazwy klanu bez udzielonej zgody skutkuje przymusem rozwiązania klanu w ciągu 3 dni od udokumentowania zmiany. Brak rozwiązania klanu w terminowym czasie skutkuje Syberią dla wszystkich Postaci dowódcy klanu.
2.4.15. Zalogowanie się zastępcy na Postać Gracza na świecie Latimar bez udzielonej wcześniej zgody (punkt 5) – 72h killa + kara finansowa.
2.4.15.1. Ponowne złamanie tego punktu skutkuje Syberią dla wszystkich Postaci Gracza.
2.4.16. Podważanie lub wyśmiewanie decyzji Rady Świata – [48-168]h killa.
2.4.17. Gracz ma obowiązek udzielić wyjaśnień co do zgłoszenia, kary lub ostatnio przeprowadzanej na nim weryfikacji (punkt 9), gdy jest wzywany przez system światowy. W takim przypadku Gracz ma także obowiązek odblokować czat prywatny. Ignorowanie w tej sprawie Radnego – 72h killa + kara finansowa.
2.4.18. Prowokowanie Gracza lub Graczy – [6-168]h killa + kara finansowa.
2.5. Na Świecie obowiązuje system związany z recydywą. Oznacza to, że otrzymanie kary za złamanie tego samego punktu w ciągu 2 miesięcy może skutkować zwielokrotnieniem kary lub Syberią.
2.6. Rada Świata ma prawo nadać inną karę niż jest przewidziana w powyższych punktach, po wcześniejszej konsultacji z Zarządcą.
2.7. Każde zgłoszenie jest rozpatrywane indywidualnie.
2.8. W szczególnych przypadkach kara może zostać nałożona za coś, co nie jest określone w Regulaminie.
3. Zesłanie na Syberię
3.1. Zesłanie Gracza na Syberię jest najwyższą karą, jaką przewiduje niniejszy Regulamin.
3.2. Gracz może zostać zesłany na Syberię za następujące przewinienia:
3.2.1. Osiągnięcie 168h kar lub więcej.
3.2.2. Obraza/szantażowanie/poniżanie/prowokowanie/oczernianie/pomawianie/szykanowanie/szydzenie z Rady Świata, spiskowanie przeciwko Radzie Świata lub nastawianie Graczy przeciwko niej.
3.2.3. Próba oszukania Rady Świata.
3.2.4. Kierowanie gróźb w stronę Rady Świata.
3.2.5. Próba przekupstwa osoby z Rady Świata.
3.2.6. Nakłanianie Gracza do popełnienia samobójstwa.
3.2.7. Wysyłanie gróźb w stronę życia realnego Gracza, jego rodziny, znajomych, zwierząt domowych itd.
3.2.8. Otrzymanie blokady Konta na czas dłuższy niż 10 dni.
3.2.9. Potwierdzona przez Panel Kontaktowy zmiana Użytkownika Konta.
3.2.10. Psucie klimatu Świata lub wielokrotne wszczynanie kłótni z Graczami.
3.2.11. Tworzenie obraźliwych, wulgarnych skrótów/wyrażeń/obrazków przy użyciu przedmiotów.
3.2.12. Niewypełnienie kary specjalnej w terminie (np. finansowej).
3.2.13. Podszywanie się pod osoby z Rady Świata.
3.2.14. Oszukiwanie Graczy w sprawie posiadania immunitetu, praw nadanych przez Radę Świata etc.
3.2.15. Wyciąganie spraw prywatnych z realnego życia Gracza lub Rady Świata.
3.2.16. Nadużywanie rangi [SMC]/[MC]. Zgłoszenie może rozpatrzyć tylko Zarządca Świata.
3.2.17. Potwierdzone dowodami używanie niedozwolonego oprogramowania lub przyznanie się do tego. Każdy wpis Gracza jest traktowany w pełni poważnie, odpowiada on za swoje słowa.
3.2.18. Rażące naruszenie zasad Świata, Taryfikatora Kar, Regulaminu Gry Margonem lub przyznanie się do tego. Każdy wpis Gracza jest traktowany w pełni poważnie, odpowiada on za swoje słowa.
3.2.19. Negatywne przejście weryfikacji lub złamanie któregoś z następujących punktów niniejszego Regulaminu: 9.1.5.2, 9.1.5.3, 9.1.5.3.1, 9.1.6, 9.1.7, 9.1.8, 9.1.10.
3.2.20. Negatywne przejście okresu próbnego.
3.2.21. Nieuzasadnione dowodami psucie opinii Świata.
3.2.22. Niewbicie 49 poziomu doświadczenia w wyznaczonym terminie.
3.2.23. Złamanie punktu 11.1.3. lub 11.1.3.1.
3.2.24. Próba Kontaktu w sprawach handlowych poza grą.
3.3. Gracz może zostać zesłany na Syberię za nieusprawiedliwioną nieaktywność Postaci powyżej 13 dni lub usprawiedliwioną powyżej 45 dni. Przekroczenie progu nieobecności skutkuje zesłaniem wszystkich Postaci Gracza.
3.4. W szczególnych sytuacjach, które nie są jasno określone w Regulaminie, Zarządca zastrzega sobie prawo do zesłania Gracza na Syberię przed przekroczeniem dopuszczalnej sumy godzin kar, jeżeli uzna zachowanie Gracza za nieodpowiednie.
4. Klany i Postacie
4.1. Na Świecie Latimar każdy Gracz ma możliwość posiadania maksymalnej liczby Postaci.
4.2. Nazwa Postaci lub klanu musi być zgodna z Regulaminem Gry, nie może być obraźliwa, szydząca i skomplikowana w zapisie. Decyzję o poprawności nazwy podejmuje Zarządca Świata.
4.2.1. Niepoprawną nazwę Postaci należy zmienić w czasie 3 dni od zgłoszenia. Jeżeli Gracz nie zmieni w tym czasie Nicku, wszystkie Postacie tego Gracza zostaną zesłane na Syberię.
4.3. Zaproszenie na Postać można uzyskać: kupując je za złoto/przedmioty w grze/walutę światową, wygrywając je w konkursach organizowanych przez Grupę Eventową lub w zamian za zasługi na rzecz Świata. Zakupić lub zresetować Postać można pośrednio przez temat „Zaproszenia, resety Postaci", w którym będzie dostępny cennik usług.
4.4. Gracz ma możliwość wykupienia zaproszenia dla znajomego, jeżeli zostaną spełnione warunki i wymagania opisane w temacie „Zaproszenia, resety Postaci".
4.4.1. Gracz ponosi pełną odpowiedzialność za Gracza zaproszonego przez 2 miesiące. W tym czasie, jeżeli Gracz zaproszony otrzyma jakąkolwiek karę, to Gracz zapraszający może otrzymać tę samą karę w pełnym wymiarze (zalicza się również mnożnik wynikający z aktywnego okresu próbnego).
4.5. Maksymalny czas niezgłoszonej nieobecności Postaci to 13 dni.
4.5.1. Gracz ma możliwość zgłosić planowaną nieobecność w temacie „Nieobecności”. Maksymalny czas planowanej nieaktywności to 45 dni.
4.6. Zarządca Świata zastrzega sobie prawo do wysyłania darmowych zaproszeń.
4.7. Zarządca Świata zastrzega sobie prawo do wysyłania zaproszeń poza rekrutacją.
4.7.1. Zarządca Świata zobowiązuje się do prowadzenia listy zaproszonych Graczy na Świat – „Dokumentacja Zaproszeń”.
4.7.2. W sytuacji, gdy zapraszany Gracz otrzymał w przeszłości Syberię, Zarządca Świata Prywatnego zastrzega sobie prawo do wyzerowania takiemu Graczowi godzin killa po powrocie (tzw. czysta karta), zredukowania części kar lub pozostawienia kar w takim samym wymiarze, jak przed zesłaniem na Syberię.
4.8. Do założenia klanu niezbędna jest zgoda Zarządcy Świata Prywatnego lub Pomocnika, lub wyznaczonej do tego osoby z Rady Świata. Warunki uzyskania zgody opisane są w temacie „Klany”. Klan należy założyć w ciągu 7 dni od uzyskania na to zgody. Po tym czasie zgoda traci ważność. Zgoda jest udzielana w obrębie Gry – w temacie Klany.
4.9. Klan musi liczyć co najmniej 15 członków.
4.9.1. Zarządca Świata Prywatnego zastrzega sobie prawo do udzielenia zgody liderowi klanowemu na posiadanie w klanie mniejszej liczby Postaci.
4.9.1.1. O zgodę należy wystąpić w temacie Klany.
4.9.1.2. Zarządca Świata Prywatnego zastrzega sobie prawo do cofnięcia takiej zgody. Zgoda traci ważność po 7 dniach od opublikowania informacji o jej anulowaniu w temacie Klany.
4.9.1.3. Lista klanów z udzieloną zgodą będzie dostępna w temacie Klany.
4.9.2. Od momentu uzyskania zgody na założenie klanu, lider klanowy ma tydzień na spełnienie punktu 4.9. Jeżeli nie uda się spełnić tego punktu w wyznaczonym czasie, lider klanu zobowiązany jest do jego rozwiązania.
4.9.2.1. Nierozwiązanie klanu w wyznaczonym czasie skutkuje Syberią dla założyciela klanu.
4.9.2.2. Punkt nie obowiązuje, jeżeli została udzielona zgoda, o której mowa w punkcie 4.9.1.
4.9.3. Jeżeli liczba klanowiczy spadnie poniżej 15, dowódca klanu ma obowiązek uzupełnić tę liczbę w czasie 7 dni od momentu udokumentowania. Jeżeli lider klanowy tego nie zrobi w wyznaczonym czasie, będzie musiał rozwiązać klan w ciągu następnych 3 dni.
4.9.3.1. Nierozwiązanie klanu w wyznaczonym terminie skutkuje Syberią dla założyciela klanu.
4.9.3.2. Punkt nie obowiązuje, jeżeli została udzielona zgoda, o której mowa w punkcie 4.9.1.
4.10. Do przekazania dowództwa klanowego niezbędna jest zgoda Rady Świata. O zgodę może wystąpić tylko aktualny dowódca klanowy w temacie „Klany”. Zgoda ma ważność 7 dni.
4.11. Zmiana nazwy klanu wymaga zgody Rady Świata. O zgodę należy wystąpić w temacie „Klany”. Zgoda ma ważność 7 dni.
4.12. Gracz jest zobowiązany do posiadania przynajmniej jednej Postaci z minimum 49 poziomem doświadczenia. Poziom ten należy zdobyć w ciągu 2 tygodni od otrzymania zaproszenia na Świat Latimar.
4.12.1. Zarządca zastrzega sobie prawo do zwolnienia Gracza z tego obowiązku. Lista takich Graczy będzie dostępna w Blogu technicznym Świata
4.13. Jeżeli lider klanowy otrzyma Syberię, np. wskutek otrzymania blokady Konta, klan musi zostać usunięty. W tym celu Zarządca Świata Prywatnego może skonsultować się z Panelem Kontaktowym w celu rozwiązania klanu.
5. Okres próbny, zastępcy
5.1. Założenie pierwszej Postaci na Świecie skutkuje nałożeniem na Gracza Okresu Próbnego.
5.1.1. Okres próbny trwa przez dwa miesiące, licząc od daty wysłania zaproszenia.
5.1.2. W czasie aktywnego Okresu Próbnego każda kara, wykluczając kary specjalne, mnożona jest razy 3.
5.1.3. Każdorazowe złamanie Regulaminu na aktywnym Okresie Próbnym może poskutkować zesłaniem Gracza na Syberię.
5.1.4. Jeżeli Zarządca lub Rada Świata ma jakieś zastrzeżenia do Gracza, który ma aktywny Okres Próbny, Zarządca zastrzega sobie prawo do zesłania takiego Gracza na Syberię bez konieczności podawania przyczyny. Punkt ten jest traktowany jako negatywne przejście okresu próbnego. Zesłanie Gracza może nastąpić w dowolnym momencie trwania Okresu Próbnego.
5.2. Zastępca nieposiadający Postaci na Świecie Latimar, nie ma prawa grać na Postaciach Użytkownika Konta (znajdujących się na Świecie Latimar) bez udzielonej wcześniej zgody.
5.2.1. O zgodę na grę zastępcy może wystąpić wyłącznie użytkownik Konta, w temacie „Zgody na zastępców".
5.2.1.1. Rada Świata ma prawo odrzucić złożony przez Gracza wniosek.
5.2.2. Jeżeli zastępca Gracza posiada co najmniej jedną Postać na Świecie Latimar, to Gracz nie musi składać wniosku o grę zastępcy na jego koncie. Złożenie takiego wniosku w temacie może zostać potraktowane jako spam w temacie.
5.2.3. Każdorazowe złamanie dowolnego punktu z niniejszego regulaminu przez Użytkownika Konta lub jego zastępcy może skutkować unieważnieniem zgody na grę zastępcy. Można ponownie wystąpić o zgodę na grę zastępcy.
5.2.4. Zgoda na grę zastępcy może zostać cofnięta, jeżeli pojawią się do niego jakiekolwiek zastrzeżenia. Zgoda może zostać wtedy anulowana bez konieczności podawania przyczyny. Informacja o cofnięciu zgody zostanie umieszczona w temacie „Zgody na zastępców".
6. Forum Gry oraz czat
6.1. Każdy Gracz Świata Latimar zobowiązany jest do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad kultury na Forum Gry, regulaminu Forum Światów prywatnych oraz zasad przyjętych osobno w każdym temacie na Forum Świata.
6.1.1. Gracz może zostać ukarany na podstawie regulaminu tematu.
6.2. Aby założyć temat na Forum Świata, należy uzyskać zgodę od Radnego. Zgoda musi zostać udzielona w obrębie Gry, na przykład w formie oceny od Radnego lub postu w nowo założonym temacie.
6.3. Gracz może zostać ukarany za treści pisane na czatach: globalnym, lokalnym, handlowym, grupowym, prywatnym oraz w niektórych sytuacjach klanowym.
7. Rozrywka na Świecie
7.1. Aktualne zasady walk PvP dostępne są w Blogu technicznym Świata.
7.2. Każdy Gracz ma równy dostęp do wszystkich ogólnodostępnych oraz eventowych potworów.
8. Odwołania, Ostatnia szansa
8.1. Każdy Gracz ma możliwość odwołania się od nadanej mu kary, nie później niż 5 dni od momentu jej nadania. Odwołania można składać w temacie „Odwołania od nadanych kar”.
8.1.1. Wyjątek stanowi zesłanie Gracza na Syberię. Gracz ma wtedy możliwość odwołania się od decyzji nie później niż 10 dni od momentu nadania kary.
8.1.2. Odwołanie się od Syberii nadanej za nieaktywność Postaci to usługa płatna.
8.1.2.1. Koszt takiej usługi jest liczony w następujący sposób: ilość zesłanych Postaci za nieaktywność razy 75m złota (np. Gracz ma zesłane 3 Postacie, będzie musiał zapłacić 225m złota).
8.1.2.1.1. Jeżeli odwołanie Gracza zostanie rozpatrzone pozytywnie, Gracz zobowiązuje się do dokonania wpłaty w ciągu tygodnia od rozpatrzenia odwołania.
8.1.2.1.1.1. Jeżeli Gracz nie zapłaci wymaganej kwoty w wyznaczonym terminie, jego Postać zostanie ponownie zesłana na Syberię. Tym razem Gracz nie ma możliwości odwołania się.
8.1.2.1.1.2. Gracz powinien dostarczyć dowód dokonania wpłaty w temacie z odwołaniami (w formie screena). W przeciwnym wypadku zapłata może zostać zignorowana.
8.1.2.1.2. W przypadku odrzucenia odwołania, Gracz nie musi przesyłać złota.
8.2. Każdemu Graczowi po otrzymaniu Syberii za przewinienia przysługuje jednorazowa (wyjątek – punkt 8.2.4.4.) możliwość wystąpienia o Ostatnią szansę.
8.2.1. Ostatnia szansa polega na pozostaniu Gracza na Świecie na określonych warunkach.
8.2.2. Warunkiem pobytu na Świecie jest całkowita bezkarność i bezkonfliktowość Gracza. W przeciwnym wypadku Gracz ponownie otrzymuje Syberię, tym razem już bez możliwości odwołania się.
8.2.3. Jeżeli Gracz chce pozostać na Świecie, musi złożyć wniosek o Ostatnią szansę w temacie „Odwołania od nadanych kar”.
8.2.3.1. Zarządca Świata zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia takiego wniosku.
8.2.4. Gracze mają możliwość zresetowania Ostatniej szansy. Szczegóły są podane w dalszych podpunktach.
8.2.4.1. Możliwość zresetowania Ostatniej szansy musi zostać ogłoszona przez Zarządcę Świata lub osobę do tego wyznaczoną w temacie „Odwołania od nadanych kar”.
8.2.4.2. Od momentu ogłoszenia takiej możliwości, Gracz ma dwa tygodnie na złożenie wniosku o zresetowanie Ostatniej szansy. Wniosek również musi zostać złożony w tym samym temacie.
8.2.4.2.1. Zarządca zastrzega sobie prawo do odrzucenia takiego wniosku. W tym przypadku Gracz dalej będzie posiadał Ostatnią szansę i ma możliwość przy następnej okazji ponownie wystąpić o zresetowanie jej.
8.2.4.2.2. W przypadku przyjęcia wniosku, Graczowi jest usuwana Ostatnia szansa. W Spisie Kar Graczowi jest wpisywane 168h killa, niezależnie od tego, czy Gracz wcześniej miał inną albo taką samą sumę godzin killa w spisie.
8.2.4.3. Po pomyślnym zresetowaniu Ostatniej szansy Gracz ma możliwość redukowania godzin killa. Sposób redukcji kar opisany jest w dalszej części Regulaminu.
8.2.4.4. Gracz ze zresetowaną Ostatnią szansą ma prawo do wystąpienia o kolejną Ostatnią szansę, jeżeli ponownie zostanie na niego nałożona kara Syberii.
8.3. Gracz może przystąpić do redukcji kar killowych, jeżeli spełni warunki i wymagania określone w temacie „Odwołania od nadanych kar”. Chęć zredukowania godzin kar Gracz wyraża poprzez złożenie wniosku, również w tym temacie.
8.3.1. Rada Świata zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku Gracza bez podania konkretnego powodu.
8.3.2. Redukcja kar jest płatna. Cennik redukcji będzie dostępny w temacie „Odwołania od nadanych kar”.
8.3.2.1. Jeżeli wniosek Gracza, dotyczący redukcji kar, zostanie rozpatrzony pozytywnie, Gracz zobowiązuje się do dokonania wpłaty (odpowiedniej w stosunku do ilości redukowanych godzin) w ciągu dwóch tygodni od momentu rozpatrzenia wniosku.
8.3.2.1.1. Brak zapłaty w wyznaczonym terminie skutkuje dodaniem dla Gracza tylu godzin killa, ile chciał on zredukować.
8.3.2.2. Kary zostają odjęte ze spisu dopiero po dokonaniu zapłaty. Gracz powinien dostarczyć w temacie „Odwołania od nadanych kar” - dowód zapłaty (np. w formie screena). W przeciwnym wypadku wniosek Gracza może zostać zignorowany.
8.4. Jeżeli Gracz nie ma możliwości odwołania się od kary w temacie (np. ma blokadę Konta, nałożony knebel etc.), może on złożyć odwołanie drogą mailową. Adres kontaktowy do Zarządcy widoczny jest na jego Profilu.
8.5. Zarządca Świata Prywatnego zastrzega sobie prawo do zredukowania ze Spisu Kar części lub całości kar dla wszystkich Graczy Świata lub dla poszczególnych osób jako uznanie za zasługi, zaangażowanie w dobro Świata lub działanie w jego interesie.
9. System weryfikacji
9.1. Weryfikacje wykonywane są przez Weryfikatorów.
9.1.1. Każdy Gracz podejrzany o używanie wszelkich programów czy rozszerzeń automatyzujących rozgrywkę niezatwierdzonych przez Administrację Gry może zostać poddany weryfikacji przez Weryfikatora, czyli wybraną osobę lub osoby z Rady Świata. Pełna lista Weryfikatorów dostępna jest w Blogu technicznym Świata.
9.1.1.1. Do automatyzowania rozgrywki zaliczają się między innymi programy typu: dobijanie Gracza z pościgiem za Graczem, automatyczne wychodzenie ze stanu nieaktywności, automatyczne wychodzenie ze stanu ostrzegającego przed zbliżającym się wejściem w stan nieaktywności, automatyczne atakowanie potworów, automatyczne robienie questów, automatyczne powracanie na mapę z Tytanem lub Elitą, automatyczne szukanie i atakowanie Herosa automatyczne przechodzenie przez mapy, automatyczne zamykanie alertów wysłanych za pomocą .reminder „nick” „powód”, automatyczne poruszanie się.
9.1.2. Weryfikacja polega na wykonywaniu poleceń Weryfikatora przez podejrzanego przy zachowaniu niniejszych zasad.
9.1.3. Weryfikacja może zostać przeprowadzona po otrzymaniu zgłoszenia lub z własnej inicjatywy Weryfikatora.
9.1.4. Weryfikator dokumentuje za pomocą filmu lub zrzutów ekranu kluczowe momenty weryfikacji od momentu rozpoczęcia do zakończenia weryfikacji. Polecenia są przesyłane za pomocą ostrzeżenia lub czatu Gry - z wyłączeniem czatu klanowego
9.1.5. Weryfikator rozpoczynający weryfikację musi poinformować o tym fakcie podejrzanego lub grupę podejrzanych oraz innych Graczy na czacie globalnym, lokalnym lub systemowym (/os). W przypadku zmiany mapy podczas weryfikacji, musi na niej przesłać informację o jej trwaniu. Może weryfikować tylko wtedy, jeżeli znajduje się na tej samej mapie, co Gracz weryfikowany.
9.1.5.1. Po poinformowaniu o weryfikacji obowiązuje zakaz atakowania Weryfikatora oraz podejrzanego.
9.1.5.2. Zaatakowanie Weryfikatora przez podejrzanego karane jest Syberią.
9.1.5.3. W przypadku, gdy Weryfikatora lub podejrzanego zaatakuje jakiś inny Gracz - weryfikacja decyzją Weryfikatora może zostać automatycznie przerywana bez rozstrzygnięcia, a Gracz, który zaatakował, może zostać zesłany na Syberię.
9.1.5.3.1. Weryfikator może zdecydować o kontynuacji weryfikacji po ataku. Jeżeli Weryfikator po zakończonej walce będzie znajdywać się na tej samej mapie, na której rozpoczęta została weryfikacja, może być ona kontynuowana. W przypadku gdy Weryfikator został zabity, weryfikacja automatycznie kończy się bez rozstrzygnięcia, a Weryfikator ma obowiązek poinformować o zakończeniu weryfikacji przez czat /os. Nie zmienia to sposobu karania Gracza atakującego - wciąż może zostać na niego nałożona kara Syberii.
9.1.6. Podejrzany zobowiązany jest do zachowania należytej ostrożności i wykonania wszystkich poleceń Weryfikatora. W szczególnych przypadkach Weryfikator może zgodzić się na zmianę polecenia. Niewykonanie poleceń przez podejrzanego karane jest Syberią.
9.1.7. Weryfikator ma obowiązek przeprowadzać weryfikację rozsądnie i wydawać polecenia tylko ustalone wspólnie z Radą Świata. Jeśli Weryfikator użyje polecenia niezaakceptowanego ostatecznie przez Zarządcę, to zostaje ukarany Syberią.
9.1.8. Podejrzanego obowiązuje zakaz opuszczania mapy, użycia teleportu, poruszania się, atakowania czegokolwiek lub wylogowania się z Gry. Złamanie choćby jednego z nich karane jest Syberią.
9.1.9. Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut, jednak istnieje możliwość, by zakończyć ją szybciej w wyjątkowych sytuacjach - kiedy zakończy się pozytywnie (jeśli podejrzany wykona prawidłowo wszystkie zadane polecenia), negatywnie (gdy podejrzany złamie jakikolwiek zakaz wymieniony w punkcie 9.1.8. lub zaatakuje weryfikatora) lub bez rozstrzygnięcia (punkt 9.1.5.3.)
9.1.10. Utrudnianie i celowe wydłużanie weryfikacji przez podejrzanego jest karane Syberią.
9.1.10.1 Do utrudniania weryfikacji zalicza się: wielokrotne wylogowywanie Postaci, gdy na mapie pojawia się Weryfikator; wielokrotne teleportowanie z mapy, gdy na mapie pojawia się Weryfikator; automatyczne lub wielokrotne poddawanie trwającej walki z potworem, gdy na mapie pojawia się Weryfikator.
9.1.11. Weryfikator o zakończeniu weryfikacji informuje wszystkich poprzez czat globalny lub lokalny, lub systemowy (/os).
9.1.12. Do aktywności Gracza, oprócz tych oczywistych należą także: naciśnięcie przycisku walki automatycznej, naciśnięcie którejś z umiejętności, wykonanie emocji przez Postać, nałożenie Karmazynowego Błogosławieństwa na któregoś z Graczy, odrzucenie zaproszenia do grupy od Weryfikatora, odrzucenie propozycji handlu od Weryfikatora, używanie zwykłych ataków lub kroków w co najmniej trzech interwałach po około 15 sekund (czas na wykonanie ataku), obrócenie grafiki Postaci bez ruszania się z kordów, poddanie walki, wysłanie wiadomości na czacie.
9.1.12.1 Gracze na własną odpowiedzialność używają rozszerzeń, które wykonują powyższe czynności bez realnej ingerencji Gracza.
10. Ranga pomocnik
10.1. Zarządca zastrzega sobie prawo do wytypowania, spośród Super Moderatorów Czatu, jednego lub kilku Pomocników. Pomocnik może zostać powołany i odwołany wyłącznie przez Zarządcę Świata Prywatnego.
10.1.1. Pomocnik jest także Super Moderatorem Czatu.
10.1.2. Nie istnieje limit dotyczący ilości Pomocników na serwerze.
10.2. Ranga Pomocnik upoważnia do podejmowania decyzji nieprzeznaczonych dla innych Super Moderatorów Czatu, często zdefiniowanych w niniejszym regulaminie.
10.3. Lista Pomocników dostępna będzie w Blogu technicznym Świata.
11. Rekrutacje specjalne
11.1. Zarządca Świata Prywatnego zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia nietypowej rekrutacji na Świat, w której głównym wymogiem będzie zdobycie oraz utrzymanie wybranego, w trakcie rekrutacji, przez Gracza poziomu.
11.1.1. W podaniach Gracze składają deklarację, którym przedziałem są zainteresowani.
11.1.2. Na podstawie wskazanych przedziałów w temacie rekrutacyjnym (w dziale Konkursy, spotkania, rekrutacje ŚP) tworzona jest lista, która będzie opublikowana wewnątrz Forum Świata prywatnego Latimar w specjalnym temacie. Lista będzie zawierać id Profilu Gracza oraz przedział, który Gracz zadeklarował dla swojej pierwszej Postaci. Pełna lista zostanie opublikowana w temacie „Dokumentacja Zaproszeń”.
11.1.3. Gracz musi zdobyć wskazany poziom na pierwszej Postaci w ciągu maksymalnie 3 miesięcy od otrzymania zaproszenia na Świat. Po upływie 3 miesięcy przeznaczonych na zdobycie poziomu, Gracz musi utrzymać ten poziom przez minimum kolejne 6 miesięcy.
11.1.3.1. Nieosiągnięcie wskazanego poziomu lub nieutrzymanie go we wskazanych wcześniej terminach karane będzie Syberią dla wszystkich Postaci Gracza.
Akcje
Data: 15.02.2021
Zatwierdzenie regulaminu
Obowiązuje od: -
Data: 31.03.2021
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 14.04.2021
Data: 18.08.2021
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 01.09.2021
Data: 02.12.2021
Zmiana w punkcie 1.4.
Obowiązuje od: 16.12.2021
Data: 27.04.2022
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 11.05.2022
Data: 14.05.2022
Zmiana w punkcie 2.1.2.
Obowiązuje od: 28.05.2022
Data: 24.01.2023
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 07.02.2023
Data: 03.09.2023
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 17.09.2023
Data: 10.12.2023
Publikacja nowego regulaminu Świata.
Obowiązuje od: 24.12.2023
Data: 07.04.2024
Zmiany w punktach: 2.4.6, 2.4.8, 2.4.16, 9.1.1.1, 9.1.8, 9.1.10.1. Dodanie punktów: 4.7.2, 8.5.
Obowiązuje od: 21.04.2024